Tankar om Champions League-lottningen & Fredagstips. [2009-03-20]

Man City kom verkligen undan med ett nödrop igår i Danmark. De hade med sig en 2-0-ledning, och den såg ut att hålla när 80 minuter hade gått. Men se, en fotbollsmatch varar i 90 minuter, och vips så stod det 2-0 till AaB och 2-2 sammanlagt. Orättvist var det inte heller – AaB tryckte på för allt vad tyglarna höll i andra halvlek.

Till slut gick matchen till straffar, och City stod som segrare när den feta tanten hade tagit den sista tonen. På ett sätt lider jag med AaB och svenske tränaren Magnus Pehrson, men samtidigt är det lite kul att ett engelskt lag fortfarande är kvar i UEFA-Cupen. Nu har jag en extra god anledning att fortsätta följa den.

***********************************

Liverpool ska anställa en sportchef som Benitez ska jobba tillsammans med när det kommer till värvningar. Det ska bli intressant att se vem det blir.

***********************************

Sir Alex sa igår att han inte rankar Rafa Benitez som en av de tre bästa tränarna i Premier League. Jag utgår ifrån att han rankar sig själv relativt högt, men sedan nämner han Wenger, O'Neill och Moyes. Det är svårt att bortse från det Wenger har gjort, och det Moyes har gjort med Everton och deras material de senaste åren är remarkabelt. I Aston Villa pågår något slags O'Neillution och på Chelseabänken sitter den tillfällige(?) Hiddink som har ett CV som talar för sig själv. Fan vet om inte Sir Alex har en poäng..... Eller vad säger ni?

Missförstå mig rätt. Rafa är ett proffs och hans taktiska kunnande är det nog ingen som tvivlar på. Men allt går inte att mäta i titlar. Moyes har inte en enda titel med Everton, men jag har enorm respekt för den mannen. Man måste ju alltid ta med spelarmaterialet i beräkningen.

Säg så här.... Vem tror ni skulle göra bäst jobb i Manchester City?

Ponera att den ni väljer garanterat får fem år på sig, och uppenbarligen får han en hyfsad budget. Vem tror ni skulle nå bäst resultat?

Ferguson
Benitez
Wenger
Hiddink
O'Neill
Moyes


Tough choice, säger jag. Men jag drar nog till med Hiddink.

***********************************

Michael Owen:
”Jag vet att folk kanske kommer skratta nu, men jag vet att jag egentligen inte är skadebenägen”

Den gode Owen har faktiskt helt rätt. Folk kommer att skratta.

***********************************

Morgondagens Premier League-matcher:

Blackburn – West Ham.
Fulham – Man United.
Newcastle – Arsenal.
Portsmouth – Everton.
Stoke – Middlesbrough.
Tottenham – Chelsea.
West Brom – Bolton.


På önskemål så tänker jag denna vecka plocka med en Championship-match i vårt Fredagstips. Det betyder att jag helt godtyckligt plockar bort en av ovanstående matcher från vår kupong. Stoke – Boro kan tycka så tråkig att den inte borde få vara med på någon kupong. Men den matchen är så äckligt betydelsefull får båda lagen att den får vara kvar. Istället blir det West Brom-Bolton som får stryka på foten.

Den Coca Cola-match som föräras en medverkan i vårt Fredagstips blir Nottingham-Wolves.

Min rad ser ut som följer:

Blackburn – West Ham – X.
Fulham – Man United – X2.
Newcastle – Arsenal – 2.
Portsmouth – Everton – X.
Stoke – Middlesbrough – 1.
Tottenham – Chelsea – 2.
Nottingham-Wolves – 2.


West Ham är snäppet bättre som lag än Blackburn, men hemmaplan kan nog betyda en pinne för Big Sams mannar.

Jag garderar den här matchen av två anledningar. 1) Det finns en liten (den är verkligen liten) risk att några få spelare i Man U började fundera lite efter matchen mot Liverpool. 2) Fulham är verkligen inte så hopplösa, framför allt inte defensivt. Ändå har det fått dyngstryk av Man U två gånger denna säsong. Kommer de upp i sin maxnivå så är inte en pinne en utopi.

Newcastle är usla bakåt, Gunners är på frammarsch. I grunden är det klasskillnad mellan lagen. Jag tror på Arsenal.

