FA utreder Hammers, tyst i Everton & Vilka är de bästa gamlingarna?

Såpan om Carlos Tevez, hans övergång till West Ham och de eventuella felaktigheter som West Ham begick när han befann sig i klubben går vidare. FA har bestämt sig för att göra ytterligare utredningar. Det centrala i historien handlar om ifall West Ham har brutit mot den regel som säger att en klubb inte får ingå avtal med en utomstående part ifall den parten kan komma att påverka lagets handlingsrätt eller prestationer. Den tredje parten i detta fall är bolaget MSI som äger merparten av Carlos Tevez. West Ham är också anklagade för att ha brutit mot den regel som säger att alla lag ska handla i god tro gentemot andra lag och gentemot ligan. Det var Tevez som räddade kvar West Ham i Premier League förra säsongen på bekostnad av Sheffield United. I efterhand har det framkommit att Tevez kanske inte borde fått spela de matcherna han gjorde sina avgörande mål i. Och så sent som för någon vecka sedan så vann Sheffield en rättstvist mot West Ham och Londonklubben kommer behöva punga ut med ett rejält skadestånd till The Blades.

Ärligt talat är detta en rätt så krånglig historia med många turer. Om jag skulle gå igenom den från början till slut så skulle bloggen handla om bara det i en vecka framöver. Vill ni ha koll på vad den senaste utvecklingen är så rekommenderar jag denna artikel

***********************************

Everton måste vara det lag som det varit tystat kring denna silly season. En del rykten har förekommit, men inget med någon direkt substans i. En anfallare bara måste ju stå högt upp på deras önskelista, men jag har knappt hört något alls. Å andra sidan verkar de ju slippa omgärdas av rykten kring spelarförsäljningar. Arteta till Arsenal hette det ett tag i engelsk media, men det ryktet dog ut lika snabbt som det tog fart.

***********************************

Paul Ince säger att han gärna vill tillbaka till fotbollen så snart som möjligt. Efter att ha spenderat julen med familjen och blivit satt på diskning och städning av frugan så längtar han tillbaka till hetluften, säger Ince. Vem kan klandra honom? Diska och städa kontra tränaruppdrag i en fotbollsklubb? Rätt enkelt val, eller hur?

Det är väl långt ifrån omöjligt att det snart finns en vakans att fylla i Pompey….
Var tror ni att Ince hamnar?

***********************************

Charles N’Zogbia
sägs var på väg bort ifrån Newcastle. Så här säger fransmannen till den franska tidningen L’Equipe: ”Min agent pratar med både Aston Villa och Tottenham, så vi får se vad som händer. Jag har också hört att Arsenal är med i bilden, och om jag fick välja så skulle jag välja Arsenal.”

N’Zogbia är verkligen en helt ok fotbollsspelare, men är han verkligen tillräckligt bra för Gunners? Jag tvivlar. Han skulle inte ha en chans att peta Ashley Young i Villa heller.

***********************************

Några av er läsare har påpekat att Stuart Downing är för bra Tottenham och att Boro inte borde acceptera ett bud ifrån dem. Ni får nu medhåll ifrån en viss Gareth Southgate:
”Om Stuart ska lämna oss så ska det vara för att spela på en viss nivå – toppnivå. Tottenham är en fantastisk klubb och jag vill inte säga något nedsättande om dem, men i nuläget är inte Stuart till salu”.

Ganska kaxigt sagt av Southgate. Jag gillar det. Och till skillnad från mig så verkar Middlesbroughtränaren tro att Downing skulle klara av spel i en av toppklubbarna.

***********************************

Om Sami Hyypiä spelar i helgen mot Stoke så blir det finländarens 700e match i karriären. Mäktigt.

Jag får för mig att Premier League innehåller färre högklassiga gamlingar idag än för bara fem-åtta år sedan. Har jag fel då? Vilka 33+ (målvakter undantaget) är viktiga för sin klubb i nuläget?

Paul Scoles, Nicky Barmby, Sol Campbell
. Hjälp mig att komma på några till....

***********************************

Ikväll spelas det match i Coca-Colaligan. Reading tar emot Watford. Reading är det bästa hemmalaget i The Championship. Watford är det näst sämsta bortalaget. Bara så att ni tippare vet...

