Juande Ramos är missnöjd med lottningen [2008-12-19]

Så vad ska man säga om lottningen då? Trots att jag inte fick precis som jag ville så tycker jag nog ändå att det var en bra lottning. Och med bra så menar jag att det finns några riktiga "high profile"-matcher att se fram emot. Champions League innebär verkligen högtidsstunder för oss fotbollsälskare (den har jag snott från Tomas Nordahl), och det är bara boka in 24e och 25e februari i almanackan redan nu.


Det här är vad folk involverade i de berörda klubbarna har att säga om sitt motstånd:


Liverpools klubbsekreterare Bryce Morrison:
"Det blir inte större än så här. Det vattnas i munnen när jag tänker på matchen, och jag tror fansen har samma känsla.  Vi har haft väldigt fina resultat på spansk mark de senaste åren. Senast vi mötte Real Madrid i turneringen var i Paris (finalen 1981, Liverpool vann med 1-0) så det känns som om det är dags igen.".


Real Madrids tränare Juande Ramos:
"Vi är inte nöjda med lottningen, och jag antar att vårt motståndarläger säger samma sak. Rafa Benitez vet det mesta om Real Madrid, men jag vet också en del om Liverpool sedan min tid i England. Det är ett komplett lag, och de är väldigt svårspelade. Där finns också några riktigt bra spelare. Men vi är Real Madrid och vi ska inte frukta något motstånd. Vi har lika bra chans som dem att gå vidare".


Sir Alex Ferguson:
"Det ska bli intressant att ställas mot Jose Mourinho igen. Han är en karaktär och jag gillar hans personlighet. Vi har alltid kommit bra överens. Han var tränare för Porto när de slog ut oss i turneringen (2004), och jag hoppas att vi den här gången kan ha samma tur som de hade då. Deras (Inters) inhemska facit de senaste åren är otroligt. Det är också ett väldigt jämnt lag. Förhoppningsvis kan vi göra ett bra jobb på deras bortaplan så att vi har en bra grund att stå på inför matchen på Old Trafford".


Jose Mourinho:
"Jag är nöjd med lottningen. Jag vill möta de som är bäst, och nu får jag de regerande mästarna. De har guldbollenvinnaren i sitt lag, en makalös tränare i Ferguson och en arena med fantastisk atmosfär. Vissa säger att jag har ett bra facit mot Manchester United, men det är inte mitt facit, det är Chelseas. Jag tror att det är 50/50 att vi går vidare."


Juventus tränare Claudio Ranieri:
"Jag kan väl inte direkt säga att jag är lycklig. Men det är ändå en härlig och fascinerande lottning, och ska vi ha en chans måste vi vara i toppform. Chelsea är som konstruerade för att vinna Champions League, och det skulle vara en katastrof för Abramovich att inte göra det. Det kommer bli en svår men stimulerande uppgift. Jag tror nog inte att de hade önskat att få möta oss".


Chelseas assisterande tränare Ray Wilkins:
"Vad som än komma skulle så väntade tufft motstånd. Men jag är riktigt glad. Jag gillar det italienska sättet att spela fotboll på. Juventus kommer göra det tufft för oss, men vi är som sagt nöjda. Spelarna blev rejält exalterade när de fick höra om lottningen".


Arsene Wenger:
"Roma är tillbaka i bra form och är kanske det lag i Italien som spelar bäst kortpassningsspel. Det blir ett intressant möte. Det spelade aldrig så stor roll. Barcelona eller Roma gör egentligen detsamma. Jag tycker det är 50/50".


Romas tränare Luciano Spalletti:
"Vi hade väntat oss den här typen av utmaning. Ända sedan jag kom till Roma så har folk sagt att vi ska vara med i de här sammanhangen. Nu är vi det. Ska vi då gå och gömma oss? Nej, det är här vi vill vara. De (Arsenal) är ett bra lag och vi måste visa oss värdiga uppgiften, men jag tycker inte vi har haft otur med lottningen."



******************************************


Alright. Slutsnackat om Champions Legue-lottningen. Det är ju faktiskt en hel del Premier League-matcher imorgon också. Personligen kommer jag rikta in mig på Hull City - Sunderland och Bolton - Portsmouth. Jag funderar dessutom på om det inte är värt att kasta in ett par hundralappar på två hemmasegrar i ovan nämnda matcher. Mer än 4.5 ggr pengarna på den dubbeln. Vad säger ni?