Everton är ett bättre lag, men jag anser Portsmouth vara bättre en sin tabellposition, dessutom behöver Pompey poängen mer desperat än vad Everton gör. Delad pott låter bra.

Matchen på The Britt lär väl kanske inte bli någon fotbollsfest, men nog kan det bli dramatiskt alltid. Båda lagen är djupt indragna i bottenstriden, och båda lagen behöver desperat en seger. Hemmaplan för Stoke avgör.

Spurs har tagit sig i kragen på senare tid, och man har faktiskt inte förlorat på fem matcher. Segern senast mot Villa imponerade. Men Chelsea har imponerat ännu mer och har på senare år faktiskt haft lätt för just White Hart Lane. Kvalitetsskillnaden på lagen och det faktum att Essien är tillbaka gör också att jag tror på en bortaseger.

Nottingham-Wolves är ett möte som andas gamla goda tider. Båda lagen har haft storhetstider i den engelska fotbollen, men idag huserar de alltså i The Championship. Wolves parkerar överst i tabellen medan Forest ligger trea från slutet. Trots att Forest verkligen behöver poängen så tror jag att målglada Wolves blir för svåra.

Varsågoda att lägga upp er rad.

***********************************

Så var det Champions League-lottningen också....

1. Villarreal – Arsenal.
2. Man United – Porto.
3. Liverpool – Chelsea.
4. Barcelona – Bayern München.


Spontant är jag besviken. För att vara kvartsfinaler i Champions League är det för många klara favoriter och alldeles för ointressanta matcher.

Villarreal – Arsenal känns inte som den roligaste matchserien i fotbollshistorien, och det är mest Villarreals ”fel”. De spelar en tight, försiktig och disciplinerad kontringsfotboll. Det positiva med det är att det inte passar Arsenal som hand i handske och att det därför kan bli ganska jämnt. Men visst håller jag Arsenal som favotiter sett över 180 minuter, inte minst nu när de får chansen att avsluta på hemmaplan.

Man United skulle kunna spela båda matcherna i Portugal, de skulle gå vidare ändå. Jag tror inte att Porto kommer ha en endaste liten chans.

Liverpool-Chelsea. Ja, det är ju ett hett möte, men jag är faktiskt nästan trött på dubbelmöten de två lagen emellan. Förra året blev det oväntat händelserikt, men det var ett undatag som bekräftade regeln. Räkna med en tighta och målsnåla tillställningar. Att tippa vilka som går vidare är nästan omöjligt. Jag vill nog påstå att det är en liten fördel Chelsea nu när de får avsluta på hemmaplan.

Barcelona får ses som ganska klara favoriter mot Bayern. Bayerns 12-1 mot Sporting imponerade förstås, och det är offensiven som är tyskarnas främsta vapen, men problemet är att ingen offensiv i världen är bättre än Barcas.

Lottningen är nu också indelad i halvor, vilket betyder att vinnaren i kvartsfinal 1 möter vinnaren i kvartsfinal 2, och vinnaren i kvartsfinal 3 möter vinnaren i kvartsfinal 4.

***********************************

Det är bara gratulera alla Man United-fans. Vägen till finalen är nyasfalterad och sexfilig. Fergie har nu inga ursäkter att inte gå till final.

Jag har svårt att se hur det inte ska kunna bli en grym final. Jag är övertygad om att Man U går dit, men vilka de än får möta från den undre halvan så finns det mycket laddning. Tidernas prestigemöte med Liverpool? Chans för revansch för Bayern eller Chelsea? Drömfinal mot Barca? Jo, jag tackar jag....

Vad känner ni inför lottningen? Fler med mig som är besvikna? Någon som inte tror att Man U går till final?

***********************************

Man City lottades i UEFA-Cupen mot tyska Hamburg.

***********************************

Jag är tillbaka imorgon.

Trevlig helg på er alla.

Kommentarer
Postat av: Kriss

Här kommer min rad!



Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – 1

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – X2



Ja, vad ska man säga, Liverpool-Chelsea i CL kvarten. Känns som att dessa lag har en galen dragningskraft till varandra, möts minst en gång per år i någon av alla cuper. Såg att någon räknat ut att Liverpool har mött Chelsea 23 gånger under Rafas 5 år, 23 gånger på 5 år i tävlingssammanhang är ju helt galet!



