Rafa nobbar nytt kontrakt & Fredagstips. [2009-01-16]

Rafa Benitez har alltså nobbat det kontraktserbjudande han har fått ifrån Liverpool. Anledningen till detta är, enligt honom själv, att han i det förslag som han mottagit inte får tillräckligt mycket bestämmanderätt över hur transferbudgeten ska användas.

De amerikanska ägarna vill att värvningarna som görs ska diskuteras tillsammans med Rick Parry, medan Benitez i sin tur vill ha sista ordet själv. Benitez vill också ett större inflytande över hur klubbens akademiverksamhet sköts.

Vad ska man säga? Att Benitez inte vill sköta värvningar tillsammans med Rick Parry kan man ju knappast klandra honom för. Alla med hyfsad inblick i klubben Liverpool vet vilken nolla Rick Parry är. Det är han som bär en stor del av ansvaret för att Liverpool nu befinner sig i jänkarnas våld, och det är han som under åratal uppvisat en usel förmåga att förhandla vid spelarövergångar till och från klubben. Jag anser inte att jag gör ens ett litet övertramp när jag kallar Parry för en inkompetent pajas.

Samtidigt kan jag köpa att de amerikanska ägarna inte vill ge Rafa all makt över spelarövergångar. Mannen gör en hel del skumma prioriteringar i sina spelarköp, och har ett trackrecord med ett antal halvt eller helt misslyckade värvningar.

Jag har ingen aning om ifall Benitez skulle kunna tänka sig att dela makten med någon annan än Parry, eller ifall han prompt vill bestämma själv. En lösning är förstås att göra sig av med Parry, något som klubben borde ha gjort för länge sedan. En annan lösning är Hicks och Gillett säljer klubben. Hur troligt det är i dagsläget är svårt att säga. En tredje lösning är förstås att inte förlänga med Benitez och ta in en tränare som går med på de förhållningsorder som kommer uppifrån.

Jag är övertygad om att Benitez vill vara kvar i Liverpool, men jag tror inte att han kommer vika en tum i detta fall.

Rafa ordkrigar med Sir Alex, Gerrards rättegång närmar sig, Agger är på väg till Milan och Benitez nobbar ett kontraktserbjudande. Det är ju inte händelsefattigt i Liverpool i alla fall. Att inget av det som händer går att beteckna som positivt är en annan femma.

Under dagen idag så har Tom Hicks uttalat sig i ärendet. Han besked till fansen är att de inte ska oroa sig, och att han är övertygad om att Benitez kommer vara Liverpools manager under en lång tid framöver. Vill ni läsa hela intervjun med honom så klicka här.

Hur känner ni Liverpoolsupportrar inför allt detta?

***********************************

Så var det då dags att för andra veckan i rad fredagstippa lite grann.

Så här ser morgondagens matchlista ut:

Blackburn - Newcastle
Bolton - Man Utd
Chelsea - Stoke
Man City - Wigan
Sunderland - Aston Villa
West Brom - Middlesbrough
Hull – Arsenal


Blackburn ligger ju näst sist och vilka de än möter så skulle jag aldrig med säkerhet tippa i deras favör. Newcastle är ett av ligans mest opålitliga lag. Men Blackburn är bättre hemma än vad Newcastle är borta. Det är med största osäkerhet jag drar till med en hemmaseger.

Normalt sett hade jag höjt ett varningens finger för Bolton här. De är rätt ofta ett tungt och jobbigt lag att möta, kan vara svåra att slå hål på och Man United ska spela sin tredje match på sex dagar. Men Bolton har varit riktigt dåliga på senare tid. Tre raka förluster visar tydligt på det. Lägg därtill att Man U just nu maskinmässigt plockar trepoängare. Jag tror stenhårt på en tvåa här.

Ok, så Chelsea har varit riktigt svaga och disharmoniska i ett antal veckor nu, och Stokes självförtroende lär vara rätt bra efter poängen mot Liverpool förra helgen. Men i grunden så är Chelsea ett sjuhelsikes mycket bättre lag än Stoke, och de kan inte misslyckas med att plocka trepoängare på Stamford i all oändlighet. Jag struntar i ”recent form” i den här matchen väljer att gå på en hemmaseger. Men det är inte utan att jag vill lägga in en liten brasklapp. Stoke är riktigt bra på fasta situationer, och Chelseas försvarsspel på just fasta situationer har på senare tid varit katastrofalt. Icke desto mindre så tror jag Scolaris grabbar avgår med segern.

