Landslagsmän med koppling till England & Repris på igår [2009-03-27]

Av någon anledning så funkade inte gårdagens inlägg att kommentera. Jag är ledsen för det, men tyvärr kunde jag inte göra något åt problemet, utan felet ligger här hos domänen, (blogg.se) som inte är det mest bekymmersfria stället att blogga på, har jag upptäckt.

Avslutningen på dagens inlägg blir en recap från igår ifall det faktiskt fanns något värt att diskutera där så får det tas upp idag.

***********************************

Nu vet jag inte ifall ni ville ha ett Fredagstips med landskamper, men jag hoppas det för här kommer ett:

Wales – Finland – X2.
Portugal – Sverige – X.
Holland – Skottland – 1.
Irland – Bulgarien – 1.
Spanien – Turkiet – 1.
Litauen – Frankrike – 2.

Det har ni kupongen tillika min rad. Jag har inte tagit med England då de inte spelar  tävlingsmatch. Första matchen som går av stapeln är den i Wales och den börjar 16.00. Bara så ni vet när ni måste vara färdigtippade.

Lägg up er rad, och glöm inte garderingen.

***********************************

David Beckham sa igår att man inte ska försöka förändra för mycket på Rooney och hans humör. Det är hans temperament som gör honom till en grymt bra spelare och hans humör kommer vinna fler matcher för Man U än vad det kommer förlora matcher, menar Beckham. Jag tror att Becks har en poäng. I slutändan så är ju Rooney kvar på planen oftare än vad han blir utvisad, och när han använder allt det där adrenalinet i spelet så betyder det mål, framspelningar och arbetsinsaster som säkert skulle gå att räkna om i ett antal poäng per säsong. Med landslaget är det ju dock en annan sak. Ett onödigt gult eller rött kort kan vara skillnaden mellan succe och fiasko (Fråga Beckham själv), inte minst i ett mästerskap.
Jag var inne på ungefär samma sak som Becks igår. Vad har ni att säga i ämnet?

***********************************

Jag tror att bloggen tar lite Rooney-paus i ett par dagar nu. Nästa gång jag skriver om honom hoppas jag att det handlar om strålande spel i de följande två landskamperna.

***********************************

Hela Europa ska spela landskampsfotboll i helgen och kommande vecka. Det är U21-matcher, vänskapsmatcher och VM-kvalmatcher. Här har ni några landslagsmän som man sällan hör om, men som är hemmahörande i den engelska fotbollen:

Kaspar Gorkas.
Minns ni honom? Letten som lirat allsvenskt med Öster och Assyriska. Nu lirar han i QPR.

Franz Burgmeier.
Gör sin 50e landskamp för Lichtenstein på lördag. Till vardags hittar ni honom i Darlington som är ett mittenlag i League Two.

Marvin Emnes.

Kom till Middlesbrough inför den här säsongen. Kostade dryga tre miljoner pund. Någon succe har det inte blivit, men Emnes är väl tänkt som en framtidsman. Jag vet inte exakt vilka förväntningar som fanns på honom inför säsongen (Det vet kanske grahnen bättre?), men jag vet att han är med i den holländska U21-truppen.

Turkiet har Colin Kazim-Richards (Kazim Kazim) och Cypern vill inte vara sämre. De har också en engelskfödd kille i laget. Då snackar vi om Jason Demetriou från Leyton Orient. Demetriou är 21 år gammal och gjorde debut för landslaget i januari i år. Leyton Orient ligger för övrigt lite halvpyrt till i League One. Det är bara tre poäng mellan dem och nedflyttningsplats.

***********************************

Några siffror...

...Michael Ballack gör sin 91a landskamp i helgen. På de 90 han har spelat än så länge har han gjort 39 mål. En sjukt hög siffra när man tänker på hur pass få mål den ändå blivit i Chelseatröjan.

...Fernando Torres gör, om han får spela, sin 60e landskamp imorgon.

