Aston Villa-fansens buande är en sorlig historia [2009-03-17]

Igår tog West Ham emot West BromUpton Park. Det var en intetsägande tillställning som slutade 0-0. På förhand jag nog trott att Hammers skulle knipa alla poängen, men så blev alltså inte fallet, och lika bra var väl det – Det hade nämligen varit tämligen oförtjänt.

Svenske mittbacken Jonas Olsson gjorde comeback efter en tids skada, och han var av de bästa spelarna på planen. Olsson är helt given i West Brom, och är man given i ett Premier League-lag så bör man i mina ögon vara aktuell för landslaget.

Matthew Upson bars ut på bår i andra halvlek, och även om Upson inte vred sig i smärtor så var det tydligt att han absolut inte kunde spela vidare. Klart oroande för West Ham.

Den ugandafödde tysken Savio kom till West Ham i januari för hela £9M, och han spelade från start igår. Han var inte på något sätt dålig, men det finns en del kvar att bevisa. Det finns helt klart en del talang i ynglingen, och det är fortfarande tidiga dagar i Savios West Ham-karriär. Men att lägga ut så pass mycket pengar på ett så oprövat kort känns verkligen som en chansning. Det känns också ganska otypiskt West Ham. Jag trodde att Newcastle hade ensamrätt på att slänga ut stora summor pengar på mer eller mindre okända spelare.

***********************************

Att Alan Pardew är en halvdan tränare visste vi ju allihopa. Vad som kanske inte var lika känt är att han tydligen gillar att prata första och tänka sen. I söndags satt Pardew i BBC-studion och jämförde en Michael Essien-tackling med en våldtäkt.

Pardew har nu bett om ursäkt via BBC.

***********************************

Jag tycker att det är rent ut sagt för jävligt att Villafansen buade när Gabby Agbonlahor blev utbytt i matchen mot Spurs i söndags. Om de buade åt honom och hans svaga form på senare tid, eller om de buade åt hela laget för att de låg under, och höll på att förlora mot Spurs, spelar ingen roll - Båda alternativen är lika illa. Sammantaget gör både Gabby och Villa en makalöst bra säsong. Gabby finns med i skytteligatoppen och Villa finns med i tabelltoppen och i jakten på en Champions Leagueplats. Hur många hade trott det innan säsongen? Hur det än slutar för Villa så ska laget ha allt beröm i världen för att de har varit med och rört om i grytan. Är det några som borde kunna fatta det är det väl deras hemmapublik? Sorgligt.

***********************************

Tevezaffären ser ut att ha kommit till ett slut. West Ham är dömda att betala £15M över fem år till Sheffield United eftersom West Ham förra året klarade sig kvar på Blades bekostnad, och det har sedan visat sig att Carlos Tevez, som var en stor orsak till att West Ham säkrade kontraktet, egentligen inte skulle ha fått spela de avslutande matcherna. £15M är visserligen en stor summa pengar. Men hur sätter man ett pris på en orättmätig nedflyttning? Jag tror nog att Sheffield United och deras fans hellre hade sett sitt lag i Premier League i detta nu än att få en summan av en halv Berbatov och kanske bli kvar i The Championship.

***********************************

På tal om The Championship. Så här ser tabelltoppen ut just nu:

1. Wolves - 39 +23 74p.
2. Birmingham - 39 +14 71p.
3.Reading - 37 +29 64p.
4.Sheffield U - 38 +18 63p.
5.Burnley - 38 +7 61p.
6.Cardiff - 36 +17 60p.
7.Preston - 39 +3 60p.
8.Bristol City - 39 +7 58p.
9.Swansea City - 38 +12 57p.
10.Ipswich Town - 38 +8 54p.


Två direktplatser till Premier League, och fyra kvalplatser. Det ser onekligen ut att kunna bli tätt och hårt om kvalplatserna. Det är inte utan att man kanske unnar Sheffield U att gå upp, med tanke på att West Ham, som klarade sig kvar förra säsongen på deras bekostnad, inte skulle fått ha Tevez på planen när i de sista matcherna - Och det var ju faktiskt Tevez som nästan egenhanda räddade kvar Hammers.

Om Stoke åker ur och Blades går upp... Köper Blades tillbaka Beattie då?

Tänk förresten om både Cardiff och Swansea kniper en play off-plats, och lottas mot varandra i kvalet upp. Då blir det åka av, det vill jag lova....

