Vad vill Owen, var är Fulhams ambitioner, och hur slutar det på Emirates imorgon? [2008-12-20]

Tillbaka igen då.


Knappa 20 timmar kvar till avspark mellan Arsenal och Liverpool. De senaste åren har man nästan tagit för givet att Arsenal ska vinna hemma mot just Liverpool. Eller ja.... Man har i alla fall tagit för givet att de inte ska förlora. Det är snart tio år sedan som Merseysidegänget fick med sig en fullpottare från Emirates/Highbury.


Är det något som nu talar för att trenden kommer att brytas imorgon? Tja, varför inte? Det är trots allt ligaledarna som kommer på besök. Och just bortaplan har varit synonymt med framgång för Liverpool den här säsongen. Sex vinster på åtta matcher är imponerade siffror. Arsenal har dessutom lyckas förlora mot både Aston Villa och Hull City hemma på Emiraten.


Skademässigt känns det som om det är oavgjort. Visserligen saknar Arsenal fler spelare, men Nasri är aktuell för spel igen, och med tanke på att Liverpool saknar tunga pjäser som Skrtel och Torres så går det på ett ut.


Gunners har varit lite av en gåta den här säsongen. De har varit lika ojämna som Wenger är gnällig. Förluster och kryss mot diverse dussingäng, men övertygande vinster mot såväl Chelsea som Man U.


Frågar ni mig så står det mer på spel för Arsenal än vad det gör för Liverpool imorgon. Förlust för Wengers pojkar (just pojkar känns väldigt rätt att skriva förresten) och jag vill påstå att de är ute ur racet en gång för alla. En förlust för Liverpool däremot skulle på sin höjd innebära tappad serieledning och två poäng upp till Chelsea.


Nyckelspelare för Gunners: Fabregas. En spelare som kan orsaka motståndarna enormt mycket skada när han har en bra dag. En passningsspelare i världsklass, men i år har jag saknat något som jag tycker han utvecklade förra säsongen, nämligen djupledslöpningarna. Förra säsongen gjorde spanjoren ett klassmål just mot Liverpool just efter en djupledslöpning.


Nyckelspelare för Liverpool: Mascherano. Ni som såg honom mot Man U vet att han mer eller mindre på egen hand kan äta upp ett helt motståndarmittfält. I den matchen liknade han en rabiessmittad crackhög pitbull med damp. Ett absolut monster. Inte bara för att han vinner så mycket boll och närkamper, utan också för att hans arbete ger Xabi Alonso tid att diktera tempo och komma till rätta med sitt passningsspel.


Det är en väldigt öppen historia. Jag kan inte ge mig på att tippa den här matchen, det överlåter jag åt er. Vad tror ni?


******************************************

Michael Owen fortsätter att vara en omskriven man. Han säger sig vara smickrad över erbjudandet som Newcastle har gett honom, men han har ännu inte skrivit på något nytt kontrakt. Harry Redknapp tror att Owen blir kvar i sin nuvarande klubb. Det verkar dock inte Frank Lampard tro. I samma andetag konstaterar han dock att Chelsea inte är i behov av honom. Det har även ryktas om att han är på väg tillbaka till Liverpool - För att spela i Everton. Som ni hör så står ryktena som spön i backen. Jag undrar ifall Owen ens själv vet vad han vill. Har ni någon åsikt i ämnet? Eller en önskan om var Owen ska hamna, kanske?


******************************************

Sam Allardyce fick en smakstart som tränare för Blackburn idag. 3-0 mot Stoke, och Benni McCarthy gjorde två mål.


******************************************

Övriga målskyttar från dagens omgång som är värda att nämna:


Peter Crouch. Robo-Crouch är i fin målform just nu. Två mål i UEFA-Cupen i veckan, och ett mål idag mot Bolton. Jag undrar ifall det inte finns en del Poolfans som saknar långskonken då och då. Inte minst när Liverpool spelar så bred fotboll, och använder sig av sådan utpräglad inläggsstaktik som de gör just nu....


Jimmy Bullard. Fulhammittfältaren har varit en av ligans allra bästa mittfältare den här säsongen, enligt mig. Tänker verkligen Hodgson släppa honom ifall ett bra bud kommer? Vore jag lagkamrat med Bullard och hörde min tränare säga att han skulle överväga att sälja lagets bästa spelare om han fick ett bra bud, så skulle jag bli aningen modfälld. Jag är medveten om att fotboll är big business, och jag vet att Fulham inte är ett storlag. Men någonstans måste man ju undra var ambitionen är. Speciellt som Bullard själv har uttryckt en önskan om att stanna i Fulham.


******************************************

Nu är det snart dags att dra sig hemåt från jobbet och sätta sig tillrätta i TV-soffan och beta av såväl Hull - Sunderland som Hammers - Villa. Skulle det visa sig att någon av dessa matcher slutar 9-9 och innehåller 6 röda kort, 3 straffräddningar, 4 mål på bicicleta, en streakare och slagsmål på tränarbänken så ska jag överväga att göra ett kvälls/nattinlägg. Om inte så klappar butiken igen för dagen.


Men jag är tillbaka igen innan morgondagens matcher drar igång. Exakt vad det ska handla om då blir en överraskning, eftersom jag själv inte vet det ännu. Önskemål är välkomna.


Kommentarer
Postat av: Linhem

du glömde anabola/teststeron-pumpad när du nämnde Masch ;)



inte oväntat har en viss logisk person på GBn redan nämnt hur mycket han saknar Crouchy ;)

2008-12-20 @ 22:59:00
Postat av: Jax

Jo, Crouch är saknad - håller helt med. Speciellt eftersom att Liverpool ibland spelar som att han finns kvar där...



Owen - hjärtat säger JA! Hjärnan säger Nja. Han är fortfarande en bra målskytt - men skadorna... och vad ska han ha i lön?

2008-12-21 @ 09:37:32
Postat av: Robert Westin

Mycket bra blogg! :-)



Ang Owen så hoppas jag att han kommer tillbaka till vårt kära Liverpool FC. Jag kan aldrig tro att han skulle gå till Everton! Aldrig! Det känns lika troligt som att Gerrard eller Carra skulle göra det, finns inte är på kartan, oavsett erbjudande.

2008-12-21 @ 10:51:53
URL: http://www.upplevfiske.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0