Ikväll kan Arsenal kan säkra titeln - Åt Man United. [2009-04-21]

Det har hänt en del sen sist...

Wolves har blivit klara för Premier League.

Leicester har blivit klara för The Championship.

Chelsea och Everton har blivit klara för årets FA-Cupfinal.

Newcastle har tagit ännu ett ödesmättat steg mot nedflyttning.

Aston Villa har spelat sin åttonde raka ligamatch utan att vinna.

Sam Allerdyce och Fergie har visat att de är ömtåliga och känsliga själar.

Stoke har tagit sin nioende (!) hemmaseger för säsongen.

Djibril Cissé har spräckt sin åtta matcher långa måltorka.

Kanu har gjort sitt första ligamål för säsongen.

Man City
har i och med 4-2-segern över West Brom blivit det lag utanför Topp Fyra som har gjort flest mål.

Sheffield United har säkrat minst en Play Off-plats i CCC.

Det var väl ungefär det..... Men ni kanske har något att tillägga?

***********************************

Ikväll kan Arsenal mer eller mindre säkra ligatiteln. För Man Uniteds räkning. Liverpool måste vinna ifall de fortfarande villa hålla spänningen vid liv. Och de kommer att behöva spela matchen utan skadade Steven Gerrard. Jag tycker att det är en ganska svårtippad match. Liverpool borde visserigen ha betydligt mer utvilade spelare, men Gunners är, trots förlusten mot Chelsea i fin form.

Vad tror ni om matchen?

***********************************

Senast Everton var i en FA-Cupfinal var 1995. Då spelade Anders Limpar från start. Det är ett tag sedan, med andra ord. Jag måste säga att jag tycker att Moyes och Everton förtjänar den här framgången.

***********************************

Jag snubblade över lite intressanta siffror jag tänkte dela med mig av. Det handlar om de anfallare som bytte klubb i januarifönstret. Närmare bestämt handlar det om deras målsnitt före respektive efter flytten. Så här ser det ut:

Robbie Keane:
Antal minuter mellan målen i Liverpool: 253.
Antal minuter mellan målen i Tottenham: 240.

Emile Heskey:
Antal minuter mellan målen i Wigan: 565.
Antal minuter mellan målen i Villa: 639.

Craig Bellamy:
Antal minuter mellan målen i West Ham: 247.
Antal minuter mellan målen i Man City: 316.

Jô:
Antal minuter mellan målen i Man City: 591.
Antal minuter mellan målen i Everton: 136.

Mido:
Antal minuter mellan målen i Middlesbrough: 153.
Antal minuter mellan målen i Wigan: 308.

James Beattie:
Antal minuter mellan målen i Sheffield United: 155.
Antal minuter mellan målen i Stoke: 160.

Tankar kring detta?

***********************************

Dagens Fergie #1:
”He will be criticised for that because when you pay £30m for a player everyone thinks you should be able to score from a penalty kick.”
Fergie efter Berbatovs straffmiss.

Personligen tycker jag att han förtjänar kritik för hur han missar sin straff, och inet att han gör det. Maken till nonchalans har jag sällan skådat.

Dagens Fergie #2:
”When he (Riley) sees it he'll probably realise he's made a mistake, but I can't say that's the reason for us losing.”
Fergie om domare Rileys beslut att inte ge Danny Welbeck en straff mot Everton.

Det var ovanligt diplomatiskt sagt av Fergie, måste jag säga. Straffen var solklar, och självklart hade ett annat beslut från domarhåll kunnat påverka utgången av matchen.

***********************************

Jag har väldigt fullt upp denna vecka med jobb, men jag ska göra mitt bästa för att hinan med några inlägg.

Kommentarer
Postat av: Dirk Kuyt

Jag tror Liverpool vinner ganska komfortabelt ikväll trots Gerrards frånvaro. 3-0 eller 3-1 tror jag på.



Sen visar väl statistiken du visar, med all önskvärd tydlighet att Rafa verkligen inte gjorde någon tabbe när han kickade Keane från Liverpool. Han har ju inte direkt öst in mål för Tottenham direkt som många Liverpoolfans bölade högt om att han skulle göra.

Mycket skönt att Everton slog ut rödnäsans mannar. Då kan dom glömma trippeln i år. Hoppas dom kan knäcka Ryssarna i finalen också....



Ferguson tjatar ju hela tiden om Rafa och Liverpool nu för tiden, bara ett bevis på att han är rädd för oss, vilket gynnar våra Liverpoolgrabbar. Kanske borde lägga lite mer energi på att få igång Uniteds spel istället, hackar ju betänkligt för tillfället...

2009-04-21 @ 18:02:14
Postat av: Ralle [Pool]

"Ferguson tjatar ju hela tiden om Rafa och Liverpool nu för tiden, bara ett bevis på att han är rädd för oss, vilket gynnar våra Liverpoolgrabbar. Kanske borde lägga lite mer energi på att få igång Uniteds spel istället, hackar ju betänkligt för tillfället..."



Haha exakt så där lät de väl från United-håll (fast om Pool) i julas också.. Dock så stämmer det ju rätt bra ändå..



Angående Fergies och Allardyces uttalande förstår jag inte riktigt vad det är vad de är sint på. Är det att de tycker att Rafa visar att matchen var över när 2-0 målet kom eller? Rafa hade ju iaf riktiga fakta när han kritiserade Ferguson i julas men det där är ju bara löjligt att ens kommentera... Fast som sagt förstod jag aldrig riktigt vad de bråkade om.. Nån annan som har nån annan tolkning?

2009-04-21 @ 18:19:44
Postat av: Ralle [Pool]

För övrigt tror jag det blir en klar seger för Liverpool ikväll med minst 2 mål =) 3-1?

2009-04-21 @ 18:21:11
Postat av: Jocke

Här snubbla jag in av en slump, har ju läst dig innan på LFC-sidan.. mkt läsning för mig då.. :)

I kväll vinner vi med 4-2.

Tack för all superbra läsning!!

2009-04-21 @ 20:09:33
Postat av: Svanström (Arsenal)

From Russia with love



5220265%2C00.html" rel="nofollow">http://www.skysports.com/video/clips/0,23791,138625220265,00.html

2009-04-22 @ 01:38:05
Postat av: Mattias

Helt otrolig match och fyfan vad det svider som liverpoolare just nu! Väldigt billiga misstag av Masch, Arbeloa och Aurelio tyvärr men man blir stolt över Liverpools offensiv på sistonde och igår borde den förstås ha räckt till en storseger!

2009-04-22 @ 09:00:14
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Murphy

Mycket intressant statistik med målskyttarna.. Keane känns ju som ett lyckat förvärv för Spurs men som ett kapitalt misstag i Pool, ändå gör han nästan exakt lika långt mellan målen. Intressant.



Det man kan utläsa är väl också att Jo är den bästa värvningen. För det är väl för vad de här spelarna producerar i mål som är mest intressant?



Ni som har koll, när gjorde en spelare 4 mål mot Liverpool på Anfield senast?

2009-04-22 @ 13:21:20
URL: http://momfotboll.blogg.se/
Postat av: Sadde mufc

Var det inte så att benitez började tjafsa min sina facts och dylikt?

2009-04-22 @ 14:04:29
Postat av: stoffeliden

Ja Baptista gjorde ju 4 i carling cup på Anfield häromåret..

2009-04-22 @ 18:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0