Jag tror dock att man inte ska ropa hej finalen till Man utd än, tror nämligen att Arsenal, utan chans på ligatiteln, gärna vill ha ett finger med i spelet. Arsenal har en grymt uppgående form med många tillbaka efter skador, medans Man utd inte spelat skiten ur sina motståndare som de gjorde för en månad sen. Så ett varningens finger till Arsenal.

2009-03-20 @ 13:23:09
Postat av: Frippe

Jag sa redan förra året att Arsenals form kommer gå uppåt och de kommer gå till final i CL. Ser inte omöjligt ut. Tror absolut på semi. Tror även Liverpool klarar Chelsea, men det blir tufft. Håller med om att lottningen var lite tråkig..



Min rad:



Blackburn – West Ham – X

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – X2

Stoke – Middlesbrough – 1

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 2

2009-03-20 @ 14:35:28
Postat av: Jonte

Sedan är det inte säkert att O'Neill och Moyes gör det speciellt mycket bättre med en större spelarbudget, för som du säger så kanske inte allt ska mätas i titlar men heller inte hur mycket pengar lagen gör av med.



Då Everton och, eller Aston Villa är på allvar med och slåss om en CL-plats på slutet av säsongen så kommer de att värderas högre av mig men idag är de bara hyfsad tränare med hyfsade resultat.

2009-03-20 @ 14:36:25
Postat av: Holmgren

Björn>>



Robbie är en egen produkt från akademin. Jag tror han flyttades till Melwood för träning med A-laget 06/07. Var ordinarie i det U18-lag som vann FA Youth-Cup 06 och 07. Lånades ut till Hereford förra säsongen men fick nästan hela säsongen sabbad av skador. Gick dit på lån igen den här säsongen men bröt foten i höstas. Är tillbaka från skada nu.



Har fått starta i Hereford när han varit skadefri. Har spelat ett antal reservlagsmatcher för Liverpool, och även någon pre season friendly. Har även lirat för U19-landslaget.



Hur mkt nytta han kommer göra i DIF har jag ingen aning om, men han har nog ingen större framtid i Liverpool. Insua, Aurelio och Dossena finns redan där, och Butchman i U18 som är yngre rankas nog högre.



Det är ungefär det jag kan bidra med.

2009-03-20 @ 15:24:46
Postat av: E.B Farnum

Sir rödnäsa bevisar bara ännu en gång vilken extremt dålig loser han är. Benitez inte topp tre är ju skrattretande. Tydligen tillräckligt bra för att manövrera ut hans mannar två ggr om och dessutom rejält senast. Wenger tycker jag helt stangerat, ska bara ha unga killat till vilket pris som helst, dom ryker mot Villarreal. O'neill är duktig men knappast på Rafas nivå. Moyes däremot har jag stor respekt för, skulle va intressant att se vad han skulle göra med rätt resurser. Hiddinks meriter talar för sig självt, en vinnare. Men iCL tar det slut för Hiddink o company, Pool till semi, 2-0 hemma och 1-1 borta tror jag på.



till tipset:

Blackburn-West Ham 1

Fulham-Man United 2

Newcastle-Arsenal 1X

Portsmouth-Everton 1

Stoke-Middlesborough 1

Tottenham-Chelsea X

Nottingham-Wolves X

2009-03-20 @ 15:36:18
Postat av: PD

Hä kommer min rad

Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – X2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – X

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 1





2009-03-20 @ 15:46:28
Postat av: Markus_H

Blackburn – West Ham – 1.

Fulham – Man United – 2.

Newcastle – Arsenal – 2.

Portsmouth – Everton – 2.

Stoke – Middlesbrough – 12.

Tottenham – Chelsea – X.

Nottingham-Wolves – 2.

2009-03-20 @ 15:56:18
Postat av: Anton

Blackburn - West Ham X

Fulham - Man Utd 2

Newcastle - Arsenal 2

Pompey - Everton 2

Stoke - Middlesbrough 1X

Tottenham - Chelsea 1

Nottingham - Wolves 2



Angående lottningen så tycker jag att det är tråkigt att Liverpool skall lottas mot Chelsea så ofta. Det blir väldigt spännande och jämt men helst lite mindre Chelsea i fortsättningen. För ManU ser det ju bra ut, Porto lär inte vara ett problem enligt mej. Arsenal mot Villareal kan också bli jämt men jag tycker Arsenal har sett ut att vara på gång på sistone så jag tror att de tar det. Till sist Barcelona och Bayern München. Jag tror att den matchen kan bli intressant. Jag har inte sett Bayern spela på hela året men resultatet mot Sporting var ju verkligen mycket imponerande. Jag hoppas och tror att Barcelona får det svårt.

