Benitez fokuserar på fel saker & Redknapp är ett skämt. [2009-01-26]

"Ett lag försökte vinna, medan ett lag bara försökte undvika en förlust."

Orden kommer från Rafa Benitez efter gårdagens 1-1-match på Anfield. Det är löjligt sagt av Benitez. Exakt vad förväntar han sig? Everton försvarar sig just nu exemplariskt, så varför skulle de inte till fullo försöka utnyttja den del av sitt spel som just nu fungerar allra bäst? Dessutom hade Everton av olika anledningar följande spelare indisponibla igår: Vaughan, Saha, Yakubu, Valente, Fellaini och Arteta. Det gjorde det knappast enklare för Everton att gå på offensiven. Jag kan överlag inte fatta varför det skulle vara konstigt att Everton försöker få med sig ett kryss för att sedan få fördel av hemmaplan vid ett omspel.

Rafa borde koncentrera sig på att hitta fler metoder att luckra upp tighta försvar istället för att gnälla på ett lag som spelar efter sina resurser, och som dessutom gör det bra.

I övrigt om matchen….

Ryan Babel skulle få sitt genombrott denna säsong, var det tänkt. Så blev det inte. Istället tycker jag att han snarare blir sämre. Killen verkar ha enorma problem med psyket.

…Liverpools mål var sanslöst vackert.

Tim Cahill är förvisso jäkligt smart och skicklig på att undvika markering, men det är förstås väldigt märkligt, för att inte säga dåligt av Liverpool att inte göra sin hemläxa. Sex dagar tidigare hade Cahill lurat bort Liverpools försvar vid en fast situation – Nu gjorde han det igen.

Jagielka är grym. Jag får nog ge mig. Han borde ha varit med på min Topp 10-lista över ligans bästa mittbackar.

…Jag har personligen spelat med ett tiotal fotbollsspelare som har bättre bollmottagningar än Dirk Kuyt.

***********************************

Cardiff spelade igår 0-0 mot Arsenal i en ganska tråkig och händelsefattig match.

***********************************

Jag blir fortfarande provocerad när jag tänker på Tottenhams urusla insats på Old Trafford i lördags. Det var vämjeligt.

Teddy Sheringham
har gått så långt att han anklagat sin förra klubb för läggmatch. Han menade att de inte till hundra procent försökte vinna matchen eftersom de har ett tufft spelschema framför sig.

Harry Redknapp avfärdar det som ”fullständigt skitsnack”.
Jag vet inte vilken match folk såg, men hur kan någon säga att vi inte försökte vinna? Vi vill vinna alla matcher. Jag är inte det minsta besviken över hur laget uppträdde på Old Trafford. Andra kanske är det, men jag är det inte. Vi gjorde vårt bästa och jag tycker att vi gjorde det ok”.

Lider Redknapp av personlighetsstörningar? Har karln dubbla personligheter? Härom dagen gick det utmärkt att kalla laget ”skrämmande dåligt”, men efter den viljelösa, passionsbefriade och bedrövliga insatsen i lördags så var det ok? Redknapp är ett skämt.

Jag vet inte ifall de verkligen förlorade med flit, men det finns inte en enda människa på denna jord som kan inbilla mig att Tottenhams insats var godkänd i lördags.

Efter debaclet med Pompey, Southampton och Pompey igen så trodde jag inte att min respekt för Redknapp kunde bli mindre. Jag hade fel.

***********************************

David Beckham har nu gjort mål i Premier League, La Liga och Serie A. Det är inte fy skam.

***********************************

Martin O’Neill säger att han imponerades över Doncasters insats när hans Villa mötte dem i lördags. Jag kan inte annat än att hålla med. Framför allt imponerades jag av den gamle veteranen i mål – Neil Sullivan. Innan i lördags så var det ett bra tag sedan jag senast såg honom in action. Jag har alltid gillat honom så det var ett kärt återseende.

***********************************

På tal om spelare jag alltid har gillat….
Visste ni om att Paolo Di Canio ansökte om jobbet som West Ham-manager när Curbishley avgick i höstas? Jobbet gick som bekant till Zola, men Di Canio kanske blir aktuell någon gång i framtiden. Han pluggar just nu till tränare i sitt hemland. Di Canio må vara kontroversiell som person, och även på planen kunde det hetta till ibland. Men han var också en ljuvlig fotbollsspelare. Titta på det här videoklippet och njut.

***********************************

Ingen av oss drog in en fullpottare på Fredagstipset senast. Niklas (Villa) är alltså fortfarande ensam ledare.

***********************************

Jag är tillbaka under dagen med ett nytt inlägg.

Kommentarer
Postat av: rooster

Liverpools mål vackert?? Mycket möjligt men visst ska Howard ta skottet. En klar målvaktstavla

2009-01-26 @ 16:05:29
Postat av: Holmgren

rooster>>



Jag är nog beredd att hålla med dig. Eller ja... solklar tavla är lite hårt, men visst går skottet att ta, inget snack om det.



Men jag tycker ändå att framspelningen till målet var riktigt läcker. Grym kontroll av Torres.

2009-01-26 @ 16:08:09
Postat av: Linhem

måste vara jobbigt för 'arry att behöva leva med att hans ansikte troligen kommer trilla av och därför dricker han troligen otroliga mängder och möjliga psykologiska störningar? schizo?

fast man kan aldrig lite på en sådan förrädare...

hejar på West ham/Arse/Tottenham och gick från Pompey till värsta rivalen Saints för att sedan gå tillbaka och sedan till Spurs...

2009-01-26 @ 18:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0