Ett utdrag ur Rosickys skadejournal & Vad hände med Darren Bent?

Snart är det klart! Man City ser ut att ro i land värvningen med stort V. Endast en medicinsk undersökning kvartstår innan han är klar. Ingen tvivlar väl på att han kommer lyfta City till nya höjder. Craig Bellamy – Han är verkligen precis vad City behöver.

Ovanstående stycke kan innehålla spår av ironi….

***********************************

Didier Drogba startade inte när Chelsea slog Stoke i helgen. Han satt inte på bänken heller. På läktaren då? Nix, inte heller där stod ivorianen att finna. Drogbas dagar i Chelsea är nog räkande nu, va?

***********************************

David James
räddning på Aarons Lennons skott igår var minst sagt svettig. Skottet ändrade riktning på Distin och James lyckades på något mirakulöst sätt vända i luften och få händerna på bollen. Han satte igång spelet snabbt, och anfallet slutade med att Nugent gjorde 1-0 för Pompey. Så kan det gå.

The curse om Bale
fortsätter. Tottenham har aldrig vunnit när Bale startat för dem. Jag tror att sviten är uppe i 21 matcher nu. Helt sjukt. Igår styrde han dessutom in Nugents mål i egen kasse. Det är inte lätt att hela Gareth Bale just nu. Det är inte lätt att vara Spurssupporter heller.

***********************************

Jag läser förvånansvärt få artiklar som handlar om att Gareth Soutgate är nära att få kicken. Varför är det så?

***********************************

Man United
har inte släppt in ett mål på tio (10!) ligamatcher. En nolla till och Chelseas rekord ryker.

***********************************

Jag ska erkänna en sak:
Jag trodde att Darren Bent skulle bli en riktigt stor målskytt. När Charlton åkte ned och han gick till Spurs så trodde jag att Arsenal, Man United, Liverpool och Chelsea hade gjort bort sig som inte budade på honom. Tänk så fel man kan ha. Han kostade Spurs £16.5M och har inte gjort mer än 13 mål på 48 matcher. Vad hände? Bent var ju lysande i Charlton och snittade ett mål varannan match. Mannen verkar ju ha blivit sämre trots en bättre omgivning.

***********************************

”Jag längtar efter den dag då jag kan säga till fansen att jag är fit for fight och att jag kommer att spela till helgen, och jag har förhoppningar om att den dagen snart är här.”

Orden kommer från Tomas Rosicky. Arsenalmittfältaren har snart varit borta i ett helt år. Det som från början verkade vara en lindrig skada visade sig vara allt annat än det. Såhär har det låtit från Wengers håll under de senaste 12 månaderna:

Januari, 28e, 2008:
”Det är inget alvarligt med Tomas. Han har problem med en knäsena, men inget är trasigt. Det är en inflammation och det är förenat med en del smärta, men det är ingen fara. Vi pratar en skadefrånvaro som handlar om dagar, inte veckor".

Mars, 20, 2008:

”Han gör inga direkta framsteg alls. Skadan läker väldigt långsamt. Han har inte spelat på sju veckor nu, och det är svårt att säga när han kan spela igen, det är faktiskt omöjligt att säga. Han har inte tränat med laget, och jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga. Det är frustrerande både för honom själv och för mig".

Maj, 9, 2008:
”Tomas kommer att missa EM i sommar. Hoppet har levt och stundtals har det sett ljusare ut, men nu är det som det är. Vi hoppas att han ska vara redo när nästa säsong drar igång, men EM är uteslutet”.

 Augusti, 6, 2008:

”Vi är förhoppningsfulla om att Tomas är redo för spel i september".

September, 19, 2008:

”Han är inte direkt nära att spela igen, men det har heller inte varit något direkt bakslag i rehabiliteringen. Läkningen går helt enkelt mycket långsammare än vad någon hade kunnat tro. Innan jul tror jag att han är tillbaka i matchform och kan spela för oss”

I november 2008 genomgick Rosicky en operation i Tyskland och har sedan dess ägnat sig åt ytterligare rehab. Den 8e december sa Wenger att en comeback inte lär bli aktuell förrän tidigast i mars. Det som från början var ”dagar, och inte veckor” är nu minst 14 månader. Så kan det gå. Smått sorgligt måste jag säga, Rosicky är en underbar fotbollsspelare när han är som bäst. Jag antar att en del Arsenalfans saknar honom rätt ordnentligt?

***********************************

Tony Adams säger att han enbart är intresserad av att värva Jermaine Pennant om Pennant själv verkligen vill spela för Portsmouth. Jag säger att det vill han säkert. Om lönen är rätt. Och med rätt menar jag hög.

***********************************

Snart bär det av till fotbollsträning och sedan hem till TV-Soffan för att kolla på derbyt. Jag komer att författa en längre text om enbart den matchen, men ifall den kommer upp ikväll eller imorgon återstår att se. Vilket som så kommer det garanterat komma ett inlägg som inte enbart handlar om matchen senast imorgon förmiddag.

Kommentarer
Postat av: Kubb

Ingen Arsenalsupporter skulle väl tacka nej till Rosicky i dessa skadetider.

Det vore ju bra om han ville komma tillbaka lagom till dess Arsenal ska vinna CL :)

2009-01-20 @ 09:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0