2009-03-20 @ 16:23:46
Postat av: Sunkan (Liverpool)

Om jag börjar med att kommentera CL så tycker jag att det är mycket märkligt att Liverpool lottas mot Chelsea fem säsonger i rad. Tre gånger i semi och nu i kvarten. Den femte gången i gruppspelet. Nästa år behöver inte kulorna med LFC/CFC läggas i urnorna...



Håller med de som tycker att Man Ures lottning är rena transportsträckan. Inför lottningen var det just den som jag önskade att Pool skulle få. Möta Porto och Villareal-Arsenal i den andra kvarten...



Liverpool har i tidigare turneringar visat att motståndet inte spelar någon roll och det kommer det inte att göra i år heller om de kommer upp i sin bästa nivå. I år är inte heller John Arne Riise med i truppen, mumma.



Jag tror att Bayern kan överraska Barca, men visst är Kloses skada ett avbräck. Jag tror också att Man Utd och Arsenal vinner sina matcher lätt.



Fulham – Man United – 2.

Newcastle – Arsenal – 2.

Portsmouth – Everton – X2.

Stoke – Middlesbrough – 2.

Tottenham – Chelsea – 2.

Nottingham-Wolves – 2.

Blackburn – West Ham – 1.



Tror med andra ord på stor bortadominans. Vi får se om det räcker till en poäng i tävlingen, jag tror att jag chansat lite för hårt...



Må så gott alla bloggdeltagare och David!

2009-03-20 @ 16:52:01
Postat av: Elias

Blackburn - West Ham - 1

Fulham - Man United - X2

Newcastle - Arsenal - 2

Portsmouth - Everton - 2

Stoke - Middlesbrough - 2

Tottenhm - Chelsea - 2

Nottingham - Wolves - 2

2009-03-20 @ 16:59:50
Postat av: Drabanten

Mitt tips är som följer:

Blackburn - West Ham - 1

Fulham - Man United - 2

Newcastle - Arsenal - 2

Portsmouth - Everton - 2

Stoke - Middlesbrough - 1

Tottenhm - Chelsea - 12

Nottingham - Wolves - 2

2009-03-20 @ 17:13:27
Postat av: Ralle

Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – X

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 12

Stoke – Middlesbrough – 1

Tottenham – Chelsea – X

Nottingham - Wolves – 2

2009-03-20 @ 17:13:41
Postat av: Big One

Blackburn – West Ham – 1X

Fulham – Man U – 2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – X

Stoke – Middlesbrough – 1

Spurs – Chelsea – 2

Nottingham - Wolves – 2

2009-03-20 @ 17:31:36
Postat av: danne

Blackburn – West Ham – 2

Fulham – Man U – 1X

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – 2

Spurs – Chelsea – X

Nottingham - Wolves – 2

2009-03-20 @ 17:40:54
URL: http://theliverbird.blogg.se/
Postat av: L

Det blir en repris på finalen 2006, kom ihåg var ni läste det först! ;)

2009-03-20 @ 17:43:33
Postat av: Holmgren

Obegripligt att så många varnar för Gunners.

Kom ihåg var ni läste det först....

2009-03-20 @ 17:47:25
Postat av: rooster

Blackburn – West Ham –x

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – x2

Portsmouth – Everton –2

Stoke – Middlesbrough –x

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 2



ganska svårt att rangordna tränare, men visst gör Moyes och O´Neill det jäkligt bra med betydligt skralare budgetar än de högre tränarna. Benitez är som Jekyll o Hyde. Ibland ett taktiskt geni för att senare vara rena rama katastrofen taktiskt. Wengers stab håller jag enormt högt. Alex..har oxå en stor och bra stab kring sig, tror inte han håller i en majoritet av träningarna...



Niklas. Visst vore det härligt med 3 överraskande poäng på söndag?

2009-03-20 @ 17:56:17
Postat av: knatte

Håller med lottningen var väldigt tråkig, United har en otroligt tur med de "svagare" lagen på sin sida. Jag hoppas att inte United tar sig till final men det är en mindre bragd om de inte gör det. På andra halvan blir det väldigt svårtippat men jag gissar på Chelsea och Barca till semifinal.



Jag skulle ha valt Hiddink som tränare för City.



