Lyckad comeback för Eduardo [2009-02-17]

Arsenal gick igår vidare i FA-Cupen efter 4-0 hemma mot Cardiff. Och även om moståndet inte höll högsta klass så imponerades jag av Gunners igår. Det var länge sedan laget utstrålade sådan spelglädje och löpvilja. Det var faktiskt bara ett lag på planen igår, och Arsenal dominerade från start till mål. Det mest glädjande av allt för alla gooners var förstås Eduardos comeback. Kroatbrassen befanns sig på planen i knappa 70 minuter och hann med att måla två gånger. Adebayor är just nu skadad, Bendtner är inte den mest pålitliga målskytten i världen och Van Persie kan inte göra allt själv. Eduardo kan nog komma att spela en rätt viktig roll i Arsenal rätt snabbt.

Arsenal kommer nu att möta Burnley i femte omgången.

***********************************

Man United, Arsenal, Chelsea och Everton är alla kvar i FA-Cupen, och inget av lagen kan möta varandra i kvartsfinal. Det ser ut att kunna bli tungviksmöten i semifinalerna, med andra ord. Väldigt roligt.

***********************************

Steven Gerrard
rapporteras vara tillbaka i träning och han säger sig vara optimistisk till chanserna att deltaga i Champions Leaguemötet med Real Madrid nästa vecka. Jag är inte det minst förvånad. Jag blir ens ens förvånad ifall han hoppar in mot City i helgen. Skadan kom i samband med ett landslagsuppehåll och en spelledig helg för Liverpool. Det är långt ifrån ovanligt att stora spelare skadar sig lite smålägligt och sedan är tillbaka när det vankas stortmatcher.

***********************************

Jag tror inte att Quaresma kommer få mycket speltid alls under Hiddink.

***********************************

Rafa Benitez
sägs komma all närmare att sätta sin signatur på ett nytt kontrakt. Ägarna ska vara beredda att ge med sig och ge större makt till Benitez när det kommer till spelarköp. Men ägarna säger att de vill se kontraktet underskrivet innan Liverpool tar emot Man CityAnfield på söndag.

***********************************

På tal om Liverpool-Man City så är det en match jag ska se på plats. Planet till England går redan imorgon, så jag får se hur pass mycket jag kommer få tid/möjlighet till att blogga. Självklart ska jag göra mitt bästa. Med tanke på att jag kommer ha tillgång till engelska tidningar så hoppas jag kunna skriva om en del som inte uppmärksammas lika mycket här. Jag ska göra mitt bästa.

***********************************

Ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Björn

Läste någonstans att Hiddink var sugen på att lägga av med fotbollen efter nästa VM. Så jag tror att Hiddink hjälper sin polare Roman med Chelsea fram till sommaren sedan tar nog någon annan över.

2009-02-17 @ 15:07:19
Postat av: Björn

Glömde skriva en sak, såg där att du tror att Hiddink inte kommer satsa på Quaresma. Hur tror du Hiddink kommer coacha/formera Chelsea?

2009-02-17 @ 15:09:33
Postat av: Holmgren

Björn>>



Bra fråga. Det vi vet är att han precis som alla holländare gillar 4-3-3. Han gillar/kräver också stenhårt jobb och många löpmeter av sina spelare. Sydkorea och Ryssland är ju klockrena exempel på det. Jag tror också att han kommer luta sig emot de erfarna spelarna nu. Terry, Lamps, Cole, Essien (när och om han kommer tillbaka från skada) kommer få dra tunga lass. Anelka eller Drogba? Jag tror på båda två. Det var intressant i lördags när Anelka kvitterade mot Watford och Drogba blev galen av glädje. När såg vi det senast? Jag pratade med en inbiten Chelseasupporter härom dagen och han förväntade sig att Hiddink skulle peta Malouda.

Mycket gissningar just nu, men 4-3-3, passningar på spelare i fart och stenhårt jobb hos alla är vad jag förväntar mig. Ballack, Quaresma och Malouda tror jag kan få stryka på foten.



Om han verkligen lägger av återstår att se. En viss adlad skotte skulle ju också lägga av för några år sedan innan Bobby Robson fick honom på andra tankar...



Kanske finns det några Chelseafans som läser denna blogg som har bättre teorier...?