...Sagna och Clichy räknas av nästan alla som några av Premier Leagues bästa ytterbackar. Sagna är 26 år gammal och Clichy är 23. Ändå har de, inför denna samling, inte mer än 8 landskamper tillsammans. Något märkligt, måste jag säga.

...Gary Naysmith antar jag att många minns? Han spenderade sju år i Everton och gjorde över 130 matcher för klubben. Nu finns han i Sheffield United. Spelar han för sitt Skottland på lördag så gör han sin 45e landskamp. Det skulle göra honom till truppens meste landslagsman. Skottland har en minst sagt oerfaren trupp. Bara sju spelare har 30 landskamper eller mer. Hela 12 spelare har under 10 landskamper. Jämfört exempelvis med Sverige. Det känns som om vi har den mest oerfarna truppen på hur längre som helst. Vi har faktiskt 10 spelare som har under 10 landskamper. Å andra sidan har vi också åtta stycken som har gjort över 50 landskamper. Skottland har noll.

...Man skulle kunna tänka att Ronaldo är kapten i Portugal främst för att han är den stora stjärnan. Men då tänker man kanske inte på att det faktiskt bara är en enda spelare i Porugals trupp som har gjort fler landskamper än Ronaldo. Simao står på 69 landskamper, men Ronaldo skuggar honom på 62. Med andra ord får man väl säga att Ronaldo är en ganska rutinerad spelare. Speciellt med tanke på att han nyss fyllde 24.

***********************************

Så var det repris på gårdagen då. Jag länkar dit härifrån. Fanns det något där värt att nämna så kan ni kommentera det i dagens inlägg.

***********************************

Jag tvivlar på att jag kommer att hinna skriva ett inlägg imorgon eftersom jag jobbar. I'll try.

Trevlig helg på er alla.

Kommentarer
Postat av: PD

Här kommer min rad



Wales – Finland – 2

Portugal – Sverige – 1X

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2



Tippat helt utan inspiration..



Tråkig helg utan Premier League.



Hoppas ändå alla för en så bra helg som ni förtjänar

2009-03-27 @ 16:03:34
Postat av: Kalle

Wales – Finland – 1

Portugal – Sverige – 1

Holland – Skottland – 1X

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2



Tror stenhårt på Wales :)

2009-03-27 @ 16:28:22
Postat av: E.B Farnum

Wales-Finland 1 (hoppas mer på wales än finnar)

Portugal-Sverige 1

Holland-Skottland 1 (go Kuyt)

Irland-Bulgarien X

Spanien-Turkiet 1

Litauen-Frankrike 1 2 (hoppas på skräll)

2009-03-27 @ 16:55:12
Postat av: Oskar

Wales – Finland – X

Vet inte riktigt vad jag ska tippa, får bli ett kryss, 1-1 kanske?

Portugal – Sverige – X2

Jag vet inte här, kanske hoppas jag för mycket på Sverige men jag har en känsla av att det kan bli en seger här.

Holland – Skottland – 1

Klar etta, Holland mycket bättre lag.

Irland – Bulgarien – 1

Irland tar detta på hemmaplan.

Spanien – Turkiet – 1

Spanien bästa laget i världen.

Litauen – Frankrike – 2

Frankrike måste bara vinna mot Litauen.

2009-03-27 @ 16:58:51
Postat av: Jax

Wales-Finland 2

Portugal-Sverige X2

Holland-Skottland 1

Irland-Bulgarien 1

Spanien-Turkiet 1

Litauen-Frankrike 2

2009-03-27 @ 17:17:06
Postat av: Mock

Wales – Finland – 1

Portugal – Sverige – 1x.

Holland – Skottland – 1.

Irland – Bulgarien – 1.

Spanien – Turkiet – 1.

Litauen – Frankrike – 2.

