Rafa skriver nytt & Ny omröstning utlagd. [2009-03-19]

Den största nyheten i fotbollsengland idag handlar självklart om att Rafa Benitez har förlängt sitt kontrakt med Liverpool. Spanjoren har skrivt på för fem nya år, och kontraktet sträcker nu alltså till 2014.  Kontraktet sägs vara värt runt 240 miljoner kronor. Men ska man tro Benitez så har de seglivade förhandlingarna aldrig handlat om pengar. Rafa har ställt krav som går ut på att han ska ha större makt (all makt?) när det kommer till transfers och övriga fotbollsfrågor. I och med de några veckor gamla nyheterna om att VDn Rick Parry kommer att lämna efter säsongen och i och med Rafas nyskriva kontrakt kan man inte annat än att dra slutsatsen att spanjoren har fått igenom sina krav.


Jag tror att de flesta Liverpoolsupportrar ställer sig väldigt positiva till denna nyhet. Och det tror jag att de gör rätt i. Kontinuitet har visat vara sig ett framgångsrecept när det kommer till att nå resultat på långt sikt. Fråga Man United. Eller Tottenham om ni gillar antiteser.


Jag vill förstås veta vad ni tycker om detta. Inte minst skulle det vara intressant att höra vad de som inte håller på Liverpool spontant tycker och tänker.


***********************************


En ny omröstning ligger ute. Nu när semifinalerna i FA-Cupen är lottade så vill jag veta vilka ni tror sopar hem cupen denna säsong.


I omröstningen som legat ute en vecka och som handlade om Sveriges sämsta kommentator så tog Lasse Kinch hem segern. Lasse fick 34% av rösterna, och följdes sedan av Bosse Besserwisser-Petterson och Magnus Hedman som fick 26% respektive 14%. Gamle Arne hamnade precis utanför pallen med 11%. Bäst av de sämsta var Glenn Hysén, 6%, och Puntus Kårmark, 2%. Alternativen "Någon annan" skrapade precis som Glenn ihop 6% av rösterna.


Kinch var väl ingen direkt skrällseger, och att Bosse P som vet allt har en förmåga att provocera folk är inte heller så häpnadsväckande.


Det mest förvånande i mina ögon var att Pontus Kåmark fick så få röster. I mina ögon är han tämligen värdelös, men framför allt är han låter han ofta väldigt oengagerad när han kommenterar.


Några av er var på mig och sa att en sådan här omröstning borde delas upp i experter, studioankare och vanliga kommentatorer. Nu vet jag bättre till nästa gång.


 

***********************************


Idag blev det ett kort inlägg. Imorgon lovar jag att skriva ett längre inlägg, och självklart kommer det inlägget innehålla ett Fredagstips. Eftersom jag lyssnar på önskemål så kommer Linhem att få som han vill, och en Championship-match kommer att hamna på vår kupong.


Kommentarer
Postat av: Linhem

hehe vill gärna engagera mig lite mer i Championship fotbollen även fast man inte kan se något (bara stream) men sköj ;)



Kinch är överlägsen, Hedmans förälskelse till Heskey samt hans överdrivna tro på sig själv t.ex verkar vara lite väl "tight" med Mourinho sedan mediakåt som en Big brother-deltagare...

2009-03-19 @ 20:47:53
Postat av: Oskar

Saknade Jesper Blomqvist på den förra enkäten, i och för sig har han (klokt nog) slutat som "expert" men jag kommer ändå ihåg hans hemska tid på teven.



Angående Rafa så tycker jag att Liverpool gör helt rätt, man kan tycka vad man vill om honom (och jag är väl inte så där jävla förtjust i honom) men Liverpool går i rätt riktning (vilket jag inte är så förtjust över heller) med hans ledning och det hade varit riktigt dumt att börja om med en ny tränare nu. Som du säger, kontinuitet är viktig för framgång.

2009-03-19 @ 22:07:16
Postat av: Holmgren

Oskar>>



Är du Man U?



I så fall.... Handen på hjärtat... Finns det inte något litet trevligt med Liverpools utveckling? Fan... Det är ju roligare att vinna när ärkerivalen är med i bilden mer på riktigt. Eller?



Jag har inte mkt kärlek för Man U som klubb. Men när allt kommer till kritan så skulle jag inte vilja att de var ett bottenlag eller ett jasså. Det är på ngt sätt roligare när rivalmöten inte bara är prestige, utan också faktiskt spelar en avgörande roll för toppstriden.



Jag tycker till exempel att mötena med Everton är fan så mycket roligare nu än typ 97-02 när Everton var ett skämt (Sorry Björn), som man mest ryckte på axlarna åt.



Det är lite dubbelt, men jag tror att jag tycker så iaf...

Har jag en poäng?

2009-03-19 @ 22:48:48
Postat av: Lilebroer

usch, stör mig nått så in i helskotta på hedman, fixar framförallt när han ska bli så jäkla djup i sina analyser, fruktansvärt pretentiöst. Och att som ett proffs, som han nu är då han är betald, påpeka att heskey´s främsta vapen är sin snabbhet då kanske man är ute och cyklar.



