Det är dags att kicka Mark Hughes [2009-01-04]

Jag läste att Mark Hughes vill förstärka med fler spelare. Minst fem spelare till behövs till truppen, menar han. Det är ju inget konstigt med det uttalandet egentligen. Cityaraberna har ända sedan i somras gjort klart att det ska värvas för fulla muggar när januarifönstret öppnar. Det jag hänger upp mig på är att Hughes säger att han behöver minst fem spelare till. Behöver för att göra vad? Slå Nottingham Forest på hemmaplan? Med den trupp som Hughes har så är Citys säsong såhär långt att enormt fiasko. City har idag en bättre trupp än förra säsongen, men har presterat bra mycket sämre. För mig är det ofattbart att Citys styrelse och deras finansiärer inte börjar med att hitta en tränare som klarar av att leda ett storlag. För det är väl storlagsambitioner Man City hyser? Varför ska de ge enorma pengar till Mark Hughes? Vad är det som säger att han ska klara av att förvalta dessa pengar, hitta rätt spelare, bygga upp ett lag och nå framgångar på planen? I dagens trupp finns det ändå spelare som Richards, Ireland, Wright-Phillips, Robinho och Elano. Det är i mina ögon ett gäng klasspelare som många tränare skulle ge ett lillfinger för att få ha i truppen. Hughes har inte kunnat göra ett jota med det material han har, och att då ge honom pengar att skaffa bättre material är fel. City är som en dyr bil i händerna på en tonåring. Tonåringar ska köra moped, inte sportbil. Hughes borde få sparken. För mig är det inte svårare än så.


Jag vill gärna höra er åsikt.


***********************************


Lukas Podolski vet precis allt som går att veta om avbytarbänken i Bayern München. Vid det här laget är han också mer än lovligt trött på den. Bayern har under tidigare transferfönster sagt att han inte är till salu, men nu är det andra tongångar. De har satt en prislapp på sin anfallare. £9-10M och de kan tänka sig att sälja. Jag utgår ifrån att en drös klubbar i Premier League är intresserade. Men är det ett bra köp? För Newcastle, Tottenham, City och Aston Villa så är jag rätt säker på att det är det. Men för någon av toppklubbarna? Där är jag mer osäker. Drygt tio mål på två och en halv säsong i Bayern är anfallarens facit. Det är verkligen sådär. Å andra sidan har han varit fruktansvärt bra i landslaget.


Vilka är sugna på att få Podolski till sin klubb? Jag vet att många Liverpoolfans har pratat om honom. Vad säger ni? Skulle ni byta honom rakt av mot till exempel Babel?


***********************************

På tal om Babel...

Han var skrattretande dålig igår. Mot Preston. Personligen börjar jag högaktningsfullt tvivla på att holländaren är storklubbsmaterial. Han lider av stora brister i spelförståelsen och verkar inte vara varken en vinnarskalle eller en slitvarg


***********************************

Happy Harry Redknapp och Jermain Defoe verkar ha en god relation till varandra. Det var när Redknapp tränade West Ham som Defoe började slå igenom. Det var Redknapp som lyckades locka Defoe bort från Spurs och få honom att gå till Pompey. Och nu när Redknapp bossar i Tottenham så gör inte Defoe någon hemlighet av att han vill tillbaka till White Hart Lane. Så här säger anfallaren till Sunday Mirror:
"Om Portsmouth och Tottenham kan komma överens om en summa så vill jag absolut prata med Tottenham. Jag har älskat min tid här (i Portsmouth) men jag kan inte neka till att det var ett hårt slag för mig när Harry lämnade. Han var anledningen till att jag gick till hit i första läget. Jag har stor respekt för Tony Adams, och vi jobbar bra tillsammans, men när jag lämnade Tottenham så var det med intentionen att jobba tillsammans med Harry under en lång tid framöver."


Det låter ju inte direkt som om Defoe brinner av längtan efter att få stanna i Pompey, och fansen har gjort samma tolkning . Defoe har nu från arga supportrar fått mottaga hot och andra otrevligheter via telefon. Han var heller inte med i truppen i gårdagens match. Jag blir inte bara upprörd för att det är ett vedervärdigt och förkastligt beteende, utan jag blir också upprörd för att fansen i fråga inte klarar av att tänka i flera steg. Om de nu ska vända sin vrede mot någon så borde det vara mot Redknapp som inte verkar kunna stava till ordet klubblojalitet. Om något så är Defoe ett offer för Redknapps ständiga klubbyten.


***********************************

När Daily Star Sunday pratade med Sir Alex idag passade skotten på att hålla ett litet försvarstal för Berbatov. Han påstod att det ingalunda är så att bulgaren saktar ned Uniteds spel eller att han skulle ha tendenser att lata sig på planen. Ferguson sa till och med att han borde användas mer och att han minsann springer mest av alla Uniteds anfallare.


Nu har jag inte jag kollat upp sifforna, men jag tvivlar verkligen högaktningsfullt på att Berbatov har fler löpmeter under matcherna än Rooney eller Tevez. Berbatov har en massa kvaliteter, men någon Park eller Kuyt är det verkligen inte. Och en sak är säkert: Hade jag hetat Carlos Tevez så hade jag velat höra att jag är en viktig pjäs i Uniteds offensiv och jag hade velat höra att en permanent övergång till klubben är nära förestående (idag kom det uppgifter som säger motsatsen). Jag hade inte velat höra min tränare hylla en halvnonchalant forwardskollega för hans arbetsinsatser, speciellt inte när en mina främsta kvaliteter är att jobba stenhårt för laget i alla lägen.


