Harry Redknapp - En man totalt befriad ifrån självkritik. [2008-01-24]

Man U – Tottenham imorgon.

United har följande spelare på skadelistan:
Rio Ferdinand.
Anderson.
Nani.
Rafael.
Patrice Evra.
Wayne Rooney.
Wes Brown.
Ji-Sung Park.
Nani.
Jonny Evans.

Kanske kan Spurs skrälla? Haha. Glöm det. Med tanke på hur Harry Redknapp har smädat sitt eget lag i pressen, och att han av någon outgrundlig anledning jobbat på att trycka ned sina spelares självförtroenden i botten så tror jag inte Spurs har en sportmössa. Här har ni några av Happy Harrys uttalanden på senare tid:

Efter matchen mot Burnley när laget som helhet och truppen kom på tal:
"Jag vet inte vem som har satt ihop den här truppen och hur de har gjort det vet jag inte heller. Allt är en stor röra. Det är rent skrämmande."

Om att Darren Bent sumpade en jättechans mot Pompey:
"Hans fru hade satt den chansen."

Om målvaktsfrågan och Gomes skakiga insatser:
"Vad ska jag göra? Han är ju den enda målvakten jag har till förfogande."

Om mötet med Man U imorgon:
"Jag kommer att behöva (på grund av en del skador) ställa upp med det svagaste laget jag över huvud taget har till mitt förfogande."

Alltså… Det är ju ganska underhållande att läsa, men det måste ju finnas en gräns för vad som är nyttigt för spelarna att höra.

Hur känner sig Bent? Vad tycke backupmålvakterna Alnwick och Sanchez om att höra att Gomes är truppens enda målvakt? Och hur mycket kommer spelarna som tågar ut på Old Trafford imorgon tro på sig själva?

En sista fråga, och kanske den allra viktigaste:
Kan Redknapp stava till självrannsakan eller självkritk? Spurs fick ett litet lyft när han anlände men är nu tillbaka i gammalt gott förlorarslag. Har Redknapp ingenting med det att göra? Ingen, absolut ingen kan inbilla mig att Tottenhams trupp är så undermålig att deras hopplösa ligaplacering i ligan är logisk. Självklart ska Redknapp själv också vara med och bära hundhuvudet.

***********************************

Det krävs en hel del för att vinna Premier League, men två parametrar brukar alltid tas upp; Poängskörden gentemot de andra topplagen och poängskörden gentemot bottenlagen. Det är det sistnämnda jag tänker prata om nu.

En tabell som visar topptrions poängskörd mot alla lag som för närvarande ligger på den undre halvan:

Chelsea      12 10 2 0 31-3 32
Man U        12 10 2 0 20-1 32
Liverpool    12 9  2 1 24-7 29


Vilken tabell man än knåpar ihop just nu så visar det sig att det är fruktansvärt tight. Min magkänsla sa att Liverpool skulle vara mer på efterkälken i en sådan här tabell.

Å andra sidan…. En anledning till att statistik är så rolig är att man väldigt ofta kan använda den till att påvisa det man vill påvisa. Gör man en tabell som bara visar mötena med lagen som just nu ligger på de fem sista platserna så ser det ut så här:

Chelsea        7 6 1 0 17-2 19
Man U           6 5 1 0 13-0 16
Liverpool       6 3 2 1  9-4 11


Vips så såg det faktiskt betydligt sämre ut för Liverpool.

Två saker som tabellerna garanterat berättar:
1) Chelsea gör en jäkla massa mål mot de så kallade sämre lagen.
2) Man U släpper in förbannat lite mål mot de så kallade sämre lagen.

***********************************

Jag hoppas hinna med ett inlägg till idag, men osvuret är bäst. Det är ju trots allt lördag, jag är ledig och ska till puben och kolla på fotboll. Gud vet hur länge man blir kvar där….

Ha en trevlig fotbollslördag!

Kommentarer
Postat av: Niklas (Villa)

Pub-Harry Redknapp hahaha - vilken LEGEND han är :)



Dagens rykte: "Owen till Villa" ??



Kul ändå, Heskey-Owen reunion i Villa hahaha. Mnjaaa..

2009-01-24 @ 14:03:46
Postat av: Linhem

såg någonstans att 'Arry-he's-face-is-about-to-slide-off hade krupit till korset angående laget mot Manure då han ska försöka ställa upp med de bästa han har.

2009-01-24 @ 15:22:40
Postat av: Erik

På tal om Redknapp så hoppas jag att du redan tagit upp den här fantastiska intervjun:



PBumlQzfY" rel="nofollow">http://ca.youtube.com/watch?v=PBumlQzfY



Favoritdel: "No wonder he's in the fuckin' reserves!"

2009-01-24 @ 20:12:28
Postat av: Erik

Hmm, syntes det där verkligen?

2009-01-25 @ 00:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0