Jag hävdar fortfarande att Man City kommer vara ett dysfunktionellt och underpresterande lag så länge Mark Hughes sitter där han sitter. Dessutom är Wigan ett riktigt bra lag just nu, förlusten mot Man United förändrar inte på det. Jag tror faktiskt att Wigan kniper alla tre poängen imorgon.

Sunderland får verkligen slita för varenda poäng, och vill de har några imorgon så kommer de få slita då också. Men jag tror faktiskt att de kan knipa en pinne. Jag vill nästan hävda att Aston Villa är inne i en liten minisvacka just nu. Det låter kanske märkligt med tanke på att Birminghamlaget har fem vinster på de senaste sex matcherna. Men vinsterna mot West Ham, Hull och West Brom kom utan att laget egentligen imponerade. Om de inte höjer sig ett snäpp och hittar tillbaka till det fina spel de presterat under merparten av säsongen så tappar de snart poäng. Jag tror på delad pott på Stadium of Light imorgon.

West Brom
tar emot Middlesbrough, och det är väl kanske inte en match som får mig att gå igång på alla cylindrar. Inte är det lättippat heller. Boro har inte vunnit i ligan sedan den nionde november. Det är lång tid utan en seger. West Brom hade mycket väl kunnat knipa en poäng på Villa Park förra helgen, och i ligaomgången innan det så slog de faktiskt Tottenham. Jag tror att West Brom kniper minst en pinne hemma på The Hawthorns. Något som också kan tala för det är att när två lag i stort poäng behov möts så slutar det inte helt sällan oavgjort.

Hull har 27 poäng i ligan. 20 av dessa 27 poäng plockades på de nio första omgångarna. Med andra ord så har Hull rent poängmässigt varit en av de sämre lagen i ligan under ganska lång tid. Arsenal fortsätter vara ett lag som man inte kan luta sig emot denna säsong. Obräkneliga är bara förnamnet. Självklart så ska Gunners vara favoriterna här, men jag är inte bombsäker. Jag tror inte att Hull vinner, men jag är inte säker på att de förlorar. Kanske gav FA-Cupsegern mot Newcastle i veckan självförtroendet en skjuts? Jag drar till med ett kryss här.

Min rad ser följaktligen ut som följer:
Blackburn – Newcastle – 1.
Bolton - Man Utd – 2.
Chelsea – Stoke – 1.
Man City – Wigan – 2.
Sunderland - Aston Villa – X.
West Brom – Middlesbrough – X.
Hull – Arsenal – X.


Jag är ledsen att detta inlägg dröjde lite. Det har varit mycket på jobbet idag. Men eftersom det inte är någon förmiddagsmatch imorgon så har ni ju ända fram till 16.00 imorgon att lägga upp er rad.

Ni får gärna berätta hur ni tänker när ni tippar.

***********************************

I förrgår hade jag en liten fråga till er som handlade fem lags olika smeknamn.
Rätt svar ser ut som följer:

The Canaries – Norwich.
The Owls – Sheffield Wednesday.
The Royals – Reading.
The Railwaymen – Crewe Alexandra.
The Rams – Derby County.


Det var några som verkade kunna alla (även om ingen av er faktiskt skrev ut rätt svar på samtliga), men några gick bet, och då oftast på Crewe och Reading. Snyggt jobb ni som hade koll på samtliga.

***********************************

Jag hoppas hinna med ett nytt inlägg innan matcherna imorgon. Jag lovar inget, men jobbet brukar vara hyfsat lugnt på lördagar så jag tror det ska funka. Surfa in och kika efter! Trevlig helg på er alla.

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag brukar när jag tippar oftast gå på magkänsla o chansa friskt, det brukar aldrig ro hem några pengar. I vilket fall som helst, här kommer min rad



Blackburn - Newcastle 1

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke X

Man City- Wigan 2

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough X

Hull - Arsenal X



Blackburn - Newcastle matchen kommer nog att vara väldigt jämn, svårt val men rösten faller ändå på Blackburn.



Bolton - Man Utd. Man Utd är i väldigt bra form just nu, och jag tvivlar starkt på att Bolton kan stoppa dem.



