I korthet... [2009-02-05]

Redan efter ev kvart så haltade Steven Gerrard av planen i gårdagens match på Goodison Park. Han beräknas nu bli borta i tre veckor.

***********************************

Premier League gör via Paul Duffen klart att det inte förligger några oegentligheter kring Arshavins övergång till Arsenal:
"The Premier League are very satisfied with how the paper work was processed and that is the end of that matter."

***********************************

Det jobbar uppenbarligen ett par muppar på TV-kanalen ITV. Igår när de sände Everton-Liverpool så hade det under sändingens gång inte haft ett enda reklamavbrott. När så matchen var inne i den 118e minuten så fick något snille för sig att det just då var ett perfekt läge att bryta för reklam. Alla som såg matchen direktsänt på TV i England missade målet. Vilket skämt. FA ska nu utreda händelsen.

***********************************

Micah Richards har arresterats för en misshandel som ska ha ägt rum kring jul och som ska ha tagit plats utanför en nattklubb. Richards är dock nu satt på fri fot i väntan på fortsatt utredning.

***********************************

Signaturen EvenSteven var ensam om att greja gårdagens fråga till punkt och pricka. Swindon (94/94), Barnsley (97/98), och Wolves (03/04) är det rätta svaret. EvenSteven grejade även alla årtal rätt, med viss hjälp av Linhem på Barnsleyåren ska tilläggas. Jag är hur som helst imponerad! Vackert jobbat även av Elias och eric som prickade in två av tre.

***********************************

Imorgon kommer jag med ett litet fredagstips. Jag kommer också att blogga, men inte här. Jag ska istället vara stand in på fotbollskanalen.se och blogga där imorgon. Mitt blogginlägg på fk kommer dyka upp här.

Kommentarer
Postat av: daniel - klumpens storebror

Nyheterna har i London verkar mest kretsa huruvida Gerrards skada innebar att missar 1:a CL-matchen och hur smart det var att salja Keane som kanske skulle behovts(?) som alternativ enligt flera tidningar.



Enligt uppgift missar han formodligen Man City matchen den 22 februari... trist for mig for jag kommer vara pa plats i City-klacken och inte far se Gerrard live men bra for City.

2009-02-05 @ 19:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0