***********************************

Hossam Ghaly var på väg att hoppa in i Tottenshams match mot Wigan i fredags. Men han fick sätta sig ned på bänken igen då fansen började bua för full hals. Redknapp ville inte ändra stämningen på läktaren så han valde att inte göra det bytet. Varför spursfansen buade? Se på de här bilderna från 2007 så förstår ni. Tottenhams Jonathan Woodgate har nu gått ut och sagt att fansen borde släppa incidenten och gå vidare. Fansen måste sluta bua ut Ghaly, menar Woodgate. Ärligt talat så förstår jag fansen. Ghaly vanhedrade sitt lags tröja och sådant glömmer man inte som supporter. Jag kan faktiskt tycka att han förtjänar buropen. Vad tycker ni?


***********************************


Aston Villa vann idag över Gillingham med 2-1 efter två mål av James Milner.


***********************************

Om ni undrar varför jag inte nämner något om mötet mellan Man U och Southampton så är det för att jag i skrivande stund inte vet hur det gick. Planen är att se matchen ikväll.


***********************************

Det var allt för idag. Imorgon är jag tillbaka med en nyhetskompott från England. Planen är också att presentera en liten lista med fyndiga sånger som rullar runt på engelska läktare.


Kommentarer
Postat av: joe

Vill inte ha Podolski till Liverpool.



Han har inte en chans mot Torres på topp och dessutom hamnar han nog efter Keane där också.

På off. mitten har han ju inte heller någon chans, så de enda platserna i laget han kan på allvar konkurrera om är på kanterna och där är ju Riera och Kuyt faktiskt ganska givna, dessutom är det inte hans normala position.



Han har ju gnällt som fan i media när han bänkats i Bayern, så om (när) han bänkas i Pool så lär han ju gnälla igen.

2009-01-04 @ 20:42:31
Postat av: Oskar

Jag tycker absolut att Ghaly är värd buropen, så gör man bara inte. Och ja, jag skulle kunna tänka mig att byta Podolski mot Babel. Babel har enorma kvalitéer men han psyke är frukstansvärt. Han jobbar sämre och ser mer loj ut än Berbatov, och har konstant dåligt självförtroende. Tragiskt att en sån talang inte klarar av proffslivet bättre.

2009-01-04 @ 20:43:11
Postat av: Fredrik

Angående hughes så tycker jag att det är solklart att han borde få sparken. Men tror du inte anledningen att han inte fått det än är att de tycker att denna säsong redan är körd och att de väntar till sommaren då det är lättare att hitta en bra manager??



Angående podolski vill jag inte ha honom till pool, han är alldeles för dålig för det..



och babel borde vi också göra oss av med... hans psyke verkar ju i klass med en femårings, låna ut honom till ajax där han antagligen skulle göra bättre ifrån sig så kanske vi kan tjäna en hacka på honom i sommar!

2009-01-04 @ 21:51:50
Postat av: Sebbe

Kicka Hughes.. ja, absolut. Han presterar inte och då ska man få gå. Ghaly-frågan tycker jag också är solklar. Bara för Tottenhams ledning och göra sig av med honom. Ang. podolski tror jag att det skulle vara en supervärvning för i stort sett samtliga lag i PL. Man ser hans enorma kvaliteér i landslaget. Att han inte lyckats i bayern måste ha med något o göra. Som UTD supporter skulle jag utan tvekan byta bort han mot tex nani..

2009-01-04 @ 22:21:43
Postat av: spurs_swe

Ghaly borde få en ny chans. Jag tolkar det mer som ett hån mot Jol än mot klubben. Och Spurs suppotrar hittar tydligen anledningar att bua åt allt. Och Ghaly blev utbytt i en match han blev inbytt i, bara för att Jol skulle hitta en syndabock för det dåliga resultatet. Om jag minns rätt så kastade Keane tröjan i en match som han blev utbytt i, men inte buade Spurs "fansen" åt det. Dubbelmoral? Ja!

2009-01-04 @ 22:22:03
Postat av: Anton

Håller med dej om att Babel var urusel igår, jag skulle så gärna se att babel utvecklas och blir en riktig stjärna. Men jag tycker det börjar räcka snart. Babel mot Podolski, varför inte? Han har ju varit magnifik i landslaget. Det kanske är en annan sak om han vill komma upp till Liverpool och nöta bänk. Det är väl just för bänknötandets skull han lämnar Bayern om jag har förstått saken rätt.

2009-01-04 @ 23:09:31
Postat av: Patric

Ut med Babel? Ja kanske... jag tycker dock han kan få förtroende åtminstone säsongen ut. Jag har aldrig riktigt varit helt övertygad om att han varit en blivande storstjärna, men däremot vet jag att han kan betydligt bättre än han visat den här säsongen. Tålamod är inte direkt något det finns gott om i fotbollsvärlden idag.



Podolski in? Nja... jag har svårt att förstå varför, det känns som ett väl stort risktagande. Om Benitez tror att precis hans speltyp passar in i vårt lag alldeles galant och att han kan få ut max av Podolski (kanske t.o.m få honom att utvecklas)absolut isåfall... Men i ärlighetens namn så har han varit duktig i ett antal mästerskapsmatcher och inte alltid mot jättevasst motstånd. Det betyder inte att han är dålig, däremot betyder det att ska vi värva honom av den anledningen så är det ett väldigt stort risktagande.



Jag tror det finns bättre alternativ isåfall men jag tror oavsett inte att Rafa kommer göra sig av med Babel, åtminstone inte under det här transferfönstret.

2009-01-05 @ 02:13:50
URL: http://lfclargerthanlife.wordpress.com/
Postat av: Linhem

att bli utbytt för Paddy Keane gör la att man förlåter honom ;)

men nej, verkligen inte...Tottenham faktiskt ett lag man respekterar i PL, förutom Pool och håller med Tot-fansen...

2009-01-07 @ 17:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0