Chelsea - Stoke. Chelsea har sett skakiga ut på sistone, dessutom är Stoke svåra att. Det såg vi ju mot Liverpool, därav X.



Man City - Wigan. Tror att Wigan tar hem det imorgon, det är väl en vild gissning. Men Man City är ju allt annat än jämna i år och dessutom har Wigan spelat bra.



Sunderland - Aston Villa. Håller med om att Villas vinster inte har varit övertygande på senare tid men jag tror ändå de grejjar Sunderland.



West Brom - Middlesbrough. Något säger mej att West Brom kan vinna imorgon men jag kör ändå på X.



Hull - Arsenal. Två lag i formsvacka just nu, jag tror på X.

2009-01-16 @ 21:06:28
Postat av: Niklas (Villa)

Blackburn v Newcastle (1)

Bolton v Man United (2)

Chelsea v Stoke (1)

Man City v Wigan (1)

Sunderland v Aston Villa (2)

West Brom v Middlesbrough (1)

Hull v Arsenal (2)

2009-01-16 @ 21:12:37
Postat av: Elias

Blackburn - Newcastle - X

Bolton - Man Utd - 2

Chelsea - Stoke - 1

Man City - Wigan - X

Sunderland - Aston Villa - X

West Brom - Middlesbrough - 1

Hull - Arsenal - 2

2009-01-16 @ 21:44:26
Postat av: henkan

Blackburn - Newcastle 1

Big Sam håller på att få ordning på laget. Newcastle tar max 1 poäng (tyvärr).

Bolton - Man Utd 2

United är för bra just nu för att förlora den här matchen.

Chelsea - Stoke 1

Chelsea har svajjat lite på sistonde men jag tror dom lärt sig av de senaste matcherna och dom vinner det här.

Man City - Wigan x

Svårt. Har City en bra dag kan dom vinna. 12 på tipset.

Sunderland - Aston Villa 2

Aston Villa har inte spelat så bra på sistonde men vinner ändå. Tror dom klarar denna matchen med. Gardera med x.

West Brom - Middlesbrough 1

Två dåliga lag men i kraft av något bättre form och hemmaplan vinner WBA.

Hull – Arsenal x

Arsenal utan Fabregas har det lite svårt. Hull börjar tappa men kan knipa en pinne här.

2009-01-16 @ 21:47:48
Postat av: Linhem

gör på ren känsla denna gången ;)



Blackburn - Newcastle - 1

Bolton - Man Utd - X

Chelsea - Stoke - 1

Man City - Wigan - 1

Sunderland - Aston Villa - 2

West Brom - Middlesbrough - 2

Hull – Arsenal - X

2009-01-16 @ 21:55:05
Postat av: Knatte

Blackburn - Newcastle 2

Bolton - Man Utd X

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 1

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough 2

Hull – Arsenal X



Känns inge bra med Agger på väg till Milan, Agger är en av mina absoluta favorit spelare och det är hans tröja jag köpte inför säsongen, lägg därtill att Milan är ett av mina Hat lag så jag hoppas av hela mitt hjärta han stannar men kan inte klandra han om han försvinner från Liverpool, eftersom han är ung och måste få spela matcher för att utvecklas det gör man inte på någon bänk.





2009-01-16 @ 22:26:09
Postat av: Linhem

har en ide på en lista du kan ha, vilka lag du skulle vilja se i PL istället för vissa andra lag...

har lite ideér själv om du är intresserad?

2009-01-16 @ 22:29:49
Postat av: Wikander

Blackburn - Newcastle: X

Bolton - Man Utd : 2

Chelsea - Stoke: 1

Man City - Wigan : 2

Sunderland - Aston Villa: 2

West Brom - Middlesbrough: x

Hull – Arsenal : X

2009-01-16 @ 22:54:50
Postat av: Svennesson

Blackburn - Newcastle 2

Tror Newcastle klarar av det här faktiskt.



Bolton - Man Utd X

Inte vad jag tror utan vad jag hoppas på som Liverpool supporter :)



Chelsea - Stoke X

Stoke brukar lyckas bra med att spela 0-0 matcher, tror det gäller även den här matchen.



Man City - Wigan 1

Dom måste ju komma igång nån gång? Spelarmaterial har dom ju faktiskt helt okej redan nu.



