Robinho gripen för våldtäkt & Onsdagstips.

Robinho har blivit gripen för våldtäkt.
En 25-årig kvinna hävdar att hon blivit överfallen av Citystjärnan inne på en nattklubb i Leeds. Händelsen ska ha inträffat den 14e januari. Robinho ska ha blivit förd till en polisstation där han har blivit förhörd och har fått lämna ett DNA-prov. Brasseanfallaren är tills vidare försatt på fri fot.

Det här var kanske inte direkt vad City behövde.

Vill ni läsa mer ingående om det hela så rekommenderar jag den här artikeln.

***********************************

När Jan Poortvliet avgick som Southamptontränare förra veckan så tog assisterande tränaren Mark Wotte över huvudansvaret. Rollen som assisterande tränare gick till Michael ”Mördarn” Svensson. Duon har ett styvt jobb framför sig om de ska lyckas med att hålla kvar Southampton i The Championship. Laget ligger för närvarande näst sist. Det är svårt att inte känna både respekt och sympati för Svensson efter alla skador och alla försök att komma tillbaka. Att Southampton som klubb hyser respekt och förtroende för mittbacken räder det inga tvivel om. Inför säsongen fick han lagkaptensbindeln och nu blir han alltså assisterande tränare. Jag önskar Svensson lycka till. Inte bara för att jag gillar Svensson utan också för att Southampton är en klubb som inte ska behöva harva i League One.

***********************************

Dagens ”Hur fan ska du ha det egentligen?”

Arsene Wenger den 25e december 2008:
”Rent matematiskt kan Aston Villa vinna ligan, men om du frågar mig om de kommer att vinna titeln så skulle jag säga nej eftersom det enligt mitt sätt att se på saken finns lag som är bättre.”

Arsene Wenger idag:
”Det är fortfarande fem-sex lag som kan vinna ligan. Man ska inte räkna bort Aston Villa, och inte heller Everton. Det är mycket tightare än vad folk tror.”

***********************************

Sex matcher ikväll.

Blackburn - Bolton
Chelsea - Middlesbrough
Everton - Arsenal
Man City - Newcastle
Wigan – Liverpool
West Ham - Hull City


Jag tror att Blackburnfansen redan har varit igenom det värsta denna säsong. Laget har faktiskt inte förlorat i ligan sedan Big Sam tog över, och det ser väldigt mycket ljusare ut nu än för sex veckor sedan. För Bolton däremot är det precis tvärtom. Det ser väldigt mycket värre ut nu än för sex veckor sedan. Fyra raka förluster säger det mesta. Bara Portsmouth och Middlesbrough har svagare form än Bolton.

Ja, jag nämnde det nyss. Middlesbrougs form. Senast de vann i ligan så hade människan inte uppfunnit hjulet. Riktigt så illa är det kanske inte, men den 9e november är bra länge sedan det med. Och även om Chelsea inte rosat marknaden på senare tid så har de ändå två raka cupsegrar och en moralhöjande vändning mot Stoke i ligaspelet i färskt minne. Dessutom är de i grunden ett jäkligt mycket bättre lag. Chelsea kommer att vinna.
Middlesbroughs senaste vinst kom för övrigt på bortaplan. Mot Aston Villa. Så här någon månad senare så känns den förlusten väldigt onödig för Villa. Hade Birminghamgänget tagit tre pinnar där hade de haft samma poäng som Man U nu….

Jag kan inte låta bli att tro att två besök på Anfield har tagit på Evertons krafter. Såväl fysiskt som mentalt. Men Everton är i finfin form och Gunners kommer inte kunna räkna in tre enkla pinnar – långt ifrån. Arteta är fortfarande skadad, men Merouane ”Håret” Fellaini är tillbaka för Everton.

Man City – Newcastle
tror jag kan bli en riktig mardröm ur tränarögon sett. En kul match, med andra ord. Två totalt opålitliga lag som båda har riktigt dåliga försvar. Jag förväntar mig en svängig och målrik match.

Om City – Newcastle kan bli en tränarmardröm så tror jag att Wigan – Liverpool kan bli en supportermardröm. Allt annat än en tillknäppt och målsnål tillställning skulle förvåna mig. Varför? För att Wigan är bra bakåt, inte minst på hemmaplan. Och för att Liverpools största svaghet är att luckra upp tighta och låga försvar. Räkna inte med en repris på 3-2-matchen från i höstas. För övrigt är det livsviktig match för Liverpool. Tar de inte tre poäng ikväll så tror jag att deras säsong ”will take a turn for the worse”.

Jag är rätt imponerad över att West Ham ligger så pass högt i tabellen som de gör. Hammers har varit ganska jämna, förlorat få matcher med stor marginal och de har varit rätt bra på att vinna rätt matcher. Om de förlorar mot Man U är det inget annat än en beräknad förlust, medan vinsterna mot exempelvis Pompey och Blackburn är väldigt viktiga matcher att vinna. Hull har garanterat sin bästa tid bakom sig denna säsong, och jag tror att West Ham även ikväll vinner en sådan där match som verkligen är bra för dem att vinna.

