Varför petas Keane & Varför kör fotbollsspelare bil på fyllan? [2009-01-27]

Rafa Benitez förklarade igår varför han hade lämnat Robbie Keane utanför truppen mot Everton i söndags. Eller förklarade och förklarade. Han konstaterade bara att om hade fått ha åtta spelare på bänken istället för sju så hade Keane fått den platsen, men nu gick den istället till David N’Gog. Keane var petad, kort och gott. Självklart så vill en tränare ha lite olika spelartyper och olika egenskaper att tillgå beroende på vilket motstånd hans lag ställs emot, men ändå. Rafa Benitez anser just nu att David N’Gog är bättre än Robbie Keane.

Jag vet inte vad jag ska säga. Det är mycket som är konstigt kring Robbie Keane. Att han har varit så dålig som han har varit är kanske det konstigaste av allt. Men när han äntligen såg ut att vara i alla fall lite på gång efter tre mål på matcherna mot Arsenal och Bolton så bänkades han.

Gillar man konspirationsteorier, och det finns det vissa som gör i Liverpoolkretsar, vet jag, så hävdar man att Rafa petar Keane eftersom det aldrig egentligen var hans köp. Jag vet inte ifall det ligger ett uns sanning i det, men jag vet att det är förbannat märkligt ifall Rafa låter en spelare som han har lagt ut sanslösa pengar på sitta på läktaren när han tidigare visat osvikligt förtroende för spelare som underpresterat tidigare. Crouch och Kuyt är ju klockrena exempel på det.

***********************************

Stephen Ireland om Mark Hughes:
”Han kommer göra stordåd för den här klubben. Om någon annan manager kom hit så skulle han inte göra jobbet hälften så bra.”

Hmm. Dubbelt så bra då?

***********************************

Jon Obi-Mikel blev nästa Premier Leaguespelare att ratta sin lyxbil i onyktert tillstånd. Jag har alltid haft jävligt svårt att förstå hur de tänker. Varje människa som kör bil packad gör ju bort sig, men idrottsmän har ju mer att förlora känns det som. Skulle jag glida runt lite slirig i min bil och åka dit i en kontroll så skulle inte särskilt många tidningar bemöda sig med att skriva om det. När en fotbollsspelare i Chelsea gör det blir det förstasidesstoff – Hur kul kan det vara? Lägg där till att ens manager inte lär bli själaglad, och att alla de människor som vill pracka på fotbollsspelare ett förebildsskap kommer att göra sina röster hörda. Det framstår bara så fruktansvärt onödigt och så fruktansvärt dumt. Och då har jag inte ens nämnt den moraliska aspekten av det hela.

***********************************

Fyra ligamatcher på schemat ikväll.

Portsmouth - Aston Villa
Sunderland - Fulham
Tottenham - Stoke City
West Brom - Man Utd


Portsmouth måste verkligen börja plocka poäng snart. Annars kan de börja rikta in sig på att spela Championshipfotboll nästan säsong, och Tony Adams kan börja rikta in sig på en annan karriär. Aston Villa är nog ett lite småslitet lag, och de har Laursen skadad. Om Donny Rovers lyckades ta poäng mot Villa på sina hemmaplan så kanske Pompey kan fixa poäng på Fratton Park? Å andra sida…. Om Swansea slog Pompey på bortaplan så ska väl Aston Villa också klara av det.

Sunderland – Fulham känns som en ganska avslagen historia. Och då är jag snäll.

Spurs tar emot Stoke White Hart Lane och det är en fruktansvärt viktig match. För båda lagen. Jag är en av dem som tror att Spurs i slutändan klarar sig kvar – Så dålig är inte truppen. Stoke är jag däremot mer osäker på. Men jag vill gärna ha kvar Stoke. De spelar väldigt brittiskt, de har en grym publik och en härliga arena. Jag bli nostalgisk när jag ser dem, så jag håller en extra tumme för dem ikväll. Vill jag inte ha kvar Spurs då, undrar ni? Jo, det vill jag faktiskt, men jag tror som sagt att de klarar sig kvar i slutändan även om de tappar poäng ikväll.

Man United bara ska slå West Brom. Bortaplan, eller hemmaplan. Skadedrabbade eller totalfriska. Det spelar mig inte så stor roll. Man U ska vinna en sådan här match, och det tror jag också att de kommer att göra.

Vad tror ni om kvällens matcher?

***********************************

Daniel Agger om kontraktsförhandlingarna med Liverpool:
”Vi hade ett möte tidigt i november, och då sa klubbens representanter att de snart skulle återkomma i ärendet. Nu har det gått tolv veckor och jag har inte hört något alls.”

Liverpool gör bort sig å det grövsta. Helt ofattbart.

***********************************

Jag siktar på att göra ännu ett inlägg under dagen, så surfa in igen!

Kommentarer
Postat av: Markus_H

Det är ju bara för tragiskt att se hur Liverpool numera hanterar konflikter i klubben och kontraktsförhandlingar. The Liverpool Way innebär att man sköter sådant internt och låter fotbollen snacka utåt.



Rafa är bara för hemlig emellanåt vad gäller laget han ställer upp. Jag tror inte på varesig ryktet om att han bänkar Keane för att det inte var "hans värvning" eller snacket om att Keano ska lånas ut till Everton. Det sistnämnda är rent ut sagt löjligt.



Jag tror att WBA skräller ikväll och klarar ett kryss mot Man Utd. Tidigit ledningsmål från hemmalaget och en sen kvittering från United (>80 min).

2009-01-27 @ 09:38:49
Postat av: Niklas (Villa)

Tjena..