Sunderland - Aston Villa 2

Jag tror dom kommer få det tungt men till slut så gör Ashley Young mål i 83:e :)



West Brom - Middlesbrough X

Jag tror det här kommer bli en typisk 0-0 match.



Hull – Arsenal X

Hull brukar lyckas skrälla mot topplagen och jag hoppas dom lyckas igen :)

2009-01-16 @ 23:19:38
URL: http://liverpoolfc.blogg.se/
Postat av: Svennesson

Förresten, jag börjar faktiskt tvivla på om Benitez är rätt man för Liverpool. Han gör många konstiga värvningar, konstiga laguttagningar och agerar aldelles för sent i matcherna. Jag tror dom kan hitta en bättre tränare faktiskt. Även om man inte ska klaga när man ligger 1:a i ligen men... :) Tror vi skulle kunnat ligga ännu högre upp om vi hade en bättre tränare.

2009-01-16 @ 23:23:06
URL: http://liverpoolfc.blogg.se/
Postat av: Sunkan (Liverpool)

Blackburn - Newcastle 1

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 2

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough 1

Hull – Arsenal 2



Inga sensationer här inte, utom möjligen Wigan borta mot Man City.



Bara att invänta applåder och visslingar!



2009-01-16 @ 23:36:14
Postat av: joe

Blackburn - Newcastle 2

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 1

Sunderland - Aston Villa X

West Brom - Middlesbrough X

Hull – Arsenal 2





2009-01-16 @ 23:38:59
Postat av: 019Fredrik

Som du nämner David så är det inga direkt muntra nyheter som rapporteras från Merseyside... Väldigt tråkigt. Well well, det kanske slutar gott ändå (typ Agger stannar, Pennant sticker & Benitez förlänger) I wish.



Tipset då...

--------------------

Blackburn – Newcastle – 1.



Skatorna har tre spelare som presterar; Owen, Jonas & Given. Men senast jag kollade hade varje lag elva spelare på plan... Tips: 2-1

--------------------

Bolton - Man Utd – 2.



Det skär i hjärtat att skriva (ja ens tänka) det...

men dom spelar bra fotboll Rooney & grabbarna... hmmm... Tips: 0-1

--------------------

Chelsea – Stoke – 1.



Tror ni Blues är skapligt revanschsugna?

Tips: 5-0

--------------------

Man City – Wigan – X.



Robinho tillbaka = Tips: 3-3

Ingen Robinho tillbaka = Tips: 0-0

Det behöver inte vara mer komplicerat än så...

--------------------

Sunderland - Aston Villa – 2.



Logiken säger att marginalerna torde börja svika Villa snart. Dock så kan fotbollen som sådan, knappast betraktas som logisk. Tips: 0-2

--------------------

West Brom – Middlesbrough – 1.



Ettan är Lördagens bästa singelodds.

Boro åker ur i år, och WBA tar alla tre poäng här. Tips: 1-0

--------------------

Hull – Arsenal – 2.



Bendtner hoppar in i 84:e och avgör genom en snedträffad strumprullare. Bara för att det aldrig hänt tidigare. Not. Tips: 1-0

--------------------



/F



PS: David, kommer du köra nån typ av tipstabell? eller är varje vecka helt fristående?

2009-01-17 @ 00:24:10
URL: http://ungsportjournalistik.blogg.se/
Postat av: Markus_H

Blackburn - Newcastle X

Bolton - Man Utd X

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 1

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough X

Hull – Arsenal 1



Newcastle är så opålitliga att jag bara skjuter från höften när jag kryssar första matchen.



Boltons pinne mot Man Utd är rent önsketänkande och ibland slår väl önskningar in också?



Chelsea är dåliga på att försvara sig mot hörnor. Delaps inkast blir väl inte mycket lättare då men jag tror ändå att Chelsea tar 3 poäng här. Ett måste om man ska vara med där uppe!



Wigan gav allt på Old Trafford i onsdags och orkar inte ladda om. City vinner enkelt.



Villa är både starka och har turen med sig. Sunderland ska man vinna över om man vill vara topp 4 och jag tror att Villa gör det. Målsnålt och uddamålsseger.



WBA och Boro står för helgens sömnpiller. Mållöst.