I matchen mellan city och ålborg användes fm som referens, deras databas börjar sannerligen blir mer och mer erkänd.



Jätte skönt med rafa, bara hans ser till att skaffa en riktigt kreativ och snabb ytter mer målsinne (hur lätt,hur motvillig rafa än är) som kan kliva in och backa upp gerrard så tror jag att vi även kan slå de "sämre" lagen.

Ska bli intressant vem som kommer in som sportchef/vd också.

2009-03-19 @ 23:41:45
Postat av: lilebroer

ooh, glömde en grej, det skall även bli intressant att följa utvecklingen på akademin också, om 5 år så kanske vi har 10 rafaliserade supertalanger som står å knackar på dörrn, vem vet!?

2009-03-19 @ 23:45:08
Postat av: Erik

Helt ratt att signa Rafa for 5 ar till. Men han behover ga tillbaka till sitt gamla utseende. Det dar skagget forstor mycket av hans charm.

2009-03-20 @ 00:45:28
Postat av: Holmgren

Dave>>



Har bytt nick godtyckligt. Just nu - Japp.

Har svårt för plattformen överlag. Oerhört få meningsutbyten har substans.

2009-03-20 @ 00:48:12
Postat av: Holmgren

Haha.



Hade svårt för skägget från första början. Nu har jag vant mig, men nog fan är det bättre utan.



På tal om skägg. Är det jag, eller kan man inte se Giggs skäggstubb växa ut under 90 minuter? Tur för den mannen att det inte spelas några matcher kvällstid, med tanke på risken för fullmåne.

2009-03-20 @ 00:50:45
Postat av: Dave

För att Svenska Fans ska kunna fungera väl krävs nog hårdare reglering från moderatorernas sida. Som det ser ut nu är det ju rent ut sagt bedrövligt.



Jag har lagt ner skrivandet på sidan för det är väldigt få personer som kommer med något vettigt. Det är synd för man vill som supporter kunna ventilera sina synpunkter kring sitt lag.

2009-03-20 @ 00:56:22
Postat av: Raumish

Naturligtvis viktigt att ha kontraktet klart med Rafa. Han har onekligen haft och har en konstant förbättring på laget, under t.ex Houllier kunde vi gå fram 2-3 steg en säsong bara för att falla tillbaka 5 nästa säsong.

Man kan också hoppas att det kan bli lite lugn och ro i klubben nu och att han kan fortsätta bygga laget så som han vill och efter sin egen ideologi. Jag kan inte undvika och känna att pool ändå har något stort på gång här.



Ska också bli riktigt intressant och se vad det kan bli utav alla ungdomar som Rafa signat, känns som att det finns ett par spelare som kan bli riktigt bra i dem yngre leden.



@Dave, ja svenskafans är en katastrof nuförtiden. Folk som har personliga problem med tränare och spelare sitter och spyr galla till vänster och höger med påhittad fakta. Dock rätt kul och läsa och skratta :)

2009-03-20 @ 08:45:35
Postat av: FredrikLevin

Rafas kontrakt betyder nog otroligt mycket för kära LFC och framförallt för spelarna som nu kan koncentrera sig 110% på spelet och inte allt som skrivs i media.

Rafa själv antydde ju i en intervju igår, minns inte om det var sky eller bbc, att det tagit lite fokus från åtminstone honom.

Hoppas nu bara att han inte bara fortsätter att signa utländska spelare. Det behövs Engelsmän i truppen!

YNWA!

2009-03-20 @ 09:18:59
URL: http://twitter.com/FredrikLevin
Postat av: Björn

David//



Har du någon koll på Liverpooltalangen som är i djurgården nu?



Angående rivaliserande klubbar så är ju matcherna intressantare för båda om de är på samma nivå. Är det ena ett topplag och det andra ett bottenlag är matchen oftast hetare för bottenlaget. I ett derby är det ofta en helt annan match än vad tabellen visar. Som under 97-02 var det ju 2 everton segrar, 4 liverpool segrar och 6 oavgjorda. Trots att everton var ett skämt... :)

2009-03-20 @ 10:36:35
Postat av: DB10

Angående Rafas nya kontrakt tycker jag att det är kanon! Som många andra redan sagt så är kontinuitet och långsiktighet väldigt viktigt om man vill bli nummer ett igen. Att Rafa får mer att säga till om tror jag även det är positivt. Bra om klubben värvar folk som tränaren tror på och som han vill ha in i laget och inte bara för att värva in nån gubbe för sakens skull...



Walk on!

2009-03-20 @ 11:59:34
Postat av: Anonym

Gladast av alla för att Rafa skrev på nytt kontrakt måste ändå Kuyt vara. Nu får han chansen att spela i ett topplag i ytterligare 5 år...hehe

2009-03-20 @ 13:14:54
Postat av: Frippe

Björn:



Jag har inte sett honom så mycket eftersom han inte spelat med A-laget, men jag hoppas på honom. Han spelar vänsterback, är 20 år och local lad. Man hörde mer om honom på akademin och i reserverna för ett par år sen, sen dess har han lånats ut och jag tror han varit skadad stor del av den tiden..

2009-03-20 @ 14:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0