Min rad:



Blackburn – West Ham –2

Fulham – Man United –X2

Newcastle – Arsenal –2

Portsmouth – Everton –X

Stoke – Middlesbrough –1

Tottenham – Chelsea –X

Nottingham-Wolves – 2

2009-03-20 @ 20:52:34
Postat av: Jax

Hiddink verkar ju vara en skicklig lagbyggare, så tränarvalet faller nog på honom. Svårt att jämföra dock, som taktiker känns Benitez starkast (visst, något färgad är jag). Men ett lag a la City behöver någon som kan bygga en "vi mot dom-känsla".



Angående lottningen så känner Uniteds väg utstakad. Från andra hållet blir inte jag jätteförvånad om det till slut blir Bayern Munchen, även om det egentlige kan bli vilket lag som helst av de fyra utan att jag blir förvånad.



Jag har inte varit med på tipset tidigare, och vet inte om det bara är att hoppa in - men...



Blackburn-West Ham X

Fulham-Man United 2

Newcastle-Arsenal 2

Portsmouth-Everton 2

Stoke-Middlesbrough 1

Tottenham-Chelsea 1,2

Nottingham-Wolves X



2009-03-20 @ 21:42:26
Postat av: Linhem

Blackburn – West Ham – X

Fulham – Man United – X2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – 1

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 2



tvåor is the shit tydligen...



årets West Ham är bättre än Blackburns dito chans för X.

Manure är för bra dock liten motgång för dem precis så hoppas.

Arse på uppgång som du säger samt de möter Newcastle.

Everton släpar sig vidare på lite nickmål och Jos mål här kostar inte 20 £ mille styck.

Stoke är ett annat lag på hemmaplan.

Chelski har fått uppsving under Hiddink och Spurs är fortfarande Spurs

Wolves legar ligan och har ett spännande anfallspar, gillar dem men mest för att jag kommer ihåg den lilla tiden Incey var där på ålderns höst.

Championship såg man innan PL.

2009-03-20 @ 22:01:52
Postat av: Mock

Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – x

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 1

Stoke – Middlesbrough – 1x

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 1

2009-03-20 @ 22:58:29
Postat av: PWo

"Villarreal – Arsenal känns inte som den roligaste matchserien i fotbollshistorien, och det är mest Villarreals ”fel”. De spelar en tight, försiktig och disciplinerad kontringsfotboll"



Om det där var ett skämt och du var ironisk så var det väldigt bra skrivet, för det "låter" verkligen som du är allvarlig =)



Ser verkligen framemot den matchen (trots att jag inte har några känslor för något av lagen och inte bryr mig så mycket om utgången av matchen). Arsenal som försöker spela sitt spel både hemma och borta och som får tillbaka en hel del spelare mot ett Villareal som spelar ett väldigt naivt försvarsspel emellanåt blandat med en ruskig offensivlusta när de är på humör. Villareals match mot Valencia för inte alltför längesedan var helt galen, chans på chans på chans åt båda håll, defensiven prioriterades inte åt något håll =)

2009-03-20 @ 23:03:26
Postat av: Holmgren

PWo>>



Villarreals offensivlusta... Ja,jo... Den ser vi ju mycket av i CL. Fan... Matcherna mot Man U var ju sprudlande. Och dubbelmötet med grekerna var rena vilda västern! Nej du... Villarreal kommer garanterat försöka dra ned på tempot och spela tight mot Gunners. Stor skillnad på inhemska ligan och CL. Varför ens göra jämförelsen? Som du själv säger.... Öser gärna på framåt när de är på humör. Det humöret är de inte på i CL. De gjorde 9 mål och släppte in 7 i gruppspelet - Sex av de gjorda målen och tre av de insläppta kom i en och samma match, en galen histora mot AaB. Den matchen är knappast talande för Villarreal i CL. Senast det begav sig för laget i CL (05/06) så vann de sin grupp trots att de bara gjorde 3(!) mål.

Offensivlusta? Jo, tjena.



Sedan har du förstås helt rätt i att Arsenal väldigt sällan kompromissar med sin spelfilosofi. Kanske kan de locka upp Ubåtarna lite, och kanske kan de få dem att försöka spela i deras tempo. Jag hoppas det. Men det är inte det troligaste scenariot, om du frågar mig. Blir det målrikt är det mycket förvånande.



