Fem frågor [2009-06-08]

Vad skriver man om en dag som denna då? Att Levezzi ryktas till Liverpool? Eller kanske om att Arsenal sägs vara nära en värvning av Ajaxförsvararen Vermaelen? Eller om Man Uniteds intresse för Antonio Valencia? Nja. Silly season är silly season och jag lär överlag inte presentera tusen och åter tusen rykten här under sommaren. Det finns så många sajter som gör just det, och jag tycker ärligt talat att det är ganska andefattigt - Att prata och utvärdera värvningar som faktiskt är klara är dock en annan sak. Dessvärre totaldomineras ju såväl svensk som engelsk media av transferrykten. Så vad hittar man då på? Tja.... Jag tänkte slänga ut några småkluriga frågor och se ifall ni har huvudet på skaft.

1. Vilket lag hade den längtsa förlustfria sviten i Premier League den här säsongen, och hur i hur många matcher varade sviten?

2. Ett av säsongens Premier League-lag gick mållöst från planen hela 18 gånger (mest av alla) - Vilket?

3. Två lag delade på det ett föga imponerande säsongsrekord, nämligen det som handlar om flest antal raka förluster. Vilka är det två lagen?

4. Ett gult kort ger en poäng, ett rött kort ger två poäng. Den spelare som ensam toppar säsonges busliga hamnade på totala 14 poäng. Vem är spelaren?

5. Premier Leagues snällaste lag denna säsong samlade totalt på sig 40 gula kort och endast ett rött dito. Vilket är laget?

Sädärja, nu har ni alla fall något att klura på tills imorgon. Om ni lyckas hålla er borta från Wikipedia blir det ju lite roligare....

***********************************

Har ni förresten £100M till övers så är det prislappen på Newcastle. Någon som är sugen?


***********************************

Det är en del stiltje just nu. Jag hoppas det finns mer att diskutera och skriva om imorgon. Om inte annat så vankas det ju återigen landskamper på onsdag, och jag kommer garanterat skriva om om såväl Sveriges möte med Malta som Englands möte med Andorra. Sedan närmar vi ju oss U21-EM också. Den här bloggen kommer garanterat var The place to be under turneringen. Jag siktar på att ge er en hel del information och åsikter under mästerskapet.

Vi hörs imorgon.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Kluriga frågor, här kommer mina svar:



1. Tror faktiskt på Arsenal här. Antal matcher? 19?

2. Svårt, chansar på Sunderland.

3. Boro och Hull

4. Drar till med Vidic här.

5. Måste vara Pool.

2009-06-08 @ 18:32:55
Postat av: Roos

1. Chelsea 17 matcher

2. Boro

3. West Brom och Hull

4. Vidic, men Oskar satte de i skallen på mig ;)

5. Håller med Oskar här också, men detta anser ja mig kunna och säger alltså Liverpool

2009-06-08 @ 19:35:36
Postat av: Björn

Chansar hejvilt på:

1. Liverpool, 17?

2. Middlesbrough

3. West Bromwich och Blackburn

4. Fellaini

5. Aston Villa

2009-06-08 @ 20:00:05
Postat av: Aggeräger

1. Arsenal, 22 matcher?

2. West Brom

3. Newcastle och Hull

4. Fellaini

5. Arsenal?

2009-06-08 @ 20:07:53
Postat av: Torrard

1. Arsenal, 21? De hade ju ett jäkla go på slutet

2. Boro?

3. Newcastle, Hull?

4. Fellaini

5. Fulham

2009-06-08 @ 20:17:58
Postat av: Svanström (Arsenal)

1. Arsenal... 21 matcher?

2. Chansning på Boro

3. Hull och Newcastle

4. Placios

5. Fulham

2009-06-08 @ 22:42:48
Postat av: Oskar

Vill editera mitt svar på fråga 5. Är nämligen rätt säker på att Liverpool inte fått något rött kort. Därför chansar jag istället på West Ham.

2009-06-08 @ 23:58:19
Postat av: Sandstrom - Man City

Intressant med prislappen pa Newcastle tycker jag, det ar mycket pengar sa klart i dagens lage, svart att fa finansiering for ett klubbkop och intaktssidan ser lite mer osaker ut an tidigare med publik, reklam, framtida TV-rattigheter etc. Men Newcastle ar en anda en 'stor' stad, ett lag och har en schyst arena (jamfor med Leeds t.ex.) sa tror jag de hittar en finansiar ratt snabbt.

2009-06-09 @ 00:03:07
Postat av: E.B

1. Pool 20 matcher?

2.Middlesborough

3.Middlesborough och Hull

4.Fellaini

5.Pool?

2009-06-09 @ 00:31:45
Postat av: E.L

1. United 18 matcher

2. Fulham

3. Hull, West Brom

4. Cattermle eller möjligen Fellaini

5. Pool

2009-06-09 @ 14:58:03
Postat av: Linhem

1. Liverpool 19

2. Boro?

3. West Brom & Hull - kassa och kassa på våren.

4. Fellaini with the Mighty Krull...kanske Cat-mole?

5. Pool har noll, Manure minst 2, Everton har Fellaini,Wigan har Cat-Mole,Newcastle är Newcastle, Boro har Pogatetz,inte Bolton/Stoke/Hull/West Brom av klara anledningar,Gissar på Fulham? Danny only kill Mancs...

2009-06-09 @ 15:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0