***********************************

Det blir ännu ett inlägg idag som uteslutande handlar om morgondagens matcher. Det inlägget kommer någon gång efter 16.

Kommentarer
Postat av: blondinbella

Alltså du.. min blogg är mycket bättre!

P.S jag är den riktiga Isabella Löwengrip

2009-01-09 @ 09:43:58
Postat av: Jax

Skulle Ince få träna ett PL-lag på en gång... jag tvivlar. Men i den här cirkusen vet man aldrig. Jag gissar dock att han får ta ett lag i en lägre division istället.

2009-01-09 @ 10:24:58
Postat av: Niklas (Aston Villa)

"Aston Villa boss Martin O'Neill has told left-back Nicky Shorey he can leave the club, with West Ham and Tottenham both interested."



Välkommen Charles N’Zogbia säger jag :) Visst, Bouma är snart tillbaka men vi behöver bredden!



Ps. Vem f-n är Isabella Löwengrip??

2009-01-09 @ 10:27:49
Postat av: Holmgren

Har inte Zog lirat en hel del på mittfältet senaste...säg...12 månaderna?

2009-01-09 @ 10:47:37
Postat av: sebbesandberg

david james..

ang downing så vet jag inte om jag någonsin sett nån mer enfotad fotbollsspelare. så håller med dig, tror inte han är tillräckligt bra för att topplag..

2009-01-09 @ 11:43:25
Postat av: Niklas (Aston Villa)

Jo, det är sant..



Men han bemästrar även vänsterbackspositionen hehe.. Det är även därför han står som back i PL's fantasy football :) Och O'Neill är ju känd för att byta positioner på spelare.



Bra back-up i vilket fall som helst :)

2009-01-09 @ 11:43:42
Postat av: Didde

N'Zogbia är en vänstermittfältare och håller helt enkelt inte på ytterbacken, anledningen till att han har fått spela där är på grund utav Newcastle enorma bredd som vanligt...

2009-01-09 @ 13:03:30
Postat av: Elias

Heter han Stewart eller Stuart?

Du har använt bägge.

2009-01-09 @ 13:39:03
Postat av: Holmgren

Elias>>



Det lustiga är att jag har sett båda stavningarna på nätet i olika artiklar. Men engligt Wiki är det Stewart, så jag får väl hålla mig till enbart det i fortsättningen...

2009-01-09 @ 14:33:04
Postat av: Roos

Ang West Ham: De är verkligen synd att de har blivit som de blivit för dem. De är verkligen en klubb som hör hemma i PL. Med tanke på vilka talanger som denna klubb tar fram. Tycker inte det finns någon klubb som de senaste 10 åren tagit fram spelare av motsvarande kvalité. Visst Man U's "gyllene generation" men i dagsläget tycker jag att Ferdinand, Cole, Lampard, Carrick mfl är bra mycket bättre än Scholes, Giggs, Beckham mfl var i sina glansdagar.



Ang Downing: Håller med om att det är en fruktansvärt enfotad spelare. Killen blir trots allt 25 i år o bör väl vid de här laget kunnat träna upp en tillfredställande högerfot... tom Carras vänster är bättre

2009-01-09 @ 15:25:22
Postat av: haris :D

Van der sar, är ju också ganska viktig för united va ?

2009-01-09 @ 16:51:53
Postat av: Holmgren

James, Friedel, VDS är ju alla viktiga. Men jag skrev ju faktiskt målvakter undantaget....

2009-01-09 @ 17:36:18
Postat av: Linhem

hmm gamla och viktiga?



Giggsy sådär, Windass inte alls längre, får la säga Sol Campbell som la rankas högt av Adams...

Fowler? var bara tvungen...

Neville? inte lika viktig längre men gillades mycket förut av Sir Röda mulen...

Nicky Butt? hyfsad ordinarie när Toon har ett helt lag i sjukstugan, Delap snart 33...

Viduka? ingen vidare...

Martins är la egentligen 40, spelade iaf U-landslag med Kanu enligt den senare,

räknas Sammy Lee som spelare ;) viktigaste värvningen...

2009-01-09 @ 23:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0