2009-03-27 @ 19:02:44
Postat av: Elias

Wales - Finland - X

Portugal - Sverige - 2

Holland - Skottland - 1

Irland - Bulgarien - 1X

Spanien - Turkiet - 1

Litauen - Frankrike - 2

2009-03-27 @ 19:17:44
Postat av: rooster

Wales – Finland – 1

Portugal – Sverige – 1

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 1x



Det "roliga" med saker kring din blogg är att ibland får man fylla i "vågiga" orden för att få publicerat. När jag gjort så, har jag automatiskt hamnat i andras bloggar. Igår kom jag till någon tjej som visade semesterbilder från Thailand. Inlägget dök aldrig upp :-)

2009-03-27 @ 20:04:38
Postat av: Ralle

Wales – Finland – 12

Portugal – Sverige – 1

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – X

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2

2009-03-27 @ 21:40:21
Postat av: Linhem

Wales – Finland – 1X

Portugal – Sverige – X

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – X

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2



det unga Wales med "The Mighty Toshack" som manager intressant.



om de ökända i england kan jag säga att Emnes har jag sätt i något enstaka inhopp och inte direkt lämnat avtryck sedan möt Forkas på FM...

2009-03-27 @ 21:54:38
Postat av: Big One

Wales – Finland – 1

Portugal – Sverige – 1X

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2



Många ettor blir'e...

2009-03-27 @ 21:57:50
Postat av: Redwan

här är min rad:

wales-finland-1

portugal-sverige-2

holland-skottland-1

irland-bulgarien-1

spanien-turkiet-X2

litauen-frankrike-2

2009-03-27 @ 22:06:49
Postat av: Henkan (Newcastle)



Wales – Finland – 1X

Portugal – Sverige – 1

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – X

2009-03-27 @ 22:09:17
Postat av: 019Fredrik

Wales – Finland – 1.

Portugal – Sverige – X.

Holland – Skottland – 1.

Irland – Bulgarien – 1-2.

Spanien – Turkiet – 1.

Litauen – Frankrike – X.

2009-03-27 @ 23:29:47
URL: http://ungsportjournalistik.blogg.se/
Postat av: TimoTorres

Wales – Finland – 2 ...Perkele! :)

Portugal – Sverige – 1 ...Förhoppningsvis klarar Sverige x, men har svårt att tro det.

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – X2

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2

2009-03-28 @ 08:35:00
Postat av: Björn

Wales – Finland – X

Portugal – Sverige – 1X

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 1

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2



2009-03-28 @ 09:31:50
Postat av: Niklas (Villa)

Fasen - för sent :( Nåväl, postar mitt tips ändå, utan att veta hur det går i Wales-matchen!



(förstår om tävlingsledningen stryker detta tips vid ev vinst hehe)





Wales – Finland – 1

Portugal – Sverige – 1

Holland – Skottland – 1

Irland – Bulgarien – 12

Spanien – Turkiet – 1

Litauen – Frankrike – 2

2009-03-28 @ 16:41:27
Postat av: knatte



Wales – Finland – X.

Portugal – Sverige – X2.

Holland – Skottland – 1.

Irland – Bulgarien – 1.

Spanien – Turkiet – 1.

Litauen – Frankrike – 2

2009-03-28 @ 19:33:27
Postat av: Ralle

Faan då.. 1 fel..

2009-03-29 @ 00:05:12
Postat av: Linhem

Varför ska man underskatta Bastu-pöjkarna...och litade för mycket på The Mighty Toshack och hans rekord unga landslag dessutom var det min gardering,so close...

2009-03-29 @ 00:31:33
Postat av: Niklas (Villa)

TimoTorres var nog närmast ändå hehe.. "Förhoppningsvis klarar Sverige X"



Nytt tips på onsdag va!? :)



Gällande Rooney så håller jag lätt med Beckham..



Hans riviga (fula?) spelstil får igång övriga laget och genererar automatiskt i att laget jobbar hårdare.



Summa summarum: Kör så att det ryker, Rooney :)

2009-03-30 @ 09:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0