Käppar från öst i de engelska hjulen [2009-02-20]

Jag misstänker att både Villa och Spurs får det minst sagt jobbigt att avancera i UEFA-Cupen efter onsdagens och torsdagens första m'ten. Villa låg på och pressade mot CSKA och kvitteringsmålet kom välförtjänt. Men ett segermål hade nog inte suttit fel. Att åka och spela på bortaplan i Ryssland är verkligen inte det lättaste. Kanske är det så att Villa prioriterar ligan både en och två gånger högre än UEFA-Cupen. Vad säger Niklas och rooster? Vill ni att Villa satsar hårt på båda fronterna? Och hur tror ni att det kommer gå i returen?

För övrigt var Vagner Loves mål riktigt snyggt.

***********************************

Att det är svårt och åka öster ut och fåp med sig ett resultat fick Spurs erfara igår mot Shaktar. 2-0 efter två mål i matchens slutskede för Shaktar. Happy Harry sände tydliga signaler om hur mycket vikigare överledvnad i ligan är. Han gjorde nio byten i startelvan jämfört med förra helgen, och en massa ungdomar fick plats på bänken, Bland annat den svenske unge målvbakten Oscar Jansson.

***********************************

City hade ledningen två gånger på Parken i Köpenhamn. Båda gånger kom ledningasmålen efter horribla misstag i FCK. 1-0 var ett sanslös målvaktstavla, och 2-1-målet var en bjudning från försvaret. Men FCK gav sig aldrig och båda gånger kvitterades underläget, och båda gångerna var det på nick. Men 2-2 är knappast ett drömresultat för danskarna och City får helt klart räknas som favoriter att gå vidare.

Min gissning är att City blir det enda engelska laget i UEFA-Cupens åttondelsfinaler.

***********************************

Jag befinner mig just nu i London och ska snart ut på lite shoppingrund. Imorgon går tåget upp till Manchester/Liverpool. Jag är en tidningsman.

Jag älskar tidningar. Varje gång jag kommer till ett nytt land gillar jag att bläddra i det landets tidningar även om jag inte förstår språket. I England är det likadant varje gång. Man blir beklämd, och på gränsen till förbannad. Vi påstår ibland i Sverige att Aftonbladet och Expressen är två riktiga skvallerblaskor. Well... De förtjänar Pulitzerpriset jämfört med Daily Star och The Sun. Det är mer kändisbilder än bokstäver, nakna kvinnor på sidan tre och lösrykta, lögnaktiga citat som rubriker. Den engsla tidningsvärldens moraliska kompass visar inte bara lite fel. Den är ta mig fan helt sönderslagen. Jag blir provocerad. När jag sedan tänker på att folk dagligen betalar en pund för att läsa smörjan så blir jag sorgsen.

***********************************

Jag hoppas få till ett fredagstips under dagen.

***********************************

Tillfällena till att skriva är inte så många på resnade fot. Men självklart ska jag göra mitt bästa att få till något mer inlägg under helgen. Önskemålet om att se lite bilder är också registrerat.

Ursäkta mig mina felstavningar och slarvfel. Inlägget är skrivet i hast. 

Trevlig helg på er alla.

Kommentarer
Postat av: Anders & jonas

Helvete nu går skeppet under

2009-02-20 @ 15:36:01
Postat av: Robert S

Läser du, som Liverpool-supporter, verkligen The Sun?

2009-02-20 @ 15:55:01
Postat av: Oskar

Ha så kul på matchen! (Som United-supporter hoppas jag såklart att du inte får så himla kul men det låter ju trevligt att skriva det i alla fall).



Sen hoppas jag att du får till ett fredagstips, jag går för alla rätt den här gången!

2009-02-20 @ 16:15:10
Postat av: Oskar

Fyfan va dåligt av FCK:s målis vid första målet. Tabben fick Zubizaretas mot Nigeria i VM -98 att framstå som ett säkert ingripande...

Ha de skoj på matchen förresten.

2009-02-20 @ 16:42:28
Postat av: Oscar D

Haha, The Sun och Daily Star är hilarious. Däremot lägger man väl inte ut en quid på tidningarna? Normalt - ibland lite mer av olika anledningar - kostar Sun 30p och Daily Star 20p. Däremot kostar väl söndagsupplagorna (News of The World alltså, Daily Star har ju ingen söndagstidning) 95p.



2009-02-20 @ 17:39:04
URL: http://anglofil.se
Postat av: rooster

Villa prioriterar nog ligan lite lite högre men jag tror absolut inte det är kört.. Tyckte första matchen visade på bra spel och mod. Det som saknas är en riktigt vass striker. Returens resultat kan mycket väl bero starkt på hur det går idag... Torsk idag och det kan mycket väl bli förlust i Moskva oxå. Men visst vore det väl HÄRLIGT om Villa kunde rubba Chelsea idag och behålla avståndet till Chelsea och Arsenal. Håller väl knappast till maj, men tänk om :-)

2009-02-21 @ 10:24:10
Postat av: rooster

Villa prioriterar nog ligan lite lite högre men jag tror absolut inte det är kört.. Tyckte första matchen visade på bra spel och mod. Det som saknas är en riktigt vass striker. Returens resultat kan mycket väl bero starkt på hur det går idag... Torsk idag och det kan mycket väl bli förlust i Moskva oxå. Men visst vore det väl HÄRLIGT om Villa kunde rubba Chelsea idag och behålla avståndet till Chelsea och Arsenal. Håller väl knappast till maj, men tänk om :-)

2009-02-21 @ 10:24:28
Postat av: J.P Hedberg

Visst vore det härligt Rooster :)



Jag är superglad så länge Villa är med och krigar i toppen. Att man bara fick 1-1 i onsdags kändes lite snöpligt men absolut inte överraskande. De kändes inte som maskineriet gick på 100%. Jag sliter dock mitt hår varenda gång MON vägrar byta i slutet för att spara "Gabby" tex. Idag hoppas jag laget är laddat upp till tänderna och går in och gör en riktig kämpamatch. Ett riktigt taggat Villa och Chelsea kan få det tufft, trots om de infinner sig lite Hiddink effekt.



Vill passa på att ge en eloge för en mycket läsvärd blogg! Keep it up.

2009-02-21 @ 12:03:50
Postat av: Holmgren

Roberts S>>



Nej. Jag läser den inte. Men hittar jag den gratis så bläddrar jag. Och ska jag kunna såga den så måste jag ju iaf bild mig något av en uppfattning, inte sant?

2009-02-22 @ 22:19:13
Postat av: Niklas (Villa)

Tjena...



Sorry sen comment hehe!



"Vill ni att Villa satsar hårt på båda fronterna? Och hur tror ni att det kommer gå i returen?"



Hade gärna sett att dom hade satsat på båda fronterna! Nu vet vi vad som gäller dock: 110% fokus på ligan!



Villa(s B-lag) kommer kriga fullt ut imorgon i Ryssland, men kvalitén gör att CSKA går vidare, dessvärre.

2009-02-25 @ 11:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0