I kvällsmatchen så tar West Ham emot Aston VillaUpton Park. Det känns också som en klart sevärd match. Där har jag dock svårare att tippa resultatet. Det är inte utan att Villa imponerar, men Zola verkar på senare tid ha fått fason på West Hams försvar. Bara tre insläppta mål på de fem senaste matcherna. Och då har den matchserien inkluderat besök på både Anfield och Stamford.

******************************************

De färskaste nyheterna från England handlar om två spelare som sägs vara på väg bort från sina respektive klubbar. Det handlar om Fulhams Jimmy Bullard och Blackburns Roque Santa Cruz. Fulham sägs vara beredda att lyssna på bud ifall de är i rätt storleksordning, trots att mittfältaren har presterat sitt livs kanske bästa fotboll denna höst. I Santa Cruz fall så handlar det mer om hans egna ambitioner än att Blackburn vill göra sig en hacka. Santa Cruz själv har följande att säga: "Alla vet var jag står. Jag trivs i Blackburn, men stänger inga dörrar. Någon gång i min karriär så vill jag spela för en Europeisk storklubb - En klubb som har chansen att vinna sin inhemska liga".

Vad tror ni? Vilka klubbar, om några, kan tänkas intressera sig för dessa två herrar? Finns det någon klubb som är i stort behov av spelartyperna de representerar, och vad tror ni de kommer kosta att köpa loss dem?

******************************************


Jag är förstås tillbaka redan imorgon. Med tanke på att det spelas fem Premier League-matcher imorgon så lär det finnas en del att skriva om. Jag garanterar också en del uppladdning inför söndagens stormatch mellan Arsenal och Liverpool.

Med risk för att låta mer uppmärksamhetskåt än Magnus Hedman; Använd gärna "pusha-knappen". Det är en blå pil som finns placerad till höger om "Kommentarer". Det vore uppskattat.

Vi hörs imorgon!

Ps. Kristian: Jag har inte glömt bort dina undringar kring Rob Jones. Svar är på G. Ds.


Kommentarer
Postat av: Linhem

hmm 2 hemma segrar är ändå tveksamt men klart möjligt men tror åtminstone på ett kryss och då i den senare troligen...

Hull mot ett Sunderland lämnat av Keano som nu har en manager som enda merit att ha vart Caretaker efter Big Sam...

bolton på uppgång mot ett Pompey med "kris" för att överdirva skulle vara gångbart...

2008-12-19 @ 23:25:43
Postat av: Linhem

CL-finalen 1-0 till oss efter mål av Barney Rubble ;)

Shanklys sista inköp...

2008-12-20 @ 00:10:20
Postat av: Jax

De två ettorna kan hålla - samtidigt har jag en feeling av att de kan sluta hur som helst. Bolton - trots uppgång har de inte bevisat att de håller för toppen, och Pompey har högre potential. Å andra sidan så känns det stormigt hos dem - hur många lämnar laget i januari? Sånt påverkar såklart.



Hull är bättre än Sunderland, men ändå - de sista har nog fått en strimma hopp, och det i kombination med faktiskt rätt bra spelare, njae. hmm.



Juande Ramos har nog helt rätt när han säger att Liverpool är svårspelade. Jag skulle inte sätta mina slantar på Real i den matchen...



Nån som vet vilka klubbar som rycker i Jimmy Bullard? Roque - tja, Chelsea låter väl inte helt otroligt.



Pusha, visst - men för en ovan, trackbacks och pushar... eeeh?!

2008-12-20 @ 09:51:28
Postat av: Holmgren

Jax>>

Anf Bullard. Inte hört ngt om vilka klubbar som är sugna. Det finns väl ett antal lag som skulle ha nytta av en rivig innermittfältare? Newcastle? Pompey lär väl vilja ersätta Diarra?



Hade också nollkoll på pushaprylen. Trycker du bara på knappen (pilen) så kommer du till rätt ställe. Du lär nog behöva skriva in mail och önska nick. Sen kan du se rubriken till en blogg (min i det här fallet) och hur många ggr den har blivit pushad, och sen så pushar du själv med ett klick på siffran som talar om antal pushningar länken har.

Låter krångligt, men är väldigt lätt.

2008-12-20 @ 11:29:16
Postat av: Anonym

Jax>>



Ang Bullard igen då. Bolton sägs följa utveckligen.

2008-12-22 @ 17:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0