Har Scolari förlorat kontrollen över spelartruppen?

Så var då nästan hela tredje rundan av FA-Cupen färdigspelad.

Jag skrev igår att jag hoppades på att få skriva om några skrällar idag.
Well, vad sägs om…

Chelsea – Southend 1-1
Man City – Nottingham Forest 0-3
Hartlepool – Stoke 2-0


Jag gissar att en och annan spelbolagsvd drar på smilbanden, om inte annat.

Nu är det väl ingen som tror att Chelsea ska åka ut mot Southend, Chelsea är fortfarande solklara favoriter. Men ändå. 1-1 hemma mot ett League One-lag. Något står inte helt rätt till i Chelsea för tillfället. Har Scolari kontroll på sin trupp och sitt omklädningsrum? Jag undrar, jag. Jag hittade det här på ett engelsk Chelseaforum, skrivet av en supporter som var på matchen:
”I was sat in the East lower next to the dug out today.Today I noticed a number of players listening to instructions from Scolari and then looking in disbelief to what he had just asked them to do..
Joe Cole, Mikel, Drogba all argued back with him...”


Vad tror ni? Har Big Phil koll på läget?

***********************************

Och om det är något som är fel i Chelsea, vad ska man då säga om City? Ärligt talat börjar jag tycka att det är en parodi att Hughes får sitta kvar. City är inget topplag, men knappast heller ett bottenlag, och aldrig i helvetet ska de förlora hemma med 3-0 mot det lag som ligger precis över strecket i CCC. Det är uselt, det finns inget försvar. Förtjänar Hughes mer tid verkligen?

***********************************

FA-Cupen ångar vidare idag med Gillingham – Aston Villa och Southampton – Manchester United

***********************************

Japp. Visst är det Dean Saunders som idag tränar Wrexham. Det kunde både EvenSteven och Linhem.

***********************************

Det finns mer att skriva om vad gäller såväl gårdagens som dagens FA-Cupmatcher och det finns även mer att skriva om när det gäller dagens övriga fotbollsnyheter från England. Och det tänker jag också göra. Men jobbet kallar så det får bli ett eftermiddags/kvällsinlägg.

***********************************

Jag har författat en längre text om gårdagens match mellan Preston North End och Liverpool. För er som inte har läst den och känner er sugna så finns den här.

***********************************

Det kommer garanterat mer under dagen/kvällen. Så titta in igen, så hörs vi då!

Kommentarer
Postat av: Sheff utd

Haha du följer inte med i odds eller?



Hartlepools snitt på betbrain inför matchen var runt 3.20 Det var ingen skräll, Stoke satsade verkligen inte på FA cupen iår, de måste hänga kvar i PL. Att Hartlepool vann var alltså inte mer skräll än ett kryss, om man ser till oddsen.

2009-01-04 @ 18:31:22
Postat av: Holmgren

Sheff United>>

Skräll var kanske lite att ta i, där är vi överens. Men Stoke var en favorit som föll.



Kul att en Bladessupporter har hittat hit. Välkommen åter.

2009-01-04 @ 19:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0