Jax>>



Det är bara hoppa in! Vi räknar bara fullpottare. En enda sådan har det blivit på alla veckor sedan vi började. Vi jag Niklas med blåslampa. This is the week....



Var är Niklas förresten?

2009-03-20 @ 23:50:25
Postat av: PWo

Absolut, det är skillnad på CL och ligaspel, och det gäller såklart också för Arsenal, de kommer säkert spela sitt spel även på bortaplan mot Villareal, men kanske utan att ta vissa risker de skulle ta i ligaspelet.



I första matchen mot Man U (borta) vilade man väl å sin sida flera av de mer namnkunniga spelarna? Du har absolut en poäng, men jag tycker att det epitet du ger dem ändå är lite orättvist. Jag har andra förväntningar på den matchen, men säg att det skulle bli som mot Man U borta så kan jag njuta även av det, för jag njöt verkligen av hur Villareal spelade även då. Men det är (faktiskt) inte vad jag förväntar mig. Speciellt inte som spanjorerna (väl?) börjar hemma.

2009-03-21 @ 00:04:57
Postat av: Holmgren

PWo>>



En sak är vi rörande överens om. Man kan njuta i fulla drag även av en match som inte innehåller mycket målchanser och som präglas av defensiv perfektion. Jag fattade ingenting när folk på riktigt påstod att det första mötet mellan Real och Pool var trist.



Det jag menar är att jag inte tror på en öppen tillställning. Och när jag är oberoende som jag är i det här fallet så har jag ju inget emot lite pang-pang-fotboll. Jag säger inte att det kommer bli odramtiskt, och jag tror på kvalitativ fotboll, men jag tror inte på en öppen match.



Jag borde kanske uttryckt mig tydligare på den fronten.



Sedan menar jag inte att racka ned på Villarreal. Det var därför jag skrev fel inom situationstecken i inlägget. Jag har en jäkla massa respekt för lag som klarar av taktiska dispostioner och som är duktiga på att spela efter sina resuser. Villarreal ska ha cred för det de gör, men att de skulle gå till ett dubbelmöte med Gunners och försöka skapa en öppen matchbild tror jag inte för fem öre. Det skulle helt enkelt inte gynna dem.

2009-03-21 @ 00:15:43
Postat av: Felipe

Blackburn – West Ham – X

Fulham – Man United – 2.

Newcastle – Arsenal – 2.

Portsmouth – Everton – X.

Stoke – Middlesbrough – 1X

Tottenham – Chelsea – 2.

Nottingham-Wolves – 2.

2009-03-21 @ 00:16:49
Postat av: FCUM (United)

Missat någon vecka här men nu ska det här tipset sitta.



Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – 1X

Tottenham – Chelsea – 1

Nottingham-Wolves – 2



Väldigt svårt denna gången då de "bättre" lagen spelar borta. Tror dock på Spurs som har bra form och brukar kunna tagga till ordentligt mot Chelsea.

Även Blackburn är en chansning som kan gå väldigt fel men vi får se.





Varför alla väljer Hiddink har jag svårt att se då han bevisat på tok för lite gällande lagbygge för att vara första valet, skulle snarare vara ett av mina sista val. Sen är det svårt att jämnföra coacher men SAF är kanske inte helt ute och cykla.



Angående lottningen så hade jag inte kunnat göra den bättre själv om jag så fått välja. Sen att United alltid har tur i lottning känns ju lite fel och säga, vi har nog mött fler PL lag i Fa-cupen de senaste åren än vad Chelsea, Liverpool och Arsenal har tillsammans (kanske kryddade lite där). Håller inte med om att dessa matcher blev så ointressanta, alla matcher utom just Uniteds bör vara väldigt öppna fast jag har svårt att se Bayerns storhet och att de ska rubba Barca tror jag inte mycket på.

2009-03-21 @ 01:02:39
Postat av: 019Fredrik

Först vill jag bara klargöra en sak. Vem som skulle göra bäst jobb med fuskbygget Man City, är omöjligt att säga. Vad som däremot förefaller relativt enkelt, är att vända på det. Vem skulle göra det sämst? Självklart Ferguson. Ingen hänsyn till hans United-tillhörighet kontra stadsrivalerna, utan endast av det enkla faktum att karln aldrig skulle kunna träna en klubb framgångsrikt efter Man United. Ser du en kille i en fet BMW så kanske han verkar vara en bra bilförare. Kanske är han det också. Men sätt honom i en nylackad före detta rostig toyota, som gnäller när du svänger. Tro mig den karln vinner inget DACAR-rally. Men nog om det. Reaktioner, David?