Arsenal utan Fabregas är inte bra och Hull har redan slagit the Gunners en gång. Arsenals senaste matcher har vunnits efter ruskigt sena mål. Den här gången förlorar man på samma sätt.

2009-01-17 @ 00:28:13
Postat av: Holmgren

019Frdrik>>



Planen är absolut att uppdatera er med en tabell om läget med jämna mellanrum. Med andra ord lönar det sig att delta varje vecka.



Kanske blir det till och med ngn slags belöning till vinnaren i slutändan. Men jag tar allt det där nästa fredag i själva inlägget.

2009-01-17 @ 00:39:11
Postat av: Johan

Blackburn - Newcastle X

Här kan allt hända.



Bolton - Man Utd 2

Som den United-supporter jag är så känns det självklart att sätta en tvåa här. Imorgon är det en ny serieledare^^



Chelsea - Stoke x

Chelsea är svaga och har ingen lagkänsla just nu, medan Stoke kommer hålla tätt bakåt och spela bra.



Man City - Wigan 2

Wigan är helt enkelt för bra för City just nu.



Sunderland - Aston Villa 2

Här borde nog Villa vinna, men vem vet...?



West Brom - Middlesbrough X

Säger som Marcus: Det här är omgångens sömnpiller.



Hull – Arsenal X

Arsenal är alltför ojämna i sitt spel och Hull är bra på att försvara sig.



Heja United //Johan

2009-01-17 @ 00:39:56
Postat av: EvenSteven

Blackburn - Newcastle X

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke 1

Man City- Wigan 1

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough X

Hull - Arsenal 2

2009-01-17 @ 08:39:10
Postat av: E.B Farnum

Blackburn-Newcastle 1 (2-1)

Bolton-Man. United 2 (0-1)

Chelsea-Stoke 1 (2-1)

Man. City-Wigan 1 (3-1)

Sunderland-Aston Villa x (1-1)

W.Bromwich-Middlesborough 1 (2-1)

Hull-Arsenal 1 (2-1)

Här har ni rätt tecken och resultat. Kan man vinna något, mer än äran menar jag???

2009-01-17 @ 09:15:34
Postat av: PD

Denna raden tror jag på!!



Blackburn – Newcastle – X

Bolton - Man Utd – 2

Chelsea – Stoke – 1

Man City – Wigan – 1

Sunderland - Aston Villa – 2

West Brom – Middlesbrough – 1

Hull – Arsenal – 2

2009-01-17 @ 12:40:11
Postat av: TimoTorres

Blackburn - Newcastle X

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan X

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough 2

Hull – Arsenal 2



Lätta matcher idag, garanterat sju rätt ;)

2009-01-17 @ 12:50:12
Postat av: Mats

Svennesson: Det är svårt att ligga högre upp än på första plats....



Generellt tror jag att det är många fans som ofta tappar perspektivet. Som Svennesson sa så leder vi ligan, är dessutom fortf. med i CL och vi har ännu inte spelat så bra vi kan göra, toppformen återstår. Att hamna på CL-plats i ligan och nå semifinal-final i CL är resultat vi ska vara glada över. Inte nöjda, men glada. Att faktiskt vinna CL eller, som kanske i år, ligan är en överprestation med tanke på förutsättningarna. Vi har mindre pengar än Chelsea, Man utd, usla ägare och konstanta bråk mellan Rafa och amerikanerna. Det går inte att blint titta på klubbnamnet och räkna med ligavinster såsom på 80-talet. Självklart handlar det inte bara om pengar men faktum är att vi snarare är på nivå med Aston Villa och Tottenham än Chelsea och Man utd i ekonomiska termer. City bör väl knappt behöva nämnas även om de är i början av sin förvandling.



Ska passa på att (åter en gång, Holmgren!) försvara Benitez transfers. Visst har han köpt en del floppar men de flesta har varit gratis (Degen, Voronin), ingått i en annan deal (Kromkamp, Nunuez) eller varit billiga (Josemi, Gonzales) och de har nästan alla skickats iväg efter en säsong. Visst finns det en del dyrare tveksamma köp men Dossena, Keane och Babel tycker jag åtminstone ska få säsongen ut innan de räknas som floppar och dessutom borde vi få tillbaka en skaplig peng på dem tre.