Ni var några som ville tippa lite även nu i veckan, och varför inte?

Här är min rad:

Blackburn – Bolton – 1.
Chelsea – Middlesbrough – 1.
Everton – Arsenal – 2.
Man City – Newcastle – 1.
Wigan – Liverpool – X.
West Ham - Hull City – 1.


***********************************

Rätt svar på gårdagens nordiska frågor:

Danmark:
Schmeichel den äldre – Man U, Aston Villa, Man City.
Sörensen – Sunderland, Aston Villa, Stoke.
(Det uppstod lite missförstånd på denna fråga. Jag sa i en kommentar att det skulle vara två målvakter och sex klubbar. I själva verket är det förstås fem klubbar. Sorry.)

Finland:
Jonatan Johanson.

Island:
Herman Hreidarsson – Crystal Palace, Wimbledon, Ipswich, Charlton, Portsmouth.

Norge:
Claus Lundekvam

Sverige:
Tomas Brolin och Teddy Lucic.

Det var faktiskt ingen som grejade alla fem frågorna. Alla gick bet på Norgefrågan. Men några gjorde ett strålande jobb. Kriss hade fyra rätt, även om det saknades några klubbadresser för Hreidarsson. Rydan misaade en ynka klubbadress för islänningen. Linhem däremot prickade alla klubbadresser och var därmed närmast full pott, men även han gick bet på just Lundekvam. Starkt jobbat av er alla, måste jag säga.

För övrigt är det ganska tight mellan Henning Berg (som de flesta gissade på) och Lundekvam. Berg har 316 matcher medan Lundekvam landar på dryga 340.

***********************************

Jag är tillbaka imorgon med tankar kring ovanstående matcher, en ny omröstning och lite annat smått och gott.

Kommentarer
Postat av: Kriss

Blackburn – Bolton – 1

Chelsea – Middlesbrough – 1

Everton – Arsenal – X

Man City – Newcastle – 2

Wigan – Liverpool – X

West Ham - Hull City – 1



Är mitt tips, om det håller sig så går Chelsea om pool och Villa är bara en poäng bakom. Tajt kommer det att bli om andra platsen.

2009-01-28 @ 15:02:00
Postat av: Niklas (Villa)

Ohh - tips igen!



Blackburn – Bolton X

Chelsea – Middlesbrough 1

Everton – Arsenal X

Man City – Newcastle 1

Wigan – Liverpool 2

West Ham - Hull City 2



F-n, är lite upprörd just nu. Så pass upprörd att jag skrev precis ett argt mejl till Peter Wennman på Aftonbladet! Jäklar vad han sågade Villa idag..



"Kommer Villa bland topp-4 kommer jag döpa om mig till Herr Nilsson" skrev han - SOPA!



Michael ”Mördarn” Svensson - LEGEND :) Forza "Soton"!!

2009-01-28 @ 15:17:16
Postat av: Toby Ziegler

Blackburn-Bolton 1

Chelsea-Boro 1

Everton-Arsenal 1

Man City-Newcastle 1

Wigan-Liverpool 2

West Ham-Hull 1

2009-01-28 @ 15:18:47
Postat av: Elias

Blackburn - Bolton - 1

Chelsea - Middlesbrough - 1

Everton - Arsenal - X

Man City - Newcastle - 1

Wigan - Liverpool - 2

West Ham - Hull City - 1

2009-01-28 @ 15:35:32
Postat av: Anton

Här kommer den vinnande raden, hehe.



Blackburn - Bolton 1

Chelsea - Middlesbrough 1

Everton - Arsenal X

Man City - Newcastle 1

Wigan - Liverpool 2

West Ham - Hull City X

2009-01-28 @ 15:40:35
Postat av: Vallin

Blackburn – Bolton – 1

Chelsea – Middlesbrough – 1

Everton – Arsenal – x

Man City – Newcastle – 1

Wigan – Liverpool – X

West Ham - Hull City – 1

2009-01-28 @ 15:42:45
Postat av: emil

ja som skickade



Blackburn – Bolton – 1

Chelsea – Middlesbrough – 1

Everton – Arsenal – 2

Man City – Newcastle – 1

Wigan – Liverpool – 2

West Ham - Hull City – x

2009-01-28 @ 17:13:13
Postat av: Big One

Blackburn – Bolton – 1

Chelsea – Middlesbrough – 1

Everton – Arsenal – 1

Man City – Newcastle – X

Wigan – Liverpool – 2

West Ham - Hull City – 1



Och Villa-Niklas: öppnade du mejlet med "Bäste Herr Nilsson"?