Till tipset:



Blackburn – West Ham – 2.

Fulham – Man United – 2.

Newcastle – Arsenal – X.

Portsmouth – Everton – 1.

Stoke – Middlesbrough – 1.

Tottenham – Chelsea – X2.

Nottingham-Wolves – 2.



Kul att du´tog med en CCC-match. Gärna mer (och fler) sånt :)



Till sist: United-Liverpool på olympiastadion i Rom. Fixar du biljett så får du mitt nummer David. Skicka mig ett MMS från när Kuyt (av alla människor), slår tunnel på Vidic och Gerrard lägger in den i hörnet. Vi vinner med 1-0. I know it.



Synsk? No No, I'm just a dreamer...

2009-03-21 @ 01:38:22
URL: http://ungsportjournalistik.blogg.se/
Postat av: Timo

What the hell David? Du tar inte strid för Benitez? Vad har hänt under de senaste nätterna? PÅ LFC's forum krigar du dig blodig för hans ära och nu plötsligt är han inte ens en top5 tränare i Prem?



och plötsligt är det Tzaren som rycker ut i Benitez ära? Världen är bra konstig ibland....



Rent sagt, så är Benitez den tränare med mest taktiskt kunnande av alla dessa, inklusive rödnäsan.

Men man bygger inte bara upp lag av ren taktik, det finns andra aspekter att ta hänsyn till och det är att utveckla talanger, att ha lederegenskaper, empati (för att förstå sina spelare), man måste ha även ha ett affärssinne, läste en intervju med SAF att ManUtd har inte alls spenderat lika mycket pengar som LFC under de Benitez tid på spelare, utan dem har endast satsat på kvalité, medans LFC har satsat på kvantitet...



Benitez är för mig en tränare, som är extremt duktig när det kommer att implementera taktik och spelidéer hos sina lag, se både Valencia och LFC. Däremot så vet jag inte riktigt om jag kan se hur många talanger han har utvecklat, vi hade en diskution om Torres förut, men Torres var egentligen en färdig produkt, han hade talang, sen fick han sitt genombrott i England för att den ligan passar honom bättre än La Liga och har man S.G bakom sig kan det vara svårt att misslyckas...



Gussen vill jag se mer av innan jag säger att han är världens bästa tränare, men där har vi ändå en tränare som är bland världens bästa att hitta talanger och framförallt ta fram dem, se J.S Park, Arshavin, Pavelychenko, bl.a...



Taktiskt sett är han väldigt bra också, men jag tror att Benitez är strået vassare faktiskt i den här frågan, men vi får ju se i Liverpool-Chelsea vem som faktiskt vinner....



YNWA

2009-03-21 @ 08:37:10
Postat av: Timo

Blackburn – West Ham – 1

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – X2

Portsmouth – Everton – 2

Stoke – Middlesbrough – X

Tottenham – Chelsea – 2

Nottingham-Wolves – 2

2009-03-21 @ 09:59:09
Postat av: Torrard

Blackburn – West Ham – 1X

Fulham – Man United – 2

Newcastle – Arsenal – 2

Portsmouth – Everton – 1

Stoke – Middlesbrough – X

Tottenham – Chelsea – X

Nottingham-Wolves 2

2009-03-21 @ 13:20:02
Postat av: Holmgren

Lugn och fin, Timo.



Jag anser Rafa vara det bästa alternativet möjligt för Liverpool idag - Inget snack.



Men det måste ju inte betyda att han är ligans/världens bästa tränare. Jag öppnade upp ett resonemang och välkomnade en diskussion mer än vad jag rackade ned på Rafa, no?

2009-03-21 @ 13:40:08
Postat av: Niklas (Villa)

Här är min rad - tre min innan spelstopp :)



Blackburn – West Ham 1

Fulham – Man United 2

Newcastle – Arsenal 2

Portsmouth – Everton X2

Stoke – Middlesbrough 2

Tottenham – Chelsea X

Nottingham - Wolves 2

2009-03-21 @ 13:43:19
Postat av: Niklas (Villa)

Tjena igen...



Stressade hem för att hinna spelstoppet idag... Haft en turbulent vecka och har inte hunnit med varken denna blogg eller övriga sidor..