Det finns en rad köp som har varit succéer och relativt billiga sådana. Agger, Skrtel, Reina, Riera, Arbeloa är spelare som gott och väl varit värd sin transfersumma. Marscherano och Torres var dyra men ingen påstår nog att någon av dem var för dyra. Summan av kardemumman är att vi har ett lag som kan konkurrera med alla topplag i världen och detta utan att spendera jättesummor. Korrelera arvet från Houllier, Rafas transfersummor in och ut samt övriga managers spelarköp så blir resultatet för Rafa Benitez inte alls så tokigt.



Folk är snabba att anmärka på Wenger när ekonomi och spelarköp kommer på tals. Visst är han duktig Wenger men Benitez har varit mer framgångsrik än Wenger under de år de varit verksamma i samma liga. Hatten av för Wenger och hans fantastiska förmåga med ungdomar och billiga inköp men att jämföra Benitez med kanske världens bästa inom varje del i managerjobbet vore orättvist. Totalt sett är Benitez en kanontränare, den rätte för LFC, och även om transfers kanske inte, som Holmgren också säger, är hans starkaste sida så är han heller inte dålig utan står sig stark i konkurrensen också på den punkten.

2009-01-17 @ 13:13:45
Postat av: Ralle

Blackburn – Newcastle – X

B'burn har lyft sig lite under Big Sam, The Magpies är opålitliga men Owen lyckas ju alltid göra mål ändå.



Bolton - Man Utd – X

Det är Liverpools år i år.



Chelsea – Stoke – 1

Stoke har tagit mycket poäng mot topplagen i år men här går dom nog bet.



Man City – Wigan – 2

Omöjligt att tippa denna match om man inte vet vilket humör City är på men tror att Kaka-affären kan ha påverkat dem negativt så jag chansar på en tvåa.



Sunderland - Aston Villa – 1

Villas flow måste ta slut nån gång.



West Brom – Middlesbrough – 1

Svår match, 1a känns bra.



Hull – Arsenal – 2

Revanschsuget Arsenal tar hem det här.

2009-01-17 @ 13:37:33
Postat av: Fridolf

Blackburn - Newcastle 2

Bolton - Man Utd X

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 1

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough 2

Hull – Arsenal 2



Det finns en till som heter Johan här så jag ändrar till Fridolf. Jag skickar med min rad från förra veckan oxå så det blir rätt i sammanställningen.



Aston Villa - West Brom - 1

Arsenal – Bolton - 1

Everton - Hull City - x

Fulham – Blackburn - 2

Middlesbrough – Sunderland - 2

Newcastle - West Ham - 1

Portsmouth - Man City - x

Stoke City – Liverpool - 2



Ha en go helg!

2009-01-17 @ 14:35:21
Postat av: Lachon

Blackburn - Newcastle 1

Bolton - Man Utd 2

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan X

Sunderland - Aston Villa 2

West Brom - Middlesbrough 1

Hull – Arsenal X





Jag hoppas verkligen att Agger kommer stanna. Han och Skrtel kan bli ett hur bra par som helst när Carra väljer att lägga skona på hyllan.

YNWA!



Riktigt bra blogg btw!

2009-01-17 @ 15:29:18
Postat av: Linhem

Mats:



dock borde man ju såga att man plockar in sådana usla spelare trots kostnad...bytet Josemi ut och Kromkamp in...usel ut och usel in



kunnat skippa 5 usla och köpt 2 dyrare istället

2009-01-17 @ 15:40:30
Postat av: Victor

Har helt glömt bort det här så får enbart bli tipset till skillnad från vanligtvis då motiveringen ska med. Trist.



Blackburn - Newcastle - 2

Bolton - Man Utd - X

Chelsea - Stoke - 1

Man City - Wigan - 2

Sunderland - Aston Villa - X

West Brom - Middlesbrough - 1

Hull – Arsenal - 2



Newcastle = magkänsla

Wigan = Enbart pga att de är bättre för tillfället

2009-01-17 @ 15:52:26
Postat av: Ronnie Ros

Hinner tyvärr inte kommentera facit idag.



Blackburn - Newcastle 1

Bolton - Man Utd x(hoppas, hoppas, hoppas)

Chelsea - Stoke 1

Man City - Wigan 1

Sunderland - Aston Villa x

West Brom - Middlesbrough 1

Hull – Arsenal 2

2009-01-17 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0