Ytterligare ett derby på hemmaplan - ytterligare ett kryss! Starkt av Everton faktiskt. I nästa omgång kan "vi" mötas på Anfield!! (Inte direkt en drömlottning för Villa hehe).



"Everton defender Phil Jagielka will be rewarded for his fine form this season with a call-up into the England squad for the match against Spain on 12 February."



Du har haft rätt i din kritik, David! Jagielka är grym och nu får han sin bonus!



Kul inlägg igår dessutom :) Här är lite snabba reflektioner:



- Shilton! Vilken legend! Precis läst hans bok.

- Cudicini är en grym värvning!

- Neil Sullivan - ännu en gammal bra keeper som håller än

- Svennis testade massa dussinspelare i början - inget konstigt!

- Seth Johnson hehe.. Han värvade man på manager några ggr :)

- Beckham! Ja, han har verkligen en meritmässig karriär!



Till sist; är det inte läge att lägga in ett bonustips idag!? Tippa alla nio PL-matcher? Lär ju knappast vara nån som sätter alla, speciellt inte när det är hela nio matcher :) Å andra sidan så kanske vi går ifrån det numera tradiotionella "fredagstipset" hehe.



På återhörande.. /Niklas

2009-01-27 @ 09:42:04
Postat av: PD

Portsmouth - Aston Villa 2

Sunderland - Fulham x

Tottenham - Stoke City 1

West Brom - Man Utd 2



Även om inte dessa ingår i tävlingen har ni mitt tips.



Robbie Keane = Tragiskt att han inte får en riktig chans.



Jon Obi-Mikel = snacka om tragisk/klantig/dum..



Manchester City Stephen Ireland om Mark Hughes inte det sista i denna såpa?????



2009-01-27 @ 13:48:37
Postat av: knatte

Portsmouth - Aston Villa 2

Sunderland - Fulham X

Tottenham - Stoke City 1

West Brom - Man Utd X



Lämnar också min rad=)



Fattar inte varför Robbie Keane inte får spela, har börjat tänkt om han uppför sig dåligt utanför planen, från att ha fått spela var ända minut i Tottenham och nu få se sig förbigången av en yngling vid namn N`gog.



Tappar Liverpool Daniel Agger så är det ett STORT misstag, han (agger) är en stor personlig favorit och skulle han gå så förlorar Liverpool en back som jag i alla fall tror kommer att dominera framöver. Men jag kan förstå honom om han går, han får inte spela utan sett sig förbigången av Hyypiä (även fast han har varit bra när han har spelat) med förklaringen att motståndaren är bra på huvudet. (säg vilket lag som inte är det?) När han kom tillbaks från skada så kom han inte in i laget för Skrtel hade spelat bra. Nu när Skrtel har kommit tillbaks gick han in i startelvan direkt fast både Hyypiä och Agger inte gjort bort sig på något sätt.



Blev en lång kommentar om Aggers situation men jag hoppas det inte blir så tröttsamnt att läsa=)



/// Knatte

2009-01-27 @ 14:40:30
Postat av: Niklas (Villa)

Menade "alla tio" matcher hehe..



Nåväl, eftersom vi har några heta punters här inne så vill jag inte vara sämre, trots att det inte räknas ikväll:



Portsmouth - Aston Villa X

Sunderland - Fulham 2

Tottenham - Stoke City 1

West Brom - Man Utd 2



/Niklas

2009-01-27 @ 15:05:50
Postat av: Kriss

Portsmouth - Aston Villa 2

Sunderland - Fulham X

Tottenham - Stoke City X

West Brom - Man Utd 2



Hakar på trenden och lämnar in min rad.



Tråkigt med Kean, inte konstigt att självförtroendet får sig en knäpp när man får åka jojo mellan bänken och planen. Sen blir det ju inte lättare för honom då han vet att Torres är en man som tar startplatsen i elvan 9 av 10 ggr, då Benitez ofta spelar med en anfallare. Snacka om att försöka prestera under press.



/Kristian

2009-01-27 @ 15:22:41
Postat av: Anonym

Lite trevlig läsning för Keane Fans!!



http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpool-fc/liverpool-fc-news/2009/01/27/robbie-keane-i-ll-fight-for-my-place-liverpool-fc-latest-100252-22788470/

2009-01-27 @ 15:35:43
Postat av: Linhem

I'll just go with the flow



Portsmouth - Aston Villa 2

Sunderland - Fulham X

Tottenham - Stoke City X

West Brom - Man Utd 1



Black Cats mot Cottages(It got kryss written all over it) sedan lite skräll gissat i WBAs fördel.



inte ens hälften av Hybris-Hughes? Mittenlag i Championship då?

2009-01-27 @ 16:19:41
Postat av: Leander

Portsmouth - Aston Villa X

Sunderland - Fulham 1

Tottenham - Stoke City 2

West Brom - Man Utd 2

2009-01-27 @ 17:24:02
Postat av: Mattias

Hej! Har glömt att läsa din blogg men ska läsa ikapp lite här framöver!



Kan bara hålla med om att det är märkligt hur Benitez agerar angående Robbie Keane och när man fick höra hans "förklaring" blev man knappast klokare. Det börjar bli lite väl många oavgjorda matcher nu där Benitez visar sin dåliga matchcoachning dessutom. Inte för att det vimlar av heta bänkspelare hos Liverpool just nu men en sån som Robbie Keane borde absolut fått mer speltid på slutet men när han väl började göra mål så slutade Rafa spela honom???

2009-01-27 @ 20:00:53
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Ralle

Drar väl ett tips jag med då ;)



Portsmouth - Aston Villa - X

Sunderland - Fulham - 1

Tottenham - Stoke City - 1

West Brom - Man Utd - X

2009-01-27 @ 20:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0