2009-02-17 @ 15:18:36
Postat av: Daniel

Kul att du ska se matchen David, vill papeka att den ar pa sondag klockan 3 dock. Ar pa plats sjalv.



Som City-fan kan jag tipsa om att du far passa pa att ga pa en engelsk pub pa torsdag kvall och se FC Kopenhamn-City i UEFA-cupen. BBC 3.

2009-02-17 @ 15:19:15
Postat av: Holmgren

Daniel>>



Söndag, självklart! Det är ändrat nu. Puben på torsdag känns givet. Vi ses om ett par dagar!

2009-02-17 @ 15:32:08
Postat av: Stenansikte

Intressant. Jag blev faktiskt lite förvånad över att se Quaresma spela i reservlaget. Trodde de skulle satsa mer på honom, fast det kanske blir just som du säger att Hiddink inte gör det då. Känns som malouda kommer att bli petad, både Drogba och Anelka är the way to go.



Spelade inte Arshavin mot watford? Kanske han inte fick..

Hur ska de matcha när Eduardo nu är tillbaka i synligen god form?



Alltid roligt att åka till Anfield! Tyvärr blir det nog ingen tur för mig den här säsongen. Men nästa så!

2009-02-17 @ 15:50:23
Postat av: Sounes

Ha så skoj på matchen. Var över i vintras tillsammans med 3 stycken inbitna Liverpool vänner (vi går alla sista året på gymnasiet). Vi såg Liverpool-Hull, en målrik match, tyvärr vann dem inte men det är en känsla som sitter kvar att titta på Liverpool.

2009-02-17 @ 17:13:09
Postat av: Linhem

lucky bastard...särskilt när de matchen blir rolig och målrik också. fast man får la nöja sig med skadeglädjen då halva familjen "hejar" på Money-Money Man City...



Quar-värvningen var dömd att misslyckas t o m innan han gick till Inter och då han inte passat i La Liga eller Serie A är ju en övergång till PL helt puckad med tanke på spelstil. en Ronaldo Light som är halvfull och ett par cl saliv också...



kan ju rekommendera puben Yates till City-matchen om du ska vidare sen så ligger de precis vid Queens station(queens...station) kollade Manure-Arse och Blackburn-Chelski där, men finns la många bättre alternativ men ligger centralt och nära annat.

2009-02-17 @ 18:35:03
Postat av: Mickey

Postat av: Björn

Så jag tror att Hiddink hjälper sin polare Roman med Chelsea fram till sommaren sedan tar nog någon annan över.





Var inte det hela tanken med Hiddink? Kontraktet med Chelsea är väl bara säsongen ut.. Han är bara en tillfällig lösning.

2009-02-17 @ 19:07:36
URL: http://footballtalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket lag tror du kommer vinna mellan Liverpool - City?

2009-02-17 @ 19:38:05
Postat av: Björn

Mickey/

Jo precis det var ju det som sades men det betyder ju inte att Roman vill ha kvar Hiddink även efter sommaren.



Roman kanske även tänkte att kan jag få Hiddink fram till sommaren så har jag tid på mig att övertala honom att ta över chelsea för ett par år fram över.



Hur som helst så vet vi ju inte. Vi kan ju bara spekulera.

2009-02-17 @ 22:11:38
Postat av: joey

då skulle det vara festligt med lite bilder från resan här på bloggen!

2009-02-18 @ 01:10:31
Postat av: Momus

Ha så skoj på resan. Vi ser fram emot resereportaget.

När du kommer tillbaka kan du kanske skriva lite om Bullard. Hans knä håller tydligen inte och han måste troligen opereras. Det kanske inte var så dumt ändå av Roy att sälja en skadebenägen trettioåring för fem miljoner pund.....

2009-02-18 @ 19:13:28
Postat av: Murphy

Eduardo var ju jäkligt bra, syntes knappt att han varit skadad ju. Och precis som du säger har det sett fasligt tomt ut framåt för oss. Nu är Arshavin med, Eduardo tillbaka och Walcott på gång. Blir en bra vår detta! RvP har väl aldrig varit skadefri så länge som nu heller. Han blir bättre för varje match.



Läste också ditt tidigare inlägg och håller helt med dig. Har faktiskt skrivit om det själv... B Peterson är den mest irriterande då han verkar tro att han har sån koll, men har ju ingen aning.



Ha en trevlig resa!

2009-02-20 @ 10:09:24
URL: http://momfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0