Du kan ju alltid dra till med att det kommer bli en Kling och Klang-föreställning när Villa spelar i CL. Sen hoppas jag att du fick in nåt om Lilla Gubben, Tommy, Annika och Prussiluskan också i mejlet.

Så där ja, nu har jag tack och lov gjort slut på förrådet med dåliga vitsar och liknelser.

2009-01-28 @ 17:52:14
Postat av: knatte



Blackburn – Bolton X

Chelsea – Middlesbrough X

Everton – Arsenal X

Man City – Newcastle 1

Wigan – Liverpool 2

West Ham - Hull City X

2009-01-28 @ 18:31:49
Postat av: Niklas (Villa)

BigOne>>



Wennman fick sig en avhyvling som hette duga haha. Han har inte vågat svara ännu, men jag lovar att följa upp här om han gör det :)



(Kling och Klang-föreställningar blir det garanterat haha! Lilla Gubben (Messi) kommer få smaka, (Terror)Tommy springa in på plan och Annika (Lantz) prata om detta på radio ;)



"Så där ja, nu har jag tack och lov gjort slut på förrådet med dåliga vitsar och liknelser." (hahaha)



Hoppas på KRYSCH i Everton - Gooners idag :) COOME OON!

2009-01-28 @ 18:49:32
Postat av: Henrik

Blackburn - Bolton 1

Chelsea - Middlesbrough 1

Everton - Arsenal X

Man City - Newcastle X

Wigan – Liverpool X

West Ham - Hull City 1

2009-01-28 @ 18:49:38
Postat av: Linhem

Blackburn - Bolton 1 (2-1)

Chelsea - Middlesbrough 1 (3-0)

Everton - Arsenal X (0-0)

Man City - Newcastle 1 (3-2)

Wigan – Liverpool 2 (0-2)

West Ham - Hull City 2 (1-3)



fan missade Lundekvam helt i mina beräkningar men 4 av 5 är inte illa pinkat...

2009-01-28 @ 19:28:57
Postat av: Mock

Blackburn – Bolton X

Chelsea – Middlesbrough 1

Everton – Arsenal X

Man City – Newcastle 1

Wigan – Liverpool 2

West Ham - Hull City 1

2009-01-28 @ 19:58:14
Postat av: Aggeräger

Blackburn – Bolton 1

Chelsea – Middlesbrough 1

Everton – Arsenal 1

Man City – Newcastle X

Wigan – Liverpool 2

West Ham - Hull City 1

2009-01-28 @ 20:28:37
Postat av: Momus

Cahill och Arteta är två suveräna fotbollsspelare men jag kan trots det inte förstå varför Everon inte värvar en anfallare.

2009-01-28 @ 20:35:03
Postat av: Fridolf



Blackburn – Bolton 1

Chelsea – Middlesbrough 1

Everton – Arsenal X

Man City – Newcastle X

Wigan – Liverpool 2

West Ham - Hull City 1



Hoppas Chelsea o liverpool vinner idag och att det blir riktigt jämt i toppen hela säsongen! Fyra lag som kämpar om titlen! När hände det senast?



Hoppas nu Villa håller hela säsongen också så Hänt extrakrönikören får en smäll på nosen!

2009-01-28 @ 20:42:48
Postat av: quator

Ursäkta att jag är lite off topic.



Tänkte skriva en ganska negativ kommentar här (kanske kommer ändå men den blev/blir lång) är ett stort Liverpool fan, men inte medlem hos http://liverpoolfc.nu, av denna anledning skriver jag en kommentar här. Tänkte skriva hur jag nästan har givit upp på många av de liverpools fans som skriver där, men så läste jag några av de senare kommentarerna och fick lite hopp. Men det känns som det finns många som har glömt bort/inte förstått meningen i walk on walk on with hope in your heart and YOU WILL NEVER WALK ALONE. Med detta sagt så ska man naturligtvis få kritisera de som varit dåliga eller mindre bra eller rent av bra, (är själv inget fan av Lucas, Keane eller Bena men kritiken bör vara hyfsad nyanserad, man bör heller inte tappa poäng mot Wigan så jag kan till viss del förstå frustrationen) men för helvete stötta klubben.



YNWA och IRWT (iallafall jag, men denna fråga går att diskutera men i min mening finns det bara en, innan carra blir maneger som skulle vara bättre och det är Mourinho och jag vill inte ha honom)

2009-01-29 @ 01:11:24
Postat av: Majk

Har suttit och funderat på gårrdagens match hela dagen. Varför kan de inte bara stänka dit 2-0 så är matchen klar? Samma problem hela tiden just nu. Det är nästan bättre vi ligger under med 0-1 i paus så de vaknar och inser att de måste kämpa på mer.



Mest frusterande är dock inte gårrdagens poängtapp utan Liverpools lednings oförmåga att skriva kontrakt med Agger och Rafa samt att det eviga tjatet om arenabygget. :(

2009-01-29 @ 11:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0