Mitt (och de flestas) tips sprack direkt :( Deppigt hehe - men bra för oss Villa-fans. Skönt att Everton äntligen förlorade :)



Rooster >> Imorrn tar vi tre poäng på Anfield... en repris på 2001 års seger: 1-3 hehe!



Gällande Aston Villa-fansen buande så står det en förklaring på Villa Swedens hemsida. Det var alltså inte Agbonlahor man buade ut.



Intressant CL-lottning. Upplagt för United v Barca - dessvärre alla Pool-anhängare :/



På återhörande imorrn :)



COOME OOOON VILLA :)

2009-03-21 @ 16:39:32
Postat av: Björn

Angående CL.



Tror jag att Villareal vinner. Mycket tack vara att de för tillfället har ett starkare mittfällt just nu.



Man U vinner för att de har ett mycket bättre lag.



Liverpool-Chelsea är den svåraste att tippa tycker jag. Tror det avgörande är matchformen och vilka spelare som finns tillgängliga. Blir inte förvånad om det blir förlängning eller straffar. Chanstippar på Chelsea.



Har knappt sett BM i år men tror mycket på dom i CL. Barca har en grym offensiv men tror BM vinner.



Final: Man U - BM

2009-03-21 @ 16:51:52
Postat av: Linhem

Tipsen gick åt pipsvängen redan med första matchen sedan missade man på Spurs,Fulham men underbart att Murphys Manc-killer License inte verkar ha gått ut.

2009-03-21 @ 23:42:30
Postat av: Timo

David, jag är alltid lugn... :))) Clearly...



:P Nåja idag avgörs nog det, torsk eller oavgjort mot A.Villa och ligan är körd, då ger vi bollen tillbaka till Manyoo och då är det fan kört... Däremot vid vinst och då börjar t.o.m jag hoppas på ligavinst!!



YNWA

2009-03-22 @ 12:27:12
Postat av: Jax

Känns ju ändå som att det är en bra bit kvar - även om det blir seger idag. Men det vore ju kul om det blir fajt in i det sista, mer än så är det svårt att begära av sitt lag.

2009-03-22 @ 13:03:44
Postat av: Mr. K

Självklart skulle Wenger prestera bäst som tränare i City. Angående transfers så är väl ingen i närheten av honom vad jag kan tänka mig? Sen att Rafas taktiska kunnande eller Hiddinks lagbyggande skulle vara så mycket bättre tycker jag bara låter som konstiga ursäkter.

2009-03-22 @ 23:42:59
Postat av: Björn

Jag tycker Svennis skulle varit kvar i City.

2009-03-23 @ 11:28:10
Postat av: YBTR

Usel uppdatering från dig nuförtiden

2009-03-23 @ 16:05:58
Postat av: Holmgren

Jag vet. What can I say? En stor del jobb (sånt jobb som jag faktiskt får pynt för) och en liten del fritid har kommit i vägen.



Ska försöka växla upp. Ngt kort ikväll. Och förhoppningsvis ngt längre imorgon är ambitionen.

2009-03-23 @ 16:48:02
Postat av: Olle Fagerlund

Det känns inte som en seminal mot arsenal är enklare, för man u, än en semifinal mot tex barca eller chelsea. Det är vill jag säga 50, 50 bland alla de fyra stora i england varje match så helt utstakad är inte finalvägen...

2009-03-31 @ 10:20:26
Postat av: Holmgren

Olle>>



Allt är ju relativt, och visst har Gunners bra facit mot Man U. Men skillnaden i deras säsonger är så stor och skillnaden på deras trupper är också relativt stor. Arsenal är ett sämre lag än Man U. Det betyder förstås inte att Arsenal inte kan rubba Man U, men under rådande omständigheter skulle Man U vara favoriter. Och det med råge. Jag ser det också som självklart att Man U-fansen ska vara nöjda med lottningen - Den är väldigt förmånlig, och väldigt få skulle ge dig rätt i att det inte är så stor skillnad på att möta Barca och Arsenal....

2009-03-31 @ 11:12:02
Postat av: Olle

david - ja det är klart att barca i nuläget är ett tio ggr svårare lag på pappret att möta än arsenal men om barca och man u möts skulle jag säga 50,50 och sen om arsenal och man u säger jag samtidigt 50 50 där med. så lottningen spelar inte så stor roll man måste ändå vinna mot "alla" lag för att vinna..

2009-04-01 @ 16:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0