Vet ni vem Paul McKenna är? Han är 31 år gammal och lagkapten i Preston North End. Han kom till klubben som 12-åring och har aldrig spelat för en annan klubb. Vid det här laget har han spelat över 450 matcher för Preston. Man får förmoda att han skulle vara rätt sugen på en säsong i Premier League.

***********************************

Arsenal-Hull i FA-Cup-kvartsfinal ikväll. Sorry, alla Gunnersfans, men jag kan inte låta bli att hålla en tumme för Hull ikväll. Hela deras säsong har fängslat mig, och jag skulle unna dem en cupframgång. Men självklart gäller Arsenal om stora favoriter. Jag tror de vinner med två-tre mål.

***********************************

Jag hoppas på att kunna författa ett nytt inlägg imorgon. Om inte annat så ett litet kort sådant. 

Kommentarer
Postat av: Timo

Tjena David, Tzaren här...



Jag vet att vi har haft våra dunster på lfc.nu, och du vet att jag respekterar dig. Men det jag vill ha sagt angående Aston Villas fans, det är ju i samma grund där som folk som buar åt Lucas i LFC, folk vill se mer, man är inte nöjd med att ännu en gång hamna utanför top4 för jag vet inte vilken gång i ordningen? 2:a året i rad, speciellt inte efter man har haft 7p's ledning över Arsenal typ hela hösten, för att sedan på några matcher in på 2009 ligga nu med samma poäng skillnad men ska möta både Liverpool och Manchester United inom en veckas period... Fans vill se en utveckling framåt, inte stagnation, och sen spelar det ingen roll vilken berg och dal bana ligaracet har gått i, då slutresultatet är det som räknas!



Samma sak är dem LFC, jag vet att du är nöjd med LFC och Rafa, och skulle säsongen sluta idag, så skulle du säkerligen gå på moln... Det skulle nog inte jag och inte 40.000 LFC fans göra, då vi skulle vara besvikna över vilken pannkaka det blev av säsongen... Nu är jag på moln fortfarande över förra veckans resultat, vinna över Real och Man United med dem resultaten är något helt makalöst... Det farligaste med hopp är att besvikelsen kan smaka så bittert när hoppet finns kvar! Jag vågar inte hoppas på att LFC vinner ligan iår, då det skulle krävas något extra ordinärt, men samtidigt är jag medveten om att så även hände på vägen till Istanbul 2005, så det finns ett frö av hopp inom mig som jag skyddar med näbbar och klor, men jag vågar inte låta den blomma upp!! inte än iallafall...



Tack för en fantastisk blogg och jag önskar dig en bra vecka broder!



Fridenz

2009-03-17 @ 13:06:20
Postat av: Timo

När inte hoppet finns kvar - ville jag säga... sorry!!!

2009-03-17 @ 13:08:03
Postat av: brodern

Det Holmgren vill säga, eller som jag tolkar det, är att kärleken till klubben alltid är/ska vara störst. Att mäta kärlek och stöd i antal titlar eller vunna matcher är för mig fel. Det är klart att man kan ha synpunkter på spelare och prestationer, men att bua och trakassera enskilda spelare under en match är bara dumt då det inte leder till någon positiv effekt.

Min kärlek för Liverpool är i laget och allt runt omkring, framgångarna vi har haft är en ren bonus. Jag kommer fortsätta att se alla matcher och leva mig in lika mycket i laget, även om vi kämpar om CL-titeln eller en åttonde-plats i ligan.



Personligen tycker jag det är vidrigt, och för mig oförståligt, att bua eller trycka ner något/någon man älskar.

2009-03-17 @ 16:13:45
Postat av: Holmgren

Jag har ganska mycket att säga i ämnet. Dels är det som "brodern" säger, men det handlar också om hur att många fans har en skev självbild.



Jag tror jag ger ett längre svar i morgondagens inlägg.

2009-03-17 @ 16:31:35
Postat av: Linhem

en liten grej David, om du skulle kunna tänka dig ha en Championship-match på fredagstipset? istället för eller som extra...?

2009-03-17 @ 17:06:52
Postat av: danne

jag tror snarare att det va så att fansen buade åt martin o'neill som tog ut gabby, fansen vill nog ha kvar honom på plan när de ska jaga en upphämtning. bara vad jag tror.

2009-03-17 @ 19:48:26
Postat av: fullastistan

Ja är jag fullast i stan eller var det inte två säsonger sen tevez lira boll i west ham?

2009-03-18 @ 22:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0