Ho, ho, ho…. Dags för julklappsutdelning och info om tävling [2008-12-23]

Många är de som är behövande i dessa tider. So here goes...

William Gallas – En napp. Dels för att han är en stor bebis (jag skäms fortfarande när jag ser de här bilderna) och dels så att han kan ha något i munnen som stoppar honom ifrån att gnälla på medspelare i pressen. Det är så man blir av med lagkaptensbindeln, har jag hört.

Harry Redknapp – Skratterapi. Jag tror aldrig jag har sett honom le, än mindre skratta. Mannen kan behöva en pick me up.

West Brom – Ett mirakel. Jag kan inte för mitt liv se hur de ska klara sig kvar utan just ett mirakel.

Arsene Wenger – En trolldryck som innehåller en del självinsikt, en del objektivitet och åtta delar ödmjukhet. Snälla… Sluta vara så förbannat enögd och gnällig!

West Ham – Pengar. De behöver verkligen förstärka, inte minst i anfallet. Just nu förlitar de sig helt på att Craig Bellamy ska hitta på något själv. Problemet med att ge Hammers pengar är att den isländske ägaren Gudmundsson kommer att roffa åt sig hela klabbet. Så blev det inget kvar till Zola att handla en ny forward för.

Tottenham – En tidsmaskin. Jäklar vad bittra de ska vara över den urusla starten. De måste vara bra sugna på att få en chans att göra om och göra rätt. ”Den här säsongen” hade bytts till ”nästa säsong” efter mindre än tio omgångar. Ganska pinsamt med tanke på att det finns ett gäng namnkunniga spelare i truppen.

Man City – Ett försvar. Oj, vad det läcker! De har gjort näst flest mål i ligan men parkerar ändå näst sist i tabellen. Det säger väl en del va? Richard Dunne må vara en trotjänare och han må ha spelat som i trance förra säsongen, men någon högklassig mittback är han inte i grunden. Tvärtom.

Rory Delap
– En hel axel. Hans inkast lär behövas om Stoke ska hänga kvar. Tänk att dessa inkast är lagets främsta anfallsvapen. Det är när man konstaterar det som man ställer sig frågan ifall man vill ha dem kvar.

Elano - En ny klubb. Killen är för bra för att sitta på läktaren i Man City.

Ross Turnbull – En landslagschans. Var inte ens given förstemålvakt inför säsongen. Satt på bänken i premiären. Men när Brad Jones skadade sig på uppvärmningen inför andra omgångens match mot Liverpool så hoppade Turnbull in mellan stolparna, och där har han blivit kvar. Middlesboroughkeepern har varit strålande i väldigt många matcher den här säsongen.

Djibril Cissé – En makeover. Hur fan ser karln ut?

Newcastle – En Michael Owen-signatur på ett nytt fyraårskontrakt. Jag förstår att The Magpies är måna om att behålla Owen. Får han vara i alla fall hyfsat förskonad ifrån skador så har han många matcher och en jäkla massa mål kvar i kroppen.

WiganAmr Zaki på permanent basis. Egyptiern är för närvarande på lån, och med tanke på hur mycket nytta han gör, och då tänker jag inte bara på målen, så lär Wigan vara desperata att behålla sin nye publikfavorit.

Tony Adams – En bra vår med Pompey. Dels för att jag hyser respekt för Adams som person och därför vill se honom lyckas och dels för att om han inte når framgång i början av sin tränarkarriär så kan den karriären bli kort. Och det behövs nya, unga engelska managers som faktiskt lyckas. I samma veva passar jag på att ge ett nytt jobb till Roy Keane. Jag ser gärna honom på Man Us tränarbänk i framtiden. Tänk er Keane i Man U och Adams i Gunners. Då blir det åka av på presskonferenserna, det vill jag lova!

Everton – Skadefria anfallare. Yakubu, Saha, och Vaughan är alla skadade. Med Anichebe som den enda friska anfallaren blir det inte många mål gjorda.

Fulham – Framgångsrika kontraktsförhandlingar med Jimmy Bullard. Killen spelar sitt livs fotboll och vore jag Fulhamsupporter skulle jag offra ett lillfinger för att få behålla honom.

Hull City – En fortsättning på sagan. Jag älskar underdogs. Eller undertigers, i det här fallet.

Sir Alex – Starkare brillor. Han verkar ha missat att han har klasspelaren Carlos Tevez i truppen. För just nu knallar det runt en lat bulgar som mest suckar och slår ut med armarna i Uniteds anfall. Och detta istället för en konstant hårt jobbande argentinare.

Jemaine Pennant – Diskretion. Att halsa starksprit direkt ur flaskan på öppen gata är väl inte direkt hyperintelligent.

Glen Johnson – En lott. Lyckas man med konstmål (se själva här) som som det mot Hull så är nog inte en lottovinst en utopi.

Dirk Kuyt – Benskydd gjorda av bomull. Kanske inte så bra sett till skaderisken, men det kanske skulle hjälpa holländaren att lyckas dämpa bollen i mottagningarna.

Obi Mikel – Sprintträning. Med tanke på att han är sen in i vareviga tackling så kanske lite speed under fötterna inte skulle skada.

Rafa Benitez – En till högerback. Skadar sig Arbeloa så ligger Liverpool pyrt till.

Aston Villa – En Champions League-plats. Jag skulle bli lika glad som förvånad ifall Big Four-dominansen spräcktes. Villa har dessutom en rad sevärda och lovande engelska spelare. Sådant förtjänar att belönas.

******************************************

Nu vill jag veta vad ni önskar er i julklapp till ert lag. Inte för att jag kan för att jag kan fixa det, men för att det är intressant att höra. Och vill ni också dela ut lite julklappar – Be my guest!

******************************************

Nu skulle man kanske kunna tro att morgondagen blir bloggfri. Men icke. Jag kommer att sitta på jobbet hela förmiddagen och jag tänker döda tiden med att knåpa ihop lite julnötter. Blir det tillräckligt många som deltar i tävlingen så kommer det till och med att finnas ett pris till vinnaren. Med andra ord bör ni redan nu tvinga er bekantskapskrets att kika in här imorgon och ta sig en titt på frågorna. Mer detaljer kommer imorgon tillsammans med frågorna.

Kommentarer
Postat av: Linhem

inte konstigt att inte 'Arry skrattar när hans ansikte håller på att glida av...



Kuyt skulle behöva mer en ett bomullsbenskydd, skulle behöva nya mer fungerande benproteser...



kanske avslappningsmusik till Rafa & Scolari då deras Njursten uppkom av stress?

2008-12-23 @ 19:20:48
Postat av: Linhem

P.S glömde lite grejer:

att inte Arse har någon julfest för de får la knappt servera alkohol? och annars skulle Wenger få ta hand om lite för många fulla underåriga,

och att Liverpool får ha en rejäl fest, kanske Carra & Sami kan koka ihop något, Bastu?

2008-12-23 @ 19:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0