Förlänger Rafa kontraktet & Varför markeras inte Cahill? [2009-02-28]

Rafa Benitez nekar till att det ligger en maktkamp bakom Rick Parrys stundande avgång. Det tror jag så mycket jag vill på. Jag tror att ägarna mer eller mindre har fått välja mellan Rafa och Parry. Och eftersom en av ägarna (Hicks) tidigare uttryckt sig i väldigt kritiska ordalag vad gäller Parry så var nog valet enkelt. Jag är övertygad om att Parrys kommande uttåg var en av bitarna som skulle falla på plats innan Benitez ville skriva på ett nytt kontrakt. Och innan Liverpool tar emot Real Madrid den tionde mars så tror jag att spanjoren har förlängt sitt nuvarande kontrakt.

***********************************

Mark Hughes har som bekant chefat i ett lag som under långa perioder har underpresterat ordentligt den här säsongen. Ändå har han till synes suttit säkert på sin post. Ordförande Gary Cook har upprepade gånger gått ut och sagt att Hughes har klubbens stöd. I veckan gick City, som enda engelska lag, vidare i UEFA-Cupen, och förra helgen åkte laget till Anfield och knep en pinne. Ändå är det nu som det för första gången på allvar spekuleras i att Hughes ska vara på väg bort. Det är Bayren Münchentränaren Jürgen Klinsmann som ryktas vara aktuell för City.

Klinsmann själv nekar till att han skulle vara på väg till England, och kanske ligger det inte så mycket sanning i det hela. Men jag blev ändå förvånad när jag läste om spekulationerna. Jag tycker nog att City är på väg uppåt formmässigt, och insatsen på Anfield talar också för det.

Det känns lite som när man anade stigande form hos Robbie Keane i Liverpool. Så fort han gjorde något som skvallrade om att han var på väg att göra framsteg så hamnade han på bänken. Och alla vet vi hur Robbie Keanes Liverpoolkarriär slutade....

Vad tror ni? Är det Hughes som tränar City när nästa säsongen drar igång?

***********************************

Morgondagens ligamatcher:

West Ham - Man City
Hull City - Blackburn
Aston Villa - Stoke
Bolton – Newcastle


Två hemkomster var planerade för denna söndag. Craig Bellamys återkomst till Upton Park var den ena. Jag tvivlar visserligen på att det hade kännts så väldigt speciellt för walesaren. Varannan ligamatch är ju en återkomst för den karln. Fyra gånger denna säsong så har Bellamy gjort mål mot någon av sina forna klubbar. Det kan alltså bli en femte imorgon. Det måste vara ganska unikt. Däremot hade nog Nolans återkomst till Reebok Park varit förknippat med mer känslor. Men Nolan är avstängd efter utvisningen han drog på sig mot Everton förra helgen. Det hade varit kul att se hur han hade blivit emottagen. Nolan var kapten för Bolton, han kom till klubben som 16-åring och han har nästan 300 matcher för Bolton bakom sig, så nog borde han ha ganska starka känslor för sin förra klubb.

***********************************

Några andra riktiga trotjänare i årets upplaga av Premier League:

Gareth Barry, Aston Villa, 353 matcher, har till hört klubben sedan 1997.
Richard Dunne, Man City, 281 matcher, har tillhört klubben sedan 2000.
Ledley King, Spurs, 211 matcher, har tillhört klubben sedan 1997.
Jussi Jääskeläinen, Bolton, 371 matcher, har tillhört klubben sedan 1997.
Wes Brown, Man United, 205 matcher, har tillhört klubben sedan 1996.
Sami Hyypiä, Liverpool, 315 matcher, har tillhört klubben sedan 1999.

Och ja, jag valde bort de mest givna och dem man först tänker på när man hör ordet trotjänare, så som Giggs, Terry, Carrager, Scholes och Gerrard.

***********************************

Ligacupfinal mellan Man United och Spurs imorgon. Spurs kommer förstås mönstra bästa tänkbara elva, medan Sir Alex har lovat att ge unga spelare, samt de spelare som inte är givna normalt sätt chansen. Inget märkligt med det, kanske. Om man då inte tar med i beräkningen att Man United ändå kommer vara solklara favoriter.

Jag har pratat en del om det här på bloggen på senare tid, men det tål att upprepas. Man United har en sanslöst bra bredd. De skulle inte ha några som helst problem att ha två lag med i Premier League. Och jag tror att båda de lagen (om truppen delades upp jämt) skulle kriga om en plats som ger Europacupspel. Helt sanslöst, egentligen.

***********************************

Eftersom Charlotte Kalla var ute ur sitt tremilslopp redan efter en kvart så bytte jag snabbt över till Everton-West Brom. Och för en kvart sedan så gjorde Cahill 1-0 till Everton på nick, efter en frispark som slogs in i straffområdet. Cahill var verkligen helt sopren när han nickade in bollen. Det är ju helt sanslöst.... När ska försvaren lära sig att man måste markera den mannen på fasta situationer?

***********************************

Avslutningsvis blir det en rebus. Och jag får för mig att detta är den svåraste jag kläckt ur mig. Om någon grejar den är jag evigt imponerad. Enbart fotbollskunskaper räcker inte:

Slog igenom på nationalarena. Har spelat i Bastuhuvudstad och vann där ligan. Bytte kust mot kust och vann både dubbelt och trippelt. Befinner sig nu i staden där Jeremy föddes.

***********************************

Ha en trevlig fotbollslördag.

Kommentarer
Postat av: Mock

Fredrik Ljungberg

2009-02-28 @ 14:53:50
Postat av: EvenSteven

Visst måste det vara Fredik Ljungberg.



Ska man inte räkna det fantastiska nickmålet mot Danmark på Ullevi som hans genombrott. Jeremy är en Pearl Jam låt va?!? Pearl Jam är ju från Seattle

2009-02-28 @ 16:01:53
Postat av: FCUM (United)

Tänkte bara på en rolig grej.

Du måste vara ganska säker på att Liverpool tar sig vidare i CL då inte Real Madrid är med bland lagen i din omröstning:)



Hade förövrigt blivit en perfekt lördag om inte Lampard gjort som han brukar.

2009-02-28 @ 18:53:40
Postat av: Holmgren

FCUM>>



Ett antal delförklaringar på den:

1) Jag tror Real har väldigt liten chans, ja. Pool har 16 ggr haft med sig en uddamålsledning hem till Anfield i en utslagsmatch i Europacupsammanhang. 16 gånger har man gått vidare.

2)Omröstningen tillåter bara 10 alternativ.

3)Det finns ett alternativ som heter "Något annat lag".